X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את אנחת הרווחה של החרדים בגלל פיטורי לפיד אני מניחה שאפשר לשמוע כמעט בכל ברחבי הארץ. הגיע זמן הגאולה?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אחריו - גאולה? [צילום: פלאש 90]

פירוק הממשלה הזאת שרבים מחברי הכנסת והממשלה, משמאל וגם מימין, ייחלו לחיסולה מעוררת הרבה תקוות ואנרגיות חדשות בקרב פוליטיקאים ובעסקנים פוליטיים. פרשנים סטטיסטיקאים, נציגים קיימים ואפשריים ואולי גם חלק מהעם. לא שזה חשוב.
והבחירות המובטחות העירו גם את נציגי החרדים, יהדות התורה וגם ש"ס מתרדמת היאוש של "עשו לי לקחו לי" שנשמעה בלי סוף בשנה האחרונה והם קמים כארי לעשות רצון בוחריהם. הם כבר מכינים אפשרויות, תיקים וחליפות.
הנחת העבודה של החרדים, ואולי בצדק, שהבחירות הבאות יביאו להם רק טוב. או לפחות ישפרו בהרבה את מצבם הנכלם והמובס בקדנציה הנוכחית, המתנהלת עדיין בצליעה מבולבלת. הם כבר יושבים ומתכננים אפשרויות ואולי אפילו בוחרים משרדים בין מדידת חליפה לאחרת.
הבוקר, גם בתוכנית השירים של הבוקר ברדיו "קול ברמה" היה שמח ואופטימי מתמיד. סוף-סוף היה שווה להישאר ולהאזין ולא לחפש משהו שיותר ידבר לליבי.
אחרי חודשים רבים כל כך של תלונות וקיטורים של השמצות ותסכולים, חזר החיוך לפנים והתקווה למילים. הם נושמים עמוק ואנחת הרווחה הנשמעת בקול רם מאוד מביכה מעט מפני שהיא מעידה על המצוקה שהייתה שם. והשמחה איננה רק נחלתם של נציגי הציבור החרדי, גם הבוחרים עצמם שמחים ובטוחים שמעתה יהיה הכל טוב יותר. יום זה שמח עבור החרדים עד כדי כך שבבתי כנסת מסוימים תהו אם יש לומר גם היום תחנון...1
אין ספק שהממשלה האחרונה הייתה מוזרה ומציקה מכל. שעטנז של אנשים ששום קשר הגיוני או סביר אין ביניהם. ממשלה שקירטעה בין כל הבעיות שחווינו בשנה האחרונה. וחווינו הרבה מידי: בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין אויבנו ובינינו לבין העולם בכלל.
ואצל נבחרינו, במקום אחדות ופירגון, נשמעו רק ויכוחים והשמצות הדדיים.
מה הפלא שאין כמעט מי שמצטער על הפירוק הזה מלבד החתן הראשי – יאיר לפיד - שלו מבטיחות הסטטיסטיקות צניחה חופשית לגמרי?
והחרדים?
הנחתי היא שיהדות התורה תשמור על כוחה ואולי תעלה עוד, ש"ס, לעומת זאת, המפלגה שלימדה אותנו הכי הרבה על שנאת אחים, תאבד מבוחריה שמאסו בחיכוכים ועייפו מהם ובהחלט ייתכן שיעברו להצביע עבור יהדות התורה שהרי בסופו של דבר היא מועילה גם לאינטרסים שלהם.

{1} תחנון הוא אוסף קטעי תפילה הנאמר לאחר תפילת שמונה עשרה (או ליתר דיוק לאחר חזרת הש"ץ) של תפילות שחרית ומנחה ברוב ימות החול בשנה. מלבד בימי שמחה
תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנחת החרדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רק לפיד
ח. ל.  |  3/12/14 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
בניגוד לטענתם השקרית של השרים המפוטרים לפיד ולבני, בן-גוריון וחבריו מנסחי מגילת העצמאות, השמיטו במודע, כשאיפיינו את צביון המדינה היהודית, את המונח 'דמוקרטית'
יעקב עמר
חמישים ושלוש שנים חלפו מאז בחירות 1961 והנושא נותר פתוח עד היום ללא כל שינוי ומציב בפנינו את השאלות האמיתיות: האם דרישת השיבה עליה לא יוותר לעולם העם החדש שהמציאו לנו הערבים ברוב תבונתם אינה בפועל דרישה לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית?
יורם שוייצר
הרוח הרעה שמנשבת מכיוונה של 'המדינה האיסלאמית' - התנהלותה, כוונותיה וערכיה המוצהרים - אינם נסתרים, ולכן הם מהווים סכנה ברורה ומוחשית לעולם כולו. כדי לבלום אותה, נדרשת מערכה בינלאומי הרבה יותר נחושה ואגרסיבית, שתשלב צעדים ברמה הצבאית, המדינית, המשפטית והאידיאולוגית-ערכית
הרב אליהו קאופמן
הבעיה היא בעצם הנצחת אישים פוליטיים קיימים על-ידי כאלה שיפיקו אח"כ רווחים פוליטיים מה"הנצחה" של אותו פוליטיקאי חי. וישנם גם פוליטיקאים - ובמיוחד ראשי ערים, שלא הייתה להם שום בושה ובעיה להנציח את שמם על בניין שבנו בכספי המיסים של יגיעי יום, כאילו היה זה כספם שנתרם מכיסם למען הציבור!
אהוד פרלסמן
בנימין נתניהו יכול היה להיות ראש הממשלה כבר בשנת 2001, אבל התעקש על עריכת בחירות חדשות לכנסת, ולכן שרון הפך להיות ראש הממשלה במקומו. החלטתו להוביל אותנו עתה לבחירות מיותרות עלולה להתגלות כטעותו השנייה, והגדולה מכולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il