X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממה נובעת השנאה לציונות בדרגות שונות של אוכלוסיית השמאל הרדיקלי בישראל? האם הספקנות, האדישות או ההכחשה של הציבור הדומם והשפוי תורמות לתופעה? האם הקיצוניות הימנית היא זו שמחריפה את השיח? האם קיימת אנטישמיות יהודית ישראלית במסווה של הלקאה עצמית? האם הציונות בכלל עדיין רלוונטית?
▪  ▪  ▪
שמאל קיצוני [צילום: פלאש 90]

"אז איך אפשר ליישב את הסתירה בין כוונותינו ורגשותינו בשעת מעשה, כשהקמנו את המדינה ושילמנו בעדה בדמנו, פשוטו כמשמעו, לבין אי-הצדק ההיסטורי שגרמנו לעם השני? איך אפשר לשיר על התקוות והחלומות של נעורינו ובאותה עת להכיר בעוולות הנוראיות? איך אנו יכולים לשיר מכל הלב את שירי הקרבות של המלחמה ההיא, בלי להתכחש לטרגדיה הנוראה של העם הפלשתיני, שאנחנו גרמנו לה?" (אורי אבנרי).
איך ניתן להבין את תופעת הפוסט-ציונות מבלי לדשדש במרכיבים אנטישמים השוללים מכל וכל את נרטיב העם הנבחר של היהדות? כחלק מהתופעה ואי ההתעמקות בהבנת הגדרת הנבחרות היהודית, ישנה אנטישמיות מובהקת אשר מאשימה את היהודים בגזענות הגדולה ביותר של ההיסטוריה.
ניתן להעלות את השאלה, האם מדובר בערבוב של קנאה, שנאה ורצון עז להכחיד את נרטיב האומה היהודית.
יתכן שתפוצתה של ההתבוללות והתעצמותה של הגלובליזציה, תרמו לא מעט למאפיינים של אנטישמיות והכחשת הבחירה גם מצידם של יהודים ישראלים. לא אחת נתקלים באמרות שנויות במחלוקת של הוגי דעות, פוליטיקאים, סופרים, עיתונאים וכיו"ב. אמרות שיוצאות חוצץ כנגד הציונות ועקרון המדינה היהודית.
האם הדמוקרטיה הישראלית, אשר יוצרת זכות לגיטימית ובלעדית לחופש הביטוי במדינה שעקרונות הציונות הנצית או היונית מושתת על דרכה, צריכה לעשות חשבון נפש במהות הסולידריות בישראל? האם המדינה צריכה להשקיע יותר בהסברה וחינוך מחדש לערכי הציונות תוך דגש על שיפור מתמיד ונרחב של כלכלת הציבור?
כל זה מוביל לתופעה נוספת של "הרוב הדומם", שמגלה בדרך כלל אדישות לגורל הציונות. החיים שהפכו פחות סולידריים ויותר אגוצנטריים עם השנים, יצרו פערים; אנשים שעסוקים בדאגה אינסופית מתישה ולעתים אף חסרת סיכוי אחרי הפרנסה וכלכלת הבית, מרגישים לרוב יאוש, ניכור ומחסור בזמן לפעילות פוליטית, מהפכנית או ערכית. לכן ברוב המקרים ציונות וערכיה יהיו בתחתית עניינם, אם בכלל!? ישנם כאלה שאמנם רווחתם הכלכלית סבירה או אף מצוינת, אך עם זאת מעורבותם הפוליטית והדמוקרטית מתבטאת אולי במקרה הטוב מינימום בדחיפת הפתק לקלפי כאשר הבחירות לכנסת מתקיימות.
הימין הקיצוני בישראל תורם לא מעט לתופעה הפוסט-ציונית. תיאוריות אנטי דמוקרטיות אשר מציגות את השאיפה הרדיקלית להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה גרמו נזקים לאופיה היהודי-דמוקרטי של המדינה ולרעיונות דה-לגיטימציה מצד השמאל הקיצוני שהגבירו את האנטישמיות מבפנים ומחוץ לישראל.
לא רחוק מאזור האנטישמיות, ייתכן שמתקיימת סוג של הלקאה עצמית. היסטוריון יהודי ישראלי בשם יגאל עילם שכתב בספרו "קץ היהדות- הדת והממלכה", עד כמה מזיק נרטיב העם הנבחר שהיה מקור לכל האסונות בהיסטוריה היהודית ועל פיו היהודים אשמים בכל, גם בשואה. הוא רק קצה קרחון מסוגם של מרצים אקדמאים המעלים את קרנו של השמאל הרדיקלי כנגד המדינה הציונית.
אם ברצונם של מרבית היהודים ותומכיהם לשמור על ישראל, ובכלל על מהות הזכות הלגיטימית לשמור על השם - מדינת ישראל, הציונות חייבת להיות חלק בלתי נפרד ורלוונטית לחלוטין.

תאריך:  19/01/2015   |   עודכן:  19/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן ריס
על-פי ההיגיון של מומחינו, ככל שהחיזבאללה ייחלש כך ייחלשו יכולתו ונכונותו להילחם בנו. אבל אולי להפך? דווקא כאשר החרב הסונית תונח על צווארו, ואולי עוד הרבה לפני כן, יתקוף את ישראל תוך ניסיון לאחד את העולם המוסלמי נגדנו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    תרומתו האדירה, בכוח הידיים והרגליים, עלה באש, משהו תמוה ולהתפעל
דרור אידר
מהי ציונות?    סתיו שפיר שהתנגדה להשמעת "התקווה", מרב מיכאלי שהתנגדה לשלוח ילדים לצבא, פרופ' יונה ש"אינו מתחבר למילה ציונות"?
אליהו קאופמן
כמו שלמילים רבות כגון "דמוקרטיה", "סוציאליזם" וכולי ישנם מובנים רבים ואף מנוגדים, כך גם למילה "חברתית"
אהרון שחר
בפעם הקודמת השתמשנו בדימוי מעולם המדע הבדיוני כדי להסביר את מלחמת העולם השלישית. הפעם נשתמש בדוגמה מעולם הרפואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il