X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירדן מותחת ביקורת קשה על התנהלותה של הרש"פ בעקבות כישלונה האחרון במועצת הביטחון של האו"ם. גורמים המזוהים עם הרש"פ מביעים תרעומת על תפקודה של הליגה הערבית לפני ואחרי ההצבעה במועצת הביטחון
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. התנהגות עצמאית [צילום: פלאש 90]

הכישלון הפלשתיני בהצבעה במועצת הביטחון הביא לגל של ביקורת על הרשות הפלשתינית מבית ומחוץ. נוצרה מתיחות רבה בין הרשות הפלשתינית לבין פלגי האופוזיציה ובראשם תנועת חמאס ובין הרשות הפלשתינית לכמה מדינות ערביות ובראשן ירדן.
אחד מפלגי אש"ף, ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין(חז"ע) קרא בסוף השבוע לכנס ועידה לאומית ברצועת עזה בהשתתפות כל מפלגות האופוזיציה כדי לדון בהתנהגותו העצמאית של מחמוד עבאס בכל הקשור להגשת ההצעה הפלשתינית בדבר "סיום הכיבוש הישראלי בשטחים" למועצת הביטחון של האו"ם.
ארגון החזית העממית מחא בהודעתו על "הניסיונות לוויתורים בכל הקשור לנושאי "הגבולות, הביטחון והריבונות הפלשתינית" וחידש את דרישתו למנות סגן למחמוד עבאס בהסכמת כל פלגי אש"ף.
מה שפתח את "תיבת פנדורה" לגבי הביקורת על הרש"פ הייתה העובדה שהיא ידעה מראש שאין לה כל סיכוי להעביר את הצעת ההחלטה במועצת הביטחון אך בכל זאת הגישה אותה למועצה באמצעות ירדן שהינה חברה במועצת הביטחון.
צאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני אישר את הדברים בראיון שהעניק בסוף השבוע לערוץ הטלוויזיה "אלמיאדין", הוא אישר שהרש"פ ידעה שהצעת ההחלטה לא תעבור במועצת הביטחון והוסיף כי "ההתעקשות הפלשתינית הייתה מסר לוושינגטון מכיוון שפקעה הסבלנות לדרוש ממנה לעשות כמה דברים".
כדי להדוף את הביקורת הודיעה הרשות הפלשתינית בסוף השבוע באמצעות דוברה נביל אבו רודיינה כי היא "בוחנת את האפשרות לשוב פעם נוספת למועצת הביטחון של האו"ם".
הכישלון הפלשתיני בזירת האו"ם הביא לכך שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה לנציגיו לדרוש הבהרות מהמדינות שהתנגדו או נמנעו בהצבעה במועצת הביטחון ואף להטיח האשמות במדינות ערב באמצעות פרשנים מטעמו.
הפרשן טלאל עוכל כתב ב-1 בינואר 2015 בעיתון "אלאיאם" שהינו שופרה של הרש"פ את הדברים הבאים: "מדינות ערב אמצו את הצעת ההחלטה הפלשתינית אך לא עשו דבר כדי שהיא תצליח, חלק מהן "עבד מאחורי הגב" ללחוץ על הפלשתינים וסייע למאמצים האמריקנים שפעלו להכשיל את ההחלטה במועצת הביטחון".
ואילו הפרשן עבד אלאצר אל נג'אר פרסם מאמר ביקורת חריף באותו העיתון ב3 ינואר 2015 על הליגה הערבית שבו אמר: "לא ראינו תגובה ערבית נמרצת לתוצאות ההצבעה, חלק מאמצעי התקשורת הערביים ודיפלומטים ערבים אפילו מדברים על כך שהפלשתינים לא קיבלו את עצתם לדחות את הגשת הצעת ההחלטה למועצת הביטחון, הליגה הערבית פרסמה גילוי דעת חסר ערך, למה למשל היא לא החזירה שגרירים ממדינות שהצביעו או נמנעו בהצבעה?".
גם מדינות ערב לא טמנו את ידן בצלחת בביקורת על הרשות הפלשתינית בכל הקשור למהלך הכושל שלה במועצת הביטחון. הבולטת שבהן הייתה ירדן החברה במועצת הביטחון.
העיתון "אלערב אליום" חשף כבר ב30- בדצמבר 2014 כי משרד החוץ של ירדן הגיש מחאה רשמית לרשות הפלשתינית על התנהגותו של צאיב עריקאת אשר התעקש להגיש את הצעת ההחלטה למועצת הביטחון ללא תיאום מוקדם עם ירדן.
בתלונה הירדנית נאמר כי "התנהגותו של עריקאת הייתה בלתי מקצועית ומשפילה".
ירדן דרשה מהרשות הפלשתינית שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם וכן שיהיה תיאום מוקדם עמה לפני "קבלת כל החלטה הקשורה בכיבוש הישראלי וזאת בגלל תפקידה ההיסטורי של ירדן בירושלים ובשטחים הכבושים".
על-פי מקורות ירדנים, הרש"פ הכניסה ביום שני שעבר שינויים בהצעת ההחלטה לקביעת לו"ז לסיום הכיבוש הישראלי כדי לרצות את ארה"ב. השינויים הוכנסו כדי למנוע וטו אמריקני לאחר שארה"ב הודיעה כי טיוטת הצעת ההחלטה הפלשתינית "אינה עונה על הצרכים הביטחוניים של ישראל".
רשת הטלוויזיה "אלערביה" דיווחה כי מחמוד עבאס התקשר לשר החוץ האמריקני קרי כדי לעדכן אותו בשינויים.
העיתון הירדני "אלראי" פרסם בסוף השבוע מאמר נוקב על התנהלותה של הרש"פ וכתב:
"לא ייתכן שהפלשתינים יישאו ויתנו (עם ישראל) יותר מעשרים שנה ללא תוצאות, אולם לא ניתן להפסיק את הטרגדיה המשעשעת הזו באמצעות הצעדים שראינו במועצת הביטחון השבוע".
המאמר הציג שורה של שאלות:
  • מדוע שונתה בתוך יומיים הצעת ההחלטה הערבית שנכתבה על-ידי הפלשתינים והוגשה למועצת הביטחון ע"י שגריר ירדן?
  • מדוע הייתה התעקשות שההצבעה תהיה ביום שלישי? המתנה של כמה ימים הייתה טובה יותר שכן אז היו מצטרפות למועצת הביטחון חמש חברות חדשות שארבע מהן תומכות בהצעת ההחלטה.
  • מדוע הייתה התעקשות שלא לאפשר למדינות רבות להגיש שינויים על טיוטת הצעת ההחלטה? - טבען של הצעות החלטה הוא שהן ניתנות לפשרה.
המאמר הסתיים בשאלה: "האם אש"ף רצה להחליש את הצעת ההחלטה שהגיש- מדוע?"
תאריך:  04/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ביקורת מבית ומחוץ על הרש"פ
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
עתה
שמ  |  4/01/15 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותהעולם הערבי
מרדכי קידר
על העולם להתעורר, להבין את הבעיה ולדעת שאם מדינת ישראל תיפול מול האיסלאם, נפילתה של אירופה תהיה רק שאלה של זמן, ולא ארוך
יוני בן-מנחם
הנשיא המצרי א-סיסי קורא לפיוס ואחדות לאומית ופרשנים בעולם הערבי מעריכים כי מדובר באיתות לתנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק. בשטח עצמו ממשיך הצבא המצרי במלחמה נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני בצפון סיני ועל גבול רצועת עזה
יפעת גדות
בית משפט באלכסנדריה קבע כי האיסור יהיה קבוע    הסיבה - "עבירות מוסריות"    המקומיים התלוננו על צריכת אלכוהול ושיחות בין נשים לגברים בקברו של הרב
יוני בן-מנחם
קטר מנסה להביא להפשרת היחסים בין טורקיה למצרים אשר נפגעו בעקבות התנגדותה של טורקיה לעלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון. ההערכה בעולם הערבי היא כי למרות הסתייגותה של מצרים הפיוס יקרה בקרוב
יפעת גדות
בית משפט במאוריטניה פסק: הנאשם (בן 28) יוצא להורג ביריה   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il