תגובה נגדית לעמדת מכון צומת על "שבתריס" - "שבתריס" הוא מוצר חדש המאפשר הפעלת התריס החשמלי באופן ידני בעת הצורך בשבת. הוא קיבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל גדולי הפוסקים שליט"א כגון: הרב דוב ליאור ראש ישיבת חברון הרב ד"ר רצון ערוסי רבה ראשי של קריית אונו והרה"ג שלמה מחפוד. ועוד. כל זה אינו מונע מהרב ישראל רוזן לכנות רבנים אלה כ "קלי דעת הלכתיים". מתקן ה"שבתריס" הוצג והודגם בפני כל הרבנים שפעלו בדקו ביסודיות, בפרוטרוט ולעומק ואישרו אותו. הרבנים ראו גם את היתרונות בשיפור הביטחון והבטיחות ש"שבתריס" נותן. מדהים איך רב, שעומד בראש עמותה שלה "נגיעה", מרשה לעצמו להוציא דיבה רעה שקרית על מוצר שלא ראה ולא בדק היטב וביסודיות, כפי שפעל כל אחד מהרבנים האמורים.
במאמר אחר הוא כותב: "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". הדבר מזכיר לי ביטוי במסכת אבות "אם יהיו כל חכמי ישראל בכף מאזניים... ורבי (ישראל רוזן) אלעזר בכף שנייה מכריע את כולם". להיכן נעלמה הענווה .
קראו ותגרדו בפדחתכם את מאמר מוטי זפט עורך "שבתון" שבת נח תשע"ז.
באחד היישובים היותר בורגניים בשרון, העלה רב הישוב הצעה להתקין בבית הכנסת רמקול עם הכשר של מכון צומ"ת לשימוש בשבת ויו"ט. הרב העביר שיעור בהלכה והוכיח כי אין מניעה הלכתית לדבר. והרווח -שהציבור כולו יוכל לשמוע את החזן והדרשנים . כפי שאתם יכולים יכולים להבין, היו מהשומעים שגירדו בפדחתם כביטוי לכאבי אוזניים שקיבלו למשמע ההצעה. והיו שחטפוה בשתי ידיים. ואולי רעיון זה נושא גם "חיידק" מדבק, וקהילות אחרות ינסו לחקותו. בנתיים "המדרון החלק" יהפוך למאיים בשיח המגזרי.
ב"שבת בשבתו" יוצא מדי שבוע פרסום על המצאה "גאונית" של מכון צומ"ת "נרות שבת חשמליים " הפתרון ההלכתי למקומות ציבוריים. אישה השייכת לציבור בכנס תורני לדוגמה, בבית מלון, נשאלת השאלה לגבי נוסח הברכה. והאם עם סיום הברכה ב "להדליק נר של שבת" היא תדליק נר שבת רגיל או לחלופין, תלחץ על המפסק.
כפי שניסחו טוב מכל חז"ל "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים".
כנס לקישור הבא ושמע קטע מוקלט מ 5 שניות