X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי פרידה של יו"ר הרשות לניירות ערך מעופר מנירב לרגל סיום תפקידו כנשיא לשכת רואי חשבון בהאנגר 11, תל אביב, 4.9.06
▪  ▪  ▪

צהריים טובים לכולם,
לפני שאתחיל, אני רוצה לומר שאינני מכיר, בתפקידי הנוכחי, לשכה אחרת מלבד זו שמונהגת על-ידי עופר מנירב. קיבלתי, אם אפשר לומר כך, את עופר ואת הלשכה בראשותו עם כניסתי לתפקידי כיו"ר רשות ניירות ערך. מאז ועד היום קשה לי למנות את מספר הדיונים בהם השתתפנו, את מספר הפעמים בהן התווכחנו ואת מספר המקרים בהם שיתפנו פעולה. האמת ניתנת להיאמר שאחרי היכרות ארוכה כל כך ואחרי עבודה צמודה כל כך יהיה לי קצת קשה להתרגל ללשכה ללא עופר כנשיא.
אני רוצה לציין בסיפוק רב את שיתוף הפעולה הקיים זה תקופה ארוכה בין רשות ניירות ערך ללשכת רואי חשבון. שיתוף פעולה פורה ומועיל, אשר יסודותיו האיתנים התאפשרו הודות להנהגתו של עופר את הלשכה ולראייתו המפוכחת וארוכת הטווח.
ככלל וכשגרת עבודה, אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה וההידברות בין רשות ניירות ערך לבין הגופים השונים העומדים מאחורי העשייה בשוק ההון בכלל, והדיווח הכספי בפרט. השיח הפורה שמקיימת הרשות עם גופים אלו משרת בראש ובראשונה את האינטרס הכללי של המשק וגם את האינטרסים של שני הצדדים. אני מאמין שהמשק שלנו יכול רק לצאת נשכר משיתוף פעולה בין הרגולטורים לבין הגופים הכלכליים הפעילים בסקטור הפרטי, ואני חושב שחלק מההישגים אליהם הגענו הם גם בזכות ההקשבה ההדדית והדו-שיח הרציף.
אך שיתוף הפעולה עם הלשכה הוא מעבר לעוד מערכת יחסים עם גוף מייצג, אלא מהווה שיתוף פעולה אסטרטגי מבחינת הרשות. איש אינו חולק כי שני תנאים חשובים ביותר, המהווים תנאים הכרחיים לשוק הון משוכלל ותחרותי, הם: שקיפות ודיווח כספי איכותי. התנאים הללו הכרחיים על-מנת שלמשקיעים וליתר 'מחזיקי העניין' בחברות יהיה ביטחון ואמון במספרים שהם רואים לנגד עיניהם, המרכיבים את הדיווח הכספי. כולנו כיום יודעים כי גם השוק העמוק ביותר והנזיל ביותר- השוק האמריקני- כשל כאשר נתגלו סדקים בקיומם של תנאים אלו.
הלשכה פועלת בשנים האחרונות לשיפור איכות הדיווח הכספי בישראל. בעיקר באמצעות שלושה מהלכים:
• הקמת המוסד לסקירת עמיתים;
• המחויבות לתהליך אימוץ התקינה הבינלאומית בחשבונאות;
• ומאמץ הרחבת תשתית התקינה בביקורת.
באשר למוסד לסקירת עמיתים - כפי שאתם יודעים, גרסתי כי יש להשית על רואי החשבון פיקוח. מעטים אהבו רעיון זה ורבים הפעילו לחצים למונעו. לא אטעה אם אומר כי מהלך זה, של הטלת פיקוח על עבודת רואי החשבון, אשר ממרחק של שנתיים לאחור, היה נראה כבלתי אפשרי, הפך לאפשרי בזכות, כמובן, עופר ולשכת רואי חשבון, והכרה שלה ושל גורמים נוספים שנרתמו למהלך, בחשיבותו של המהלך ומעבר לכך - בחיוניותו.
הקמתו של המוסד לסקירת עמיתים הייתה מהלך חיוני על-מנת לשמור את המקצוע ואת עבודת הביקורת מפני האיומים והסיכונים החדשים שמזמנים השינויים בשוק ההון. השינוי הוא כורח המציאות, כדי לשמר את תפקידו של רואה החשבון כשחקן מרכזי בשוק ההון, ומכאן - אינטרס ראשון במעלה שלכם, רואי החשבון וגם של החברות. אני שמח לומר כי אף שבתחילה היו חברות שחששו להסכים לביצוע סקר העמיתים, הן השתכנעו לבסוף בצורך בקיום מוסד בקרה זה.
באשר למהלך אימוץ התקינה הבינלאומית בחשבונאות אין צורך להכביר עוד במילים, שכן לכולם ברורה חשיבותו של המהלך להגברת איכותו של הדיווח הכספי בישראל. לכולם ברורה גם חשיבותה של ההיערכות הנאותה. אשתף אתכם ואומר כי מידי יום אני מקבל פידבקים לגבי הכנס שערכנו ביחד עם הלשכה והמוסד בנושא זה בחודש האחרון. כנס זה, ביחד עם כנסים של משרדי רואי החשבון שייערכו בימים הקרובים, נתנו דחיפה משמעותית להפנמתו של המהלך, תכנונו בחברות ולהגברת המודעות באשר לחשיבות ההיערכות. גם כאן, החלטתו של המוסד לתקינה בחשבונאות בראשותו של דב ספיר על אימוץ מלא של התקינה הבינלאומית בישראל החל משנת 2008 קיבלה רוח גבית עם התמיכה של לשכת רואי חשבון ועופר במהלך. הגיבוי הרציף של הלשכה ושיתוף הפעולה שלה בהיבטים המקצועיים והחומריים סייעו רבות ליצירת בסיס איתן ויציב לתהליך זה ובטוחני שיתרמו גם בעתיד להצלחתו. אני קורא לכולכם להגביר את קצב ההערכות לאימוץ התקינה ולהשפיע על החברות להבין את חובתן לאמץ את התקינה בזמן ובדרך נאותה. אני חוזר על שאמרתי בכנס התקינה שערכנו, שלא תהיינה דחיות ביישום לראשונה.
באשר לתקני הביקורת - אחד המפתחות החיוניים לאמון הציבור בדיווח הכספי ובאיכותה של עבודת הביקורת הוא ביקורת המותקנים על-ידי גופי תקינה ראויים. הלשכה נרתמה זה תקופה למאמץ הרחבת תשתית תקני הביקורת וביסוסה על מערכות תקינה מקובלות בעולם. מאמץ זה אשר הניב תקני ביקורת לא מעטים בשנים האחרונות, בנושאי ליבה, הינו משלים לשני המהלכים שציינתי קודם לכן והכרחי כדי להתמודד עם המורכבויות העסקיות בפעולתם של תאגידים וכדי להדביק את ההתפתחויות בנושא בעולם. תהליך זה אומנם דורש עוד עבודה לא מעטה מצד הלשכה, אשר אנו מצפים כי תושלם במהרה, אך אני סבור שהדרך בה צועדת כרגע הלשכה, היא המסלול הנכון להגברת איכות הביקורת וביצור מעמדו של רואה החשבון המבקר.
לסיום, אני רוצה לשוב ולברך את עופר על העשייה ועל היעילות שהפגין בשתי הקדנציות שכיהן בתפקיד. ובאותה הזדמנות, גם לאחל דרך צלחה למי שיבוא במקומו ועבודה פורייה בהמשך הדרך.
תודה רבה לכם.

תאריך:  05/09/2006   |   עודכן:  05/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסלול הנכון להגברת איכות הביקורת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טרי מושחת.מינה את נהגו האישי לשעבר
אחד1  |  5/09/06 05:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
אלו המגינים בחרוף נפש על צורתו של היכל התרבות "שלהם" מעודדים בקולניות את הרס התרבות היהודית בכל מקום שאיננו תל אביב
שלמה קוק
כעיתונאי חרדי שנהנה משתיקתה של יהדות התורה בימי ההינתקות, שנה אחרי - בהביני שהעקירה היתה חמורה, עד שעקרה את דוד שלי מן העולם - החלטתי לעשות תשובה
ד"ר גיורא פורמן
צריך לזכור שהניצחונות הצבאיים של ששת הימים הביאו בתוך חודשיים מלחמה חדשה (ההתשה) ואילו מחדלי יוה"כ הביאו את הסכמי השלום עם מצרים וירדן
עו"ד משה גולדבלט
אם יטען הדרג המדיני בפני הוועדה כי נמנע במלחמה האחרונה להורות על פעולה קרקעית נרחבת מאחר שצפה כי מחירה באבדות יהיה מוגזם, על סמך איזה בסיס נורמטיבי אובייקטיבי ניתן לשפוט החלטה כזו? כל אחד ואחד מאיתנו רשאי לגבש דעה עצמאית ולאורה לגבש יחסו לממשלה
נסים גבאי
ראש הממשלה, כפוליטיקאי קטן שחושב עצמו לגדול, זורה גם הוא חול בעינינו עם הושטת ידו לשלום לכל בר בי רב - ורק שוכח שגחמות ליבו לנטרול אשמתו למחדלי המלחמה לא יניעו את ההליך התקוע עם שונאינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il