X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות ההתבטאות של שר האוצר שטייניץ נתחבטתי ביני לביני באשר לאמת בדבריו. האמנם שופטי ביהמ"ש העליון כה בורים, עד כי מוכנים לסכן מאות מיליוני שקלים מתקציב המדינה על-מנת לקדם את האידיאולוגיה שלהם בדבר זכויות אדם?! התקשיתי להאמין, אך האופן בו אמר שטייניץ את דבריו האיצו צעדיי לעבר הספרים והפסיקה
▪  ▪  ▪

שטייניץ פרס את משנתו לאור פסק הדין השנוי במחלוקת שפסל את הפרטת בתי הכלא. אם כי אין עוררין שההשתלחויות במערכת המשפט נבעו מאידיאולוגיה שהתבססה קודם לכן.
לכאורה, הפסיקות בשנים האחרונות, אשר התלווה אליהן הד ציבורי רב, גוררות הפסדים רבים לקופת המדינה. עם זאת, כאשר מתעמקים בהן ומעיינים בפסיקות אחרות אשר כביכול גם בהן לא הייתה התחשבות בקופת המדינה, אין מנוס מהמסקנה אליה הגיע השופט בדימוס מישאל חשין, ראוי כי שר האוצר יקרא את פסקי הדין ואת הפרוטוקולים הנלווים אליהם טרם יתבטא בנושא.
כעת נבחין בין מה ששטייניץ רואה, לבין מה שקורה במציאות:
ביהמ"ש העליון מאשר את החלטת המחוזי להכיר בהוצאות מטפלת לצרכי מס- שטייניץ מבקר, למרות שאין סיבה. למדינה ניתנה הארכה לגבש הסדר, טרם כניסת פסק הדין לתוקף, אך זו חיכתה עד לאחר מתן ההחלטה, אשר לא הייתה כה מהפכנית כשם שהצטיירה בתקשורת, שכן הכנסת שאפה לשינוי החוק. לבסוף ההסדר לא נכנס לתוקף וחבל, שכן בטווח הארוך זה היה משתלם למדינה. מדוע? הכרה במטפלת לצרכי מס יכול לעודד אימהות שיושבות בבית לצאת לשוק העבודה, לקבל שכר במקום דמי אבטלה או קצבה, וע"י כך להניב הכנסה נוספת למדינה ממיסים, אך שטייניץ לא רואה את זה כך.
ביהמ"ש מחייב את המדינה לממן מיגון ליישוב עוטף עזה - לכאורה, הפסד של מאות מיליוני שקלים. בפועל, רווח ענק מהשקעה בטכנולוגיה אשר תיוצא מעבר לים. בנוסף לכך, אין להתעלם מכך שפסק הדין נבע מהחלטת הממשלה, ולכן אין לראות בה כהחלטה שנולדה יש מאין. ביהמ"ש מחויב, כנגזרת מעיקרון הפרדת הרשויות, לפקח על פועלן התקני של הרשויות האחרות ולוודא כי הן ערובות להחלטותיהן.
ביהמ"ש מונע ניהול של כלא בידי אדם פרטי. לפי שטייניץ, ההחלטה גורמת להפרת חוזה אל מול הקבלן ופיצוי על כך. כמו-כן, מונעת חיסכון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים. בפועל, המדינה בחרה להתעלם מכל סימני האזהרה שניתנו לה בדבר אפשרות של ביטול ההסדר ובחרה בכל זאת להתחייב לגוף פרטי. העובדה כי העתירה נמשכה זמן רב לא היוותה עילה לקידום הליכי הבנייה, נהפוך הוא, העיכוב נועד לאפשר לכנסת למצוא הסדר חלופי, כך שימנע ההפסד הכספי.
תקיפת ביהמ"ש כשזה משתמש בסמכותו מכוח חוק, כמוה כתקיפת הכנסת בעת חקיקת חוק. נראה כי לשטייניץ יש זיכרון לטווח קצר. בפרשת עיריית לוד הולן שכר במשך תקופה ארוכה של מאות עובדי העירייה. בדיון בבית הדין לעבודה הוחלט שאין לחייב את העירייה בתשלום פיצויים על הלנת שכר כפי שקבוע בחוק. כך, במקום לפסוק פיצויים בשיעור של 60% מפיצוי ההלנה הקבוע בחוק, נפסקו פיצויים מופחתים הנעדרים מנגנון של ענישה ומגנים על קופת המדינה.
כל הפסיקות הללו מובילות אותנו למסקנה שקיימת התחשבות של ביה"ד בפסיקותיו באינטרסים כלכליים-חברתיים. הרושם שנוצר בעקבות פסיקות אלו רחוק שנות אור מדברי השר שטייניץ.
גם צווי המניעה הרבים שניתנים לעובדים אשר מעוניינים לשבות, כדי לשנות את תנאי העסקתם המחפירים, ממחישים את ההתחשבות של ביה"ד בקופה הציבורית. ביה"ד מודע לנזק ששביתה עלולה להסב למדינה, ולכן עושה כל שביכולתו על-מנת לעזור לצדדים לפתור את המחלוקות בינם. לאור זאת, אכן אין מנוס מהקביעה כי ראוי ששר האוצר יקרא את פסה"ד טרם הוא מתבטא בגנותם.

תאריך:  07/01/2010   |   עודכן:  08/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמנם שופטי ישראל כה בורים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה ומטעה ובגדול >>
א מ רול  |  8/01/10 06:53
2
השופטים יותר מושחתים מבורים
אינדי גו  |  8/01/10 07:55
3
כמשתירים דמים בבטחון- זה נוזל
תיקון קטן  |  8/01/10 10:46
4
הבחור צודק ולא מטעה
אביאל323  |  10/02/10 13:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר בוריס יופה
טיפול ניתוחי בהשמנת יתר חולנית מסייע גם כפתרון מחלות נלוות המאפיינות בני 50 פלוס: סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, שומנים בדם, דום נשימה בשינה, דיכאון וחרדה ובעיות בתפקוד המיני
ד"ר אברהם בן-עזרא
אדם באשר הוא - הינו יצור חושב, אפילו הוא חייל, אפילו הוא עבד    לציית ללא מחשבה תחילה, זו פעולה בניגוד לטבע האדם
יניב אקרמן
אם עורכי התוכנית "ארץ נהדרת" לא רוצים שהציבור הדתי יצפה בה, באמת שלא אפגע    "חופש הביטוי" בתוכנית אינו מענייני
עופר הירש
נכון, כולנו אוהבים בימי החורף הקרירים לשבת בבית מכורבלים בשמיכה חמה וללגום תה חם או מרק עסיסי ולתת לקור העז בחוץ לחלוף לו מבלי לחדור לנו לעצמות    אז למה לצאת בכלל מהבית? ועוד לחיק הטבע? כדאי שתקראו, בסוף גם נמליץ לכם על מקומות לפיקניק חורפי
מיכאל זץ
ברור, מעבר לכל ספק, שאנחנו לא יותר מכלי במשחק השחמט הקואליציוני    זחאלקה - לא הראשון    ועוד: כץ והתעמולה הנאצית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il