X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי תרומתו האדירה, בכוח הידיים והרגליים, עלה באש, משהו תמוה ולהתפעל
▪  ▪  ▪
יוחנן דנינו. נאום ללא תגובה [צילום: חטיבת דובר המשטרה]

א. מסית
כשמשטרת ישראל מכה גם בשגרה אזרחים ותופרת להם תיקים - היא מפחידה למדי; ויש לה גם רקע עשיר בהתנכלות אלימה לחברי-כנסת. לכן, לא ברור לי מדוע עבר נאום ההסתה של המפכ"ל דנינו ללא תגובה.
במדינה מתוקנת - גם לא על-רקע בחירות - היה נדרש הפה הגדול להחזיר מיד את המפתחות, ואולי עומד לדין על חוצפתו. אצלנו זה לא קרה בפעם הקודמת, שפער את לועו, ופלט נאום הסתה נגד ח"כים, וגם לא עכשיו.
נראה, שדנינו מכין את הקרקע לקראת השתלבותו בפוליטיקה הישראלית. תקוותי, שהכל יכירו בתרומתו האדירה להרס המשטרע ולערעור ביטחון הפנים בארץ, וישלחוהו למקומו הראוי.
ב. אל-קפיטן נכבש
ביום התשעה-עשר למסעם, הצליחו טומי קאלדוול וקווין ג'ורגסון לטפס במו ידיהם ורגליהם אל פסגת סלע הגרניט אל-קפיטן בפארק יוסמיטי, שגובהו יותר מאלף מטר.
הטיפוס החופשי (ללא מכשור-עזר) לפסגת קיר הסלע נחשב לאתגר גדול למטפסים. זה אינו האוורסט, אך מעטים הצליחו לטפס לפסגת אל-קפיטן (שגובהה יותר משני ק"מ וחצי מעל פני הים) רק בכוח ידיהם ורגליהם בחמשת העשורים האחרונים.
מאות עמדו בעמק, וצפו בעניין במשלחת הטיפוס, שניסתה להעפיל לאל-קפיטן.
קאלדוול עוסק בענייני אל-קפיטן כעשור. בשנת 2009 חבר אליו ג'ורגסון. סלע הגרניט מהווה אתגר למטפסים כיוון שכמעט אין בו נקודות אחיזה. אחר לימוד עיקש של הסלע, חילק הצמד את המשימה ל-31 קטעים, שחייבו טכניקה גבוהה של טיפוס - כולל שתי קפיצות מדויקות מנקודה לנקודה. הצמד נהנה הפעם ממזג-אוויר יבש, שסייע להם במשימתם.
הראשונים שטיפסו על הסלע היו וארן הארדינג ודין קאלדוול בשנת 1970. משימתם נמשכה 27 ימים, אך התקבלה בביקורת קשה של קהילת המטפסים, שלא אהבה את ריבוי החבלים והטריזים, שתקעו בסלע. קצת אחרי שהגיעו לפסגת הסלע, ניקו מטפסים את אל-קפיטן מהטריזים, שהותירו בו הארדינג וקאלדוול.
למה עשיתם זאת? נשאלו קאלדוול וג'ורגסון לאחר שהגיעו לפסגת אל-קפיטן. אני אוהב לחלום בגדול, אמר קאלדוול. נדמה, שהיום הכל מסומן וידוע, והדליק אותי הרעיון למצוא דרכים חדשות.
השניים חגגו את הגעתם לפסגת סלע הגרניט, ואחרי המסיבה חשו לחזור אל העמק, כדי לזכות באמבט חם ולטפל באבריהם המוכים והכואבים מן המאמץ הקשה.
ג. החליט לבעור
האם החוק חל על כולנו במידה שווה? מתברר, שלא. למשל, במחנה של צבאנו ליד כפר סירקין - בלבו של אזור מיושב בצפיפות - צברו משך שנים מאות סוללות ליתיום, שפג תוקפן, שלא לפי התקנות. זה היה עובר בשלום אלמלא יום אחד החליט המצבור הבלתי-חוקי לעלות באש. למרות התרעות חוזרות, הוחזקו סוללות הליתיום הפגומות במכלים פתוחים בצמוד למחסן חומרי-נפץ וליד גדר הבסיס, הנמצא בלב שכונות מגורים בפתח-תקווה.
השריפה גרמה לפליטת חומרים מזהמים לאוויר.
בשנת 2012 התרחש אירוע דומה במחנה הצבאי ביל"ו כשמערום סוללות ליתיום התלקח בבסיס. זה, כמובן, לא היה קורה, לו הקפידו בצבא על תקנות הבטיחות.
ד. בוטלה
יחידת הסייבר של משטרת ישראל בודקת מי הדליף את שאלון בחינת הבגרות בערבית לבתי-ספר ערביים.
אין זה שאלון ראשון של בחינת בגרות, שמודלף בדרך זו או אחרת. אלא שהפעם בוטלה הבחינה במגזר הערבי כמה שעות לפני מועדה עקב הדלפתה לרשתות חברתיות.
משהו מאוד תמוה מתרחש במחלקת הבחינות של משרד החינוך.
ה. בקצב הצב
מטה חברת הביטוח שירביט נמצא בנתניה - לא-הרחק ממקום מגוריי בשרון. בשמונה בינואר שלחה אליי חברת הביטוח מכתב - כך אומרת החותמת על המעטפה. בשמונה-עשר בינואר נחת המכתב אצלי - מהלך מדהים של פחות מק"מ ליום (לא כולל שבתות, חגים, ימי צום וימי גשר).
אכן, סיבה טובה להתפעל משירותי הצב שבור-הרגל, המפעיל את דואר ישראל.

תאריך:  19/01/2015   |   עודכן:  19/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
מהי ציונות?    סתיו שפיר שהתנגדה להשמעת "התקווה", מרב מיכאלי שהתנגדה לשלוח ילדים לצבא, פרופ' יונה ש"אינו מתחבר למילה ציונות"?
אליהו קאופמן
כמו שלמילים רבות כגון "דמוקרטיה", "סוציאליזם" וכולי ישנם מובנים רבים ואף מנוגדים, כך גם למילה "חברתית"
אהרון שחר
בפעם הקודמת השתמשנו בדימוי מעולם המדע הבדיוני כדי להסביר את מלחמת העולם השלישית. הפעם נשתמש בדוגמה מעולם הרפואה
אפרים הלפרין
הנוהל שמפרסם משרד החינוך מפרט את האחריות של כל גורם וגורם, כאשר הבולט בין האחרים הוא אחראי הבטיחות של בית הספר. אחראי הבטיחות הוא מורה אשר אמור לקבל תוספת שכר של 6% על-מנת למלא את תפקידו האחראי
עמוס גלבוע
התקשורת בחלקה צרובה בשנאה יוקדת לראש הממשלה, ומתארת את ישראל כמדינה אפריקנית מפגרת, ענייה, רודנית ומבודדת. אך לפי הנתון שב"מדד הדמוקרטיה 2014" של המכון לדמוקרטיה עולה כי בהשוואה למדינות מפותחות אין לנו במה להתבייש. להפך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il