חמישה עקרונות לעיצוב טוב:
1.
טכנולוגיה לשרות האדם
לעיתים קרובות מדי אנשים מאשימים עצמם עקב אוזלת ידה של הטכנולוגיה. למשל, כשהמחשב קורס, או כשאינם מוצאים את מבוקשם באתר אינטרנט כלשהו. אנשים לא אמורים להאשים את עצמם. בדומה לאמרה "הלקוח תמיד צודק" נכונה הטענה גם לגבי המשתמש. המשתמש תמיד צודק!
אם תוכנה קורסת, האשמה טמונה במהנדס התוכנה. אם אדם לא מוצא דבר מה באתר, ייתכן שזו אשמת המעצב או איש ה-UI. אין הדבר אומר שהם צריכים להיענש על כך, הם פשוט צריכים לראות בכך הזדמנות. ההבדל הגדול בין מעצב טוב למעצב לא טוב, הוא ביכולת של מעצב טוב ללמוד ולהבין מה הבעיות, על-מנת להימנע מהן בעתיד.
טכנולוגיה באה לשרת את האדם, ולא להפך.
2.
עיצוב אינו אמנות
אמנות היא ביטוי אישי של האמן. היא עוסקת בחיים, ברגשות, במחשבות וברעיונות של האמן. כמעט ולא משנה איזו פעולה עושה הצופה בעקבות היצירה של האמן. כל מה שנדרש מהצופה זה להעריך את היצירה. עיצוב, לעומת זאת, עוסק בשימושיות ובמשתמש. המעצב חייב שמישהו ישתמש במה שהוא עיצב. עיצוב שלא השתמשו בו לא ממלא את ייעודו והוא חסר תועלת. העיצוב מסייע לפתור בעיות ובניגוד לאמנות, אנחנו לא מעריכים עיצוב על-פי היופי אלא על-פי השימושיות.
שלא כמו באמנות, העיצוב תמיד נוצר בקונטקסט כלשהו: הוא נועד לפתור בעיה כלשהי, עבור מישהו, בזמן כלשהו. לכן העיצוב כל כך קשור לטכנולוגיה. הטכנולוגיה משתנה כל כך מהר ולכן גם על העיצובים להשתנות בהתאם. עיצוב שהתאים לפני 10 שנים רוב הסיכויים שהוא לא יהיה מתאים היום. אמנות גדולה, לעומת זאת, תמיד תישאר באופנה. אנחנו מעריכים את "דוד" של מיכאלאנג'לו, משום שזוהי יצירה של אדם בודד. עיצוב מעולה תלוי בתקופה שבה נוצר ובבעיה שהצליח לפתור. אבל לא כך האמנות. אמנות איננה תלויה בזמן.
כשאנשים נהנים מאמנות הם אומרים "אהבתי את זה". כשאנשים נהנים מעיצוב הם אומרים " זה עובד מצויין". ולכן עיצוב טוב הוא עיצוב שעובד היטב.
3.
החוויה וההתנסות נוצרו עבור המשתמש
מעצבים אינם יוצרים חוויה אלא יוצרים כלים באמצעותם אפשר להתנסות ולחוות. העיצוב נועד לשרת את המשתמש ולא להפך. כמובן שאין הדבר אומר שעל המעצב להישאר מקובע למוסכמות קיימות ומוכחות בלבד, משום שהן נשחקות במהרה. טבעי וראוי שהמעצב יתנסה וינסה ליצור את העיצוב האופטימלי לדעתו. האתגר האמיתי הוא לשלב בין השניים, ולזכור שהעיצוב הוא חלק מהחוויה וההתנסות.
4.
עיצוב מעולה הוא בלתי נראה
עיצוב שאנחנו בקושי מבחינים בו הוא עיצוב מעולה והוא גורם לנו לשכוח כי נעשו מאמצים רבים כדי להפוך אותו למה שהוא. לפעמים האובייקט המעוצב כה פשוט עד שזה נראה מובן מאליו ואנחנו שוכחים שבנקודת זמן כלשהי החפץ עדיין לא הומצא, או שאנחנו שוכחים כמה זמן נדרש כדי להביא את האובייקט למצב הכל כך נוח לשימוש שהוא נמצא היום. לדוגמה, כלי רכב, ההם אובייקטים כל כך מורכבים מצד אחד, אך פשוטים לשימוש מצד שני, עד שאנחנו שוכחים כמה זמן נדרש כדי לגרום לרכבים להפוך למה שהם היום. לכל עיצוב גדול יש היסטוריה עשירה ומאחורי כל עיצוב עומד מעצב או מעצבים שניסו להפוך את העולם למקום טוב יותר על-ידי מציאת פתרון לבעיה זו או אחרת.
עיצוב גרוע הוא מסובך, מורכב ומקשה על המשתמש. למרבה האירוניה קל יותר להבחין בעיצוב גרוע ולא להבחין בעיצוב טוב. עיצוב טוב הוא לעיתים קרובות בלתי נראה.
5.
פשטות בעיצוב היא התחכום המושלם
כמו שאמר הסופר הצרפתי Saint Exupery: "בכל תחום, השלמות נמדדת לא על-פי העובדה שאין עוד מה להוסיף אלא כשאין עוד דבר לקחת, להחסיר". פשטות היא כשיודעים מה להשאיר ומה להשליך. היא כמו קסם כשהיא מתממשת משום שהמורכבות שבאובייקט כלל לא עוברת למשתמש. זה ההישג הגדול ביותר שמעצב יכול לשאוף אליו.