X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החוק הקיים יוצר מצב אבסורדי, בו על-מנת לקבל פיצוי - מוטב לסגור את העסק כליל ולא לנסות להפעילו גם בזמן חרום. יש להתאים את חקיקת הפיצויים למציאות של "כיפת ברזל"
▪  ▪  ▪
אפשר להמשיך לעבוד [צילום: פלאש 90]

מבצע "צוק איתן" משפיע באופן משמעותי על נפח הפעילות הכלכלית והעסקית ברחבי הארץ, וביתר שאת על העסקים בדרום. התקשורת עוסקת בכך רבות, ולפחות פעם במהדורה משודרת כתבה על מסעדות ריקות מסועדים, מקומות בילוי ריקים ממבלים, מלונות ריקים מתיירים ועוד.
חוק מס רכוש וקרן פיצויים מאפשר לעוסק הישראלי לקבל פיצויים על נזק בנסיבות אשר בהן יש "העדר יכולת לנצל נכס ביישוב ספר". כלומר: רק במצב של הפסקת פעילות מוחלטת, סגירת העסק, יש זכאות לפיצוי. למען הסר ספק, בית המשפט הדגיש בעבר שירידה בפעילות העסקית עקב המצב הביטחוני איננה סיבה מספקת לפיצוי.
במציאות של מבצע "צוק איתן", תחת הגנתה המבורכת של מערכת "כיפת ברזל", מצד אחד כן מתאפשר לעסקים שנמצאים תחת טווח הרקטות להמשיך ולהתנהל כרגיל, לכאורה, מבלי להשבית לחלוטין את הפעילות כפי שנהוג היה במהלך מבצעי לחימה קודמים. אך מצד שני, כאמור, פעילותם העסקית, וכפועל יוצא מכך רווחיהם, נפגעים בצורה דראסטית.
כיוון שכך יש מקום לשקול בדחיפות לקדם שינוי בחקיקה, כך שלבעל העסק תהיה זכאות לפיצוי כלכלי בזמן חרום בגין פגיעה ברווחי העסק כפי שמתרחש בימים אלו, מבלי שיידרש לכך שפעילותו הכללית תופסק כליל וכך יימנעו קריסת עסקים ופשיטות רגל. לאור המציאות שנוצרה תחת מעטפת ההגנה של "כיפת ברזל", יש להתאים את החקיקה הנוהגת לקידמה, על-מנת להתגבר על אותה אנומליה אבסורדית, שבמסגרתה יש דווקא עידוד לסגור את העסק כליל ולא לנסות למרות המצב הביטחוני להמשיך להפעילו.
אני סבור שהשינוי הנדרש שהזכרתי צריך להיות ראשון בתוך תהליך רחב של שינוי האופן שבו המדינה דואגת לפיצויים על עוסקים, תוך שימת דגש גם על קרבת מועד הפיצוי ככל הניתן לאירועים הביטחוניים. זאת, על-מנת להקטין ככל הניתן את הפגיעה באותם עסקים, בעיקר הקטנים והבינוניים שביניהם, שצריכים לשלם לספקים, לבנקים וכדומה, אך מקבלים את כספי הפיצויים לאחר תקופה ארוכה. במסגרת זאת, ברור שאת השינויים הללו יש לערוך באופן מדוד ומאוזן, כך שלא יפול עול תקציבי כבד ולא פרופורציונלי אם המבצע יתארך ויתמשך מעבר לכמה שבועות.
מבחינתי, השינויים שהזכרתי מבטאים צדק כלכלי-חברתי שהמדינה מחויבת בו, שכן עיקר הסיוע הנדרש הוא לעסקים קטנים ובינוניים בפריפריה. כולי תקווה שהשקט ישוב במהרה לכל רחבי ישראל, ולצד זאת, ששר האוצר יקדם את הדברים שהצעתי בפנייתי אליו, כך שבעלי העסקים יזכו לפיצוי הולם וצודק.

הכותב הוא שותף מייסד במשרד דורון-טיקוצקי-צדרבוים ומתמחה במיסים.
תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
גיא חזן
ניתן לשלול את העובדה כי מלחמות רעות לשווקים הפיננסים ואולי אף לקבוע את ההפך – מלחמה, עם כל הרוע שבה, טובה לשווקים הפיננסים
אפרים הלפרין
אנחנו שוכחים שגם מעברה השני של המפה יש לאגף ההזוי של השמאל חברים מאוד טובים, כאלה שאין להם שמץ של מושג בבנייה, מתמחים בהרס
עופר וולפסון
מהאוצר נמסר כי מיד עם סיום מבצע "צוק איתן" ישבו הגורמים המקצועיים ברשות המיסים ובאוצר עם ההסתדרות והארגונים הכלכליים על-מנת להגיע איתם להבנות והסכמות
נועם בדין
אתה מבלה את היום בלברוח מרקטות, יושב שעות במרחב המוגן, מתקלח ממש זריז למקרה שיתפוס אותך צבע אדום ובתקשורת הבינלאומית אין זכר לכך? הגיע הזמן לפעול
איציק וולף
נשיא המדינה אמר כי הן ישראל והן מדינות ערב אימצו את ההצעה המצרית    "חמאס הם גוף קטן ולא דמוקרטי והם כופים את הטרור על אזרחיהם"
רשימות נוספות
פגיעה קשה בבית בתל אביב  /  עופר וולפסון
"ההתרעה הישראלית - מלחמה פסיכולוגית"  /  איציק וולף
נתניהו פיטר את סגן שר הביטחון   /  איתמר לוין, עידן יוסף
"צוק איתן" = פירוז עזה  /  דוד סנדובסקי
דלתות וחלונות הממ"ד - שאלות ותשובות  /  יואל מזרחי
ההסברה המושלמת  /  אהרון שחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il