X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רות גולדוויי, שהייתה יו"ר הוועדה המפקחת על הדואר, קובעת בניו-יורק טיימס: הבעיות אמיתיות, אך אין להן קשר למסירת מעטפות ההצבעה
▪  ▪  ▪
לשלוח כמו דואר מהיר [צילום: טד וורן, AP]

תירגעו, משני הצדדים של הזירה הפוליטית – קוראת רות גולדוויי, ברקע המחלוקת הקשה בנוגע לתפקודו של הדואר האמריקני ויכולתו לטפל בעשרות מיליוני מעטפות הצבעה בבחירות לנשיאות. גולדוויי הייתה במשך 18 שנים היו"ר של הוועדה המפקחת על הדואר, ואת פנייתה היא מפרסמת בניו-יורק טיימס. הדואר איננו נכה; הוא בהחלט מסוגל לחלק מכתבים. המוקד צריך להיות בשאלה כיצד לזרז את העברת מעטפות ההצבעה.
הנשיא דונלד טראמפ טועה בדבריו לגבי המצב הכספי של הדואר, טוענת גולדוויי. נכון שיש לדואר בעיות כספיות, בשל הגידול במספר החבילות, הצניחה בשימוש בדואר המהיר וההפרשות עבור עובדיו לשעבר, אבל יש לו גם 25 מיליארד דולר במזומן. לפי תחזיותיו-שלו, יש לו מספיק כסף כדי לפעול ב-2021. תשתיתו הרחבה מספיקה בהחלט כדי לטפל בדואר הבחירות. צוות ההנהלה של המנהל החדש, לואיס דה-ג'וי, כולל מנהלים מוכשרים רבים, ובדואר כולו יש 500,000 עובדים ישרים, מסורים ובעלי ניסיון במצבי חירום.
לדואר יש מספיק כסף, ואולי יהיה לו יותר אם טראמפ יחליט להזרים לו סיוע; למערכת יש קיבולת רחבה; ההצבעה בדואר היא מענה לסיכון הבריאותי של הקורונה. לכן, הדואר צריך לטפל בכל מעטפות ההצבעה כאילו מדובר בדואר מהיר, ובכך יש להתמקד – סבורה גולודוויי. רוב מעטפות ההצבעה נשלחות בתעריפים בלתי רווחיים, אך לדואר יש היסטוריה יש טיפול בהן ברמה של דואר מהיר: מסירה בתוך יומיים עד ארבעה. לצורך כך הופעלו לוגו מיוחד ומזהי ברקוד, כך שמערכות המיון מסוגלות להוציא את מעטפות ההצבעה מהמסלול הרגיל ולהבטיח שיימסרו מהר ככל האפשר.
אולם לאחרונה הודיע היועץ המשפטי של הדואר, תומס מרשל, שמעטפות ההצבעה יטופלו כמו משלוחים ללא רווח – שלושה-עשרה ימי מסירה, ואולי אפילו 15 יום. עם זה אין להשלים, טוענת גולדוויי. הדואר יכול להבטיח שהן יימסרו במהירות, ואת זה חייבים מנהליו להבטיח בשימוע בקונגרס בשבוע הבא – והקונגרס צריך לדרוש הבטחה זו כתנאי לכל סיוע נוסף לדואר.
גם פקידי הבחירות במדינות וברשויות המקומיות צריכים להכיר באפשרות של עיכובים, ולאפשר משלוח מוקדם יותר של המעטפות כדי שיהיה להן יותר זמן להגיע. צריך גם להזכיר לבוחרים לשלוח את בקשותיהם להצבעה בדואר, לעדכן את כתובותיהם, למלא את טפסי ההרשמה להצבעה ובמיוחד לשגר את קולותיהם – והכל מוקדם ככל האפשר.
הדואר אכן זקוק לסיוע נוסף מהקונגרס כדי שיוכל להבטיח מסירת דואר, תרופות ומשלוחים חיוניים אחרים, כדי לשפץ את יותר מ-30,000 סניפיו, להחליף את כלי הרכב המזדקנים שלו ולהרחיב את שירותיו. אך כל זה אינו קשור ליכולתו לתפקד בבחירות ב-3 בנובמבר, מדגישה גולדוויי. האמריקנים יכולים לתמוך בדואר, שקיומו קבוע בחוק, על-ידי שימוש בשירותיו ביום הבחירות ובכך להציל חיים כעת ולהבטיח את הדמוקרטיה בעתיד.

תאריך:  20/08/20   |   עודכן:  20/08/20
+נסיים את הפרק האפל בתולדות ארה"ב
06:30 21/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מתח ביקורת חריפה על טראמפ בלי להזכיר את שמו אפילו פעם אחת: נכשל בהגנה על ארה"ב, וזה בלתי נסלח  ▪  מציג תוכנית למאבק בקורונה: בדיקות מהירות ותוצאות מיידיות, ייצור בארה"ב של ציוד המגן, מימון לבתי הספר, הסתמכות על מומחים  ▪  "אעמוד לצד בעלי בריתנו ואבהיר ליריבינו: נגמרו הימים של חנופה לדיקטטורים"

נאומו של ג'ו ביידן, 21.8.20 / האתר הרשמי
ביידן. "לבחור בנתיב של אחדות וריפוי" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
המנהל החדש של הדואר טוען שאין מנוס מצעדי התייעלות; הדמוקרטים מאשימים אותו ואת טראמפ בניסיון מכוון לחבל בהצבעה בדואר בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
היועץ לשעבר לביטחון לאומי מתאר כיצד טראמפ מנע את חיסולה של חברת ZTE הסינית והנשיא שי ג'ינפינג אמר שהוא חייב לו טובה    מאוחר יותר הביע שי את התקווה שטראמפ יכהן יותר משמונה שנים - ולאחר מכן ביקש טראמפ עוד רכישות חקלאיות כדי לסייע לו בבחירות    טראמפ נתן לעמיתו הסיני אור ירוק לבנות מחנות ריכוז לבני מיעוט מוסלמי
איתמר לוין
75% מהאמריקנים יוכלו להצביע בדואר, וחלק ניכר מן המדינות הקלו את הדרישות כדי להתמודד עם הקורונה    הבעיה המרכזית תהיה הזמן שיידרש לספירת המעטפות
איתמר לוין
ביידן ביצע את הבחירה הבטוחה ביותר: האריס לא תזיק לו והיא יכולה להיות נשיאה, והבחירה בה מעבירה מסר של אחדות - מנתח דן בלץ בוושינגטון פוסט
איתמר לוין
האריס בת ה-56 מכהנת מאז ינואר 2017 כסנאטורית מטעם קליפורניה, ולפני כן הייתה התובעת הכללית של המדינה ושל מחוז סן פרנציסקו    האריס התמודדה על מועמדות הדמוקרטים ותקפה את ביידן, לפני שפרשה והודיעה על תמיכתה בו    קמפיין טראמפ כבר הדביק לה כינוי: "קאמלה המזויפת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il