X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דיני המס נועדו להיות מנגנון המבטא את הרצון הכלכלי של המדינה, אם בעידוד השקעות, עידוד יצוא, הגנה על חלקים באוכלוסיה ומימון פעולות המדינה. חבר הכנסת ליברמן רוצה להופכם לעונש, ממנגנון כלכלי יהפכו דיני המס למנגנון עונשי עבור אותם נישומים
▪  ▪  ▪

גביית המס בישראל לא אמורה להיות עניין פוליטי או כלי להענשה, שימוש שכזה בדיני המיסים עלול לערער את יסודותיו של תשלום המס בישראל. הפיכת גביית המס לפוליטי עלול לגרום למעבר מההכרה ברשויות המס כדרך לגביית תשלום לקופת המדינה, לדרך בה המדינה יכולה "להעניש" את האזרח על התנהגותו כאשר היא לא תואמת את רוח התקופה.
הצעת חוק שהוגשה באחרונה על-ידי חבר הכנסת אביגדור ליברמן מציעה כי אנשים אשר השתמטו משירות צבאי ישלמו אחוז נוסף של מס עד הגיעם לגיל 41 - גיל הפטור משירות מילואים.
ההצעה נוגעת רק לגבי גברים אשר לא שירתו בצה"ל מטעמים אשר אינם מזכים אותם לפטור מתוקף חוסר כושרם לשרת. ראוי לציין כי הוספת "עונש המס" באה בחלק המציין עברות בחוק לשירות ביטחון.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "קיימות קבוצות שונות באוכלוסיה המשתמטות משירות צבאי ומשירות לאומי." אם כן, חבר הכנסת ליברמן מכוון את ענישתו לקבוצות מסויימות, הוא אינו מנסה להעניש אדם כבודד אלא כקבוצה או סוג של אנשים אשר לטענתו לא משרתים.
דיני המס נועדו להיות מנגנון המבטא את הרצון הכלכלי של המדינה, אם בעידוד השקעות, עידוד יצוא, הגנה על חלקים באוכלוסיה ומימון פעולות המדינה. חבר הכנסת ליברמן רוצה להופכם לעונש, ממנגנון כלכלי יהפכו דיני המס למנגנון עונשי עבור אותם נישומים.
הסכנה הטמונה בשינוי זה של יעוד דיני המס היא הפיכתם לכלי פוליטי, מדבר קבוע ובלתי תלוי, לזירת התגוששות בין צדדים המנוגדים זה לזה מבחינה פוליטית. האם יכול להתקיים מצב בו לא ישלם נישום את מיסיו בשל דעות פוליטיות? הרי שזה מערער את כל סמכות הגביה הנתונה בחוקי המס.
בנוסף, מבדילה ההצעה בין גברים ונשים אשר אינם מתגייסים והטלת המס נוגעת רק לגברים. קביעת עונש על אדם ואי הטלת עונש על חברו בשל הבדל במינו פוגע בעקרון השוויון בצורה בוטה. אומנם קיים שוני במסגרת אופי השירות הצבאי ומשכו, אך זאת בשל מגבלות הנוגעות למילוי התפקיד. אין זה מן הראוי כי באם שני אנשים עושים את אותו מעשה דהיינו השתמטות משרות חובה הם יוענשו בצורה שונה.
קשה להתעלם מהעובדה כי הצעת חוק זו באה לאחר הסערה התקשורתית בנושא נתוני ההשתמטות בחברה הישראלית. שינוי כזה הוא לא דבר של מה בכך, לא מדובר רק על אחוז נוסף במיסוי הכנסתו של אדם אלא הוספת עיקרון חדש, העיקרון לפיו מותר להעניש אדם דרך דיני המס ובמסגרתם ליצור עברה ברת עונשין אשר אינה קשורה כלל לתחום המיסים.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  08/05/2008   |   עודכן:  08/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בסניף הכשר של הרשת, בקניון "ארנה" בהרצליה, הלהיט הוא: "אכול כפי יכולתך"
אורנה רב-הון
המדינה שלנו שרק אז נולדה, הפיחה תקוות בלב רבים. אבל העובדה שהיא נולדה תוך כדי שנאה תהומית לזר ולשונה החדירה במדינה החדשה יסודות זרים שאיימו ומאיימים להחריבה. השנאה לזר ולשונה מאתנו עדיין שולטת בנו
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם ביצע תחקיר מופרך ובו שתי גרסאות סותרות זו את זו בפרשת הריגת בני משפחת אבו מעתק    למרות מופרכות טיעוניו מסרב בצלם לתקן את ההודעה שפרסם באתר האינטרנט של הארגון    שוב מוטל צל כבד מהימנות התחקירים של בצלם
הרב יעקב הלוי
הרב משה הלברשטאם זצ"ל היה אוהב ישראל בצורה בלתי רגילה ממש, כל יהודי ולא משנה איך נראה    האהבה והאחווה ובעיקר האחדות בעם ישראל הנפלא והפלאי, זוהי המטרה הקיומית שלנו כעם
ד"ר חיים משגב
הרציו ברור: אהוד אולמרט יכול להמשיך בתפקידו מבחינת הדין היבש עוד הרבה שנים    חברי הקואליציה חייבים לקום כאיש אחד ולומר לאולמרט: לך לך בחזרה אל המקום ממנו באת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il