X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה להשקיע כל-כך הרבה אנרגיה בחיפוש עבודה אצל אחרים אם יש לכם את ההזדמנות להשקיע בעצמכם ולפתח יזמות, חברה חדשה או עסק חדש, במיוחד כשאתם יכולים לעשות את זה ללא הלוואות או סיכונים מיותרים
▪  ▪  ▪
מכירת פלאפל משתלמת יותר ממקצוע עריכת הדין [צילום: Flash90]

עם תואר אקדמי לא הולכים למכולת, קשה מאוד לשלם משכנתה ובלתי אפשרי לחסוך עבור הילדים. היום כבר ברור לכולם שתואר אקדמי לאו-דווקא משתלם אם אתם מחפשים מקצוע לחיים או עבודה רווחית ומשתלמת.
העיתון אקונומיסט דיווח כי רבים מהצעירים איבדו את האמונה בדעה כי תואר אקדמי יבטיח להם רווחה כלכלית. הם כבר מבינים שלימודים ארוכים כסטודנט לתואר ראשון או שני לא יגדילו משמעותית את הסיכויים שלהם להרוויח בהתאם וגם לא ישפרו את הסיכויים שלהם למצוא עבודה ראויה ואיכותית.
התופעה הזו מתרחשת לא רק בעולם אלא גם בישראל. פועל יוצא לכך הוא שבוגרים רבים בעלי תואר אקדמי נאלצים לשלוח מאות קורות חיים לחיפוש עבודה ומתמודדים עם חברים שגם הם רכשו השכלה באוניברסיטה אך אין להם את הידע והכישורים לחשוב מחוץ לקופסה.
כל אותם בוגרים מגלים שהם מובטלים ונאלצים לעסוק בעבודות לא משלמות רק כדי לממן (בקושי רב) את ההוצאות שלהם. הם "מבלים" שעות רבות בפייסבוק, ביוטיוב וברשתות החברתיות בניסיון לשווק את עצמם טוב יותר ולחפש עבודה, בין אם באמצעות כתיבה יצירתית של קורות חיים ובין על-ידי סרטונים מושקעים. ואני שואל למה להשקיע כל-כך הרבה אנרגיה בחיפוש עבודה אצל אחרים (בדרך כלל בתנאים לא אידיאלים) אם יש לכם את ההזדמנות להשקיע בעצמכם ולפתח יזמות, חברה חדשה או עסק חדש, במיוחד כשאתם יכולים לעשות את זה ללא הלוואות או סיכונים מיותרים.
למה זה קורה? השכלה זה דבר חשוב בחיים ואין ספק שהיא תורמת לאדם לטווח הארוך ומרחיבה את האופקים. אבל עם אופקים רחבים אי-אפשר ללכת למכולת וגם לא ללמוד באוניברסיטה.
המחאה החברתית וההאטה הכלכלית רק המחישו עד כמה המצב קשה. מצד אחד מספר הנרשמים לאוניברסיטות בארץ ובעולם עולה והיום קל יותר להירשם (ולשלם שכר לימוד גבוה) ולהשיג תואר אקדמי באוניברסיטות בארץ, במכללות הפרטיות או בלימודים בחו"ל. מאידך-גיסא מתעוררים להם כוחות חדשים של אקדמאים ממדינות מתפתחות שמוכנים לעבוד בחברות הייטק וטכנולוגיה בשכר זעום כאשר תוכנות מחשב ורובוטים תופסים את מקומם.
לכן, כעת, כדי להצליח בחיים ולהרוויח בהתאם, חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, לתת עדיפות ליזמות וסטארט-אפים ולקחת את הניהול והיוזמה לידיים שלנו.
במציאות נוכחית שבה האינסטלטור מרוויח יותר מהרופא, מוכר פלאפל חי טוב יותר מעורך דין ובעל העסק הפרטי יכול לשלם את המשכנתה וגם לחסוך לילדים שלו, מומלץ לחשוב על דרך חדשה שתשלב בין לימודים להשכלה גבוהה לבין לימודים פרקטיים לפתיחת עסק עצמאי ללא הון התחלתי ובלי סיכונים מיותרים.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוכר פלאפל או דוקטור לביולוגיה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא להיות שכיר בחיים
אלון פלג  |  12/09/11 11:47
2
כישורים אינם נרכשים באקדמיה
ירון זכאי 1  |  13/09/11 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
לא ברור מדוע צריך עמרם מצנע את ההתבזות בפריימריז של מפלגת העבודה לכשיפתחו הקלפיות וייוודעו התוצאות    מדהים איך אלוף בצה"ל אינו מסוגל לקרוא מפה ולהעריך נכונה את מצבו ומשקלו האלקטורלי
נסים גבאי
לא יעלה על הדעת שהעיתונות תבוא מצד אחד ותנהל לנו את החיים, ומצד שני תשתין עלינו ממרום המקפצה. עד כאן!
נרי אבנרי
גם בוז'י לא מתאים. שני כישלונות מוסריים דבקו בו. הראשון מתייחס לפרשת עמותות ברק שנחקרה במשטרה, ובוז'י שמר על זכות השתיקה, והשני מתייחס לגיוס הדוגמנית בר רפאלי לקמפיין לאומי, תוך התעלמות מהעובדה שהיא משתמטת    הלכתי לארכיון...
פרד כהן-קידר
כמשל לאמירה ש"בפיקוח נפש מותר לאכול חזיר אך לא ללקק את האצבעות", אופיר פינס לא רק ליקק את אצבעותיו, אלא ביקש מנה נוספת - ישראל היא האשמה בבידודה של ישראל, במהומות במצרים, במשבר עם טורקיה ובכלל בכל התחלואים    אופיר פינס כמשל לשנאה עיוורת
אפרים הלפרין
יש לנו ערוץ ראשון אחד, והרבה ערוצי אפס. מי ייתן ויתפטרו כל אלה שהביאו את השידור הציבורי לרמה אפס, ותהיה הזדמנות לשידור הציבורי ללמוד פרק בעיתונות, מהערוץ הממלכתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il