X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חרף האמברגו הכלכלי שהטילה רוסיה על גרוזיה בשנת 2006, נראה כי גרוזיה מצליחה להתמודד עם החרם הכלכלי בצורה טובה. צמיחתה הכלכלית האיתנה של גרוזיה העולה על 10% בשנת 2007, הצליחה להפתיע את הערכותיהם הפסימיות של רבים"
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת גרוזיה

גאורגיה, או בשמה השני גרוזיה, קיבלה את עצמאותה עם פירוקה של ברית המועצות בשנת 1991, וביום 9.4.1991 חגגה את היותה כמדינה עצמאית.
לאחר הכרזת עצמאותה של גאורגיה, חל מהפך בכלכלת גאורגיה אשר נהפכה לכלכלה קפיטליסטית המעודדת שוק חופשי. עם זאת, יש לציין שמדינת גאורגיה ממשיכה לחוות בעיות תקציביות, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא שחיתות אשר נפוצה במדינה.
מראשית חודש ינואר השנה, הפחיתה הממשלה בגאורגיה את שיעור המס האחיד המוטל על חברות לשיעור של 15% (בניגוד לשיעור המס הקודם שעמד על 20%). תאגידים תושבי גאורגיה ומוסד של קבע של תאגיד זר מחויבים בתשלום מס החברות על הכנסותיהם מכל מקור שהוא. זאת, בעוד שתאגידים שאינם תושבי גאורגיה ממוסים על הכנסותיהם ממקורות בגאורגיה ועל הכנסות מוסדות הקבע שלהם בגאורגיה מכל מקור שהוא. תאגיד ייחשב לתושב גאורגיה באם הוא מקיים פעילות בגאורגיה ו/או יש לו מקום ניהול אפקטיבי בגאורגיה. הכנסות פטורות ממס חברות הן בין השאר מענקים, דמי חברות, תרומות והכנסות מפעולות לא כלכליות שמקבלים ארגונים ללא מטרות רווח.
השנה, הגדילה הממשלה בגאורגיה את שיעור המס המוטל על יחידים לשיעור אחיד של 25% (בניגוד לשיעור המס הקודם שעמד על 12%). יחידים תושבי גיאורגיה חייבים במס, בגין הכנסותיהם מכל מקור שהוא, בעוד שיחידים שאינם תושבי גיאורגיה חייבים במס על מרבית הכנסותיהם ממקורות בגאורגיה. יחיד ייחשב לתושב גיאורגיה אם הוא שהה בגאורגיה פרק זמן של 183 יום ומעלה, בכל תקופה של 12 חודשים רצופים המסתיימת בשנת המס.
רווחי הון ממוסים ככל הכנסה אחרת בגאורגיה. הכנסת יחיד מרווח הון שנצמח לו ממכירת נכס מוחשי שהוחזק על ידו במשך פרק זמן העולה על שנתיים פטורה ממס. המשא-ומתן אשר מתנהל בין ישראל לגאורגיה טרם הבשיל לכדי אמנה חתומה למניעת כפל מס. עם זאת, מי שמוטל עליו מס בגאורגיה, רשאי להזדכות על מיסי חוץ ששילם במדינות אחרות אל מול המס בו הוא מחויב בגיאורגיה.
לסיום נציין, כי חרף האמברגו הכלכלי שהטילה רוסיה על גרוזיה בשנת 2006, נראה כי גרוזיה מצליחה להתמודד עם החרם הכלכלי בצורה טובה. צמיחתה הכלכלית האיתנה של גרוזיה העולה על 10% בשנת 2007, הצליחה להפתיע את הערכותיהם הפסימיות של רבים.
ישנן סיבות רבות לצמיחה הכלכלית של גרוזיה, אך העיקריות שבהן הן הרפורמות שמבצעת ממשלת גרוזיה, לא רק בשיטת ושיעורי המס כפי שחלקן תוארו לעיל, אלא גם בשיפור מתמשך במסגרת החקיקתית והסביבה העסקית, הקטנת השחיתויות במדינה וחיזוק המערכת החוקית במדינה.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  23/02/2008   |   עודכן:  23/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת המס בגאורגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לכלת שוק גלובלי יצרה פער חברתי
קרפדה שהיתה בבצה  |  23/02/08 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
רודפי השלום המוצהרים הרסו כל סיכוי לשלום עם שני הדורות הקרובים של ערביי ארץ ישראל    למען תחזוק החלום - עוצמים עיניים ואוטמים אוזניים מול מה שמקלקל את החלום
בועז מושקוביץ
קובה היא אותו חסוס השחור כפחם, שעל ברכיו ישבתי כילד, היא המולאטי הצנום מוניקו שלמד פיזיקה ואנטוניו שחזר אלינו בתקופה אחרת ועזר לסחוב את המזוודות לתחנת הרכבת
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מבחינה צבאית, מלחמת לבנון השנייה אומנם הסתיימה, אולם עבור חלק מבעלי העסקים והחקלאים בצפון, היא עדיין בעיצומה
עידו שביט
רכבו על שבילים קיימים בלבד, אין לרכוב בשבילים אסורים לרכיבה ולפתוח שבילים חדשים בשטח ללא אישור הרשויות
יוני בן מנחם
ההצהרה של בכיר באש"ף כי הפלשתינים עשויים להכריז על עצמאות חד-צדדית כפי שעשתה קוסובו היא בלון ניסוי שנועד להפעיל לחץ על ישראל במשא-ומתן על הסדר הקבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il