X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס מצביע על נסיונותיהם של הרפובליקנים בחלק ממדינות ארה"ב ליצור מצב בו יוכלו בשנת 2024 להטות לטובת מועמד מפלגתם את תוצאות הבחירות לנשיאות
▪  ▪  ▪
כותרת צינית [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

הפוליטיקה האמריקנית נראית שגרתית בימים אלו. לנשיא ג'ו ביידן יש הישגים ותבוסות, כרגיל. חברי קונגרס מתווכחים על חוקים ולעיתים מאשרים אותם. שופטי בית המשפט העליון דנים בתיקים. הסיקור החדשותי משקף את השגרה הזאת. אבל הפוליטיקה האמריקנית אינה שגרתית, טוען דייוויד לנהרדט, בעל טור בכיר בניו-יורק טיימס. ייתכן שהיא בליבו של מעבר קיצוני מהכללים והמסורות הדמוקרטיים שהנחו את האומה במשך תקופה כה ארוכה.
תנועה אנטי-דמוקרטית, בהשראתו של דונלד טראמפ אבל גדולה בהרבה ממנו, מתקדמת בצורה משמעותית. במדינות בהן מוכרעות הבחירות לנשיאות, כבר שינתה תנועה זו כמה חוקים וסילקה פקידי בחירות במטרה להטות תוצאות עתידיות. היא מצדיקה את השינויים בהצהרות שקריות בעליל לפיהן ביידן לא באמת ניצח בבחירות 2020.
למרבה ההפתעה, תנועה זו כמעט ואינה נתקלת בהתנגדות. רוב המנהיגים הרפובליקניים עצמו את עיניהם או תמכו בה. ההתנגדות כה קלושה, עד ש-60% מן המצביעים הרפובליקנים סבורים שבחירות 2020 נגנבו. ואילו רוב הדמוקרטים ממוקדים בנושאים אחרים, כמו הקורונה והכלכלה. נכון שהדמוקרטים בקונגרס ניסו להעביר חוק הצבעה פדרלי שנבלם בידי הפיליבסטר הרפובליקני, אך לא עשו שום מאמץ רציני נוסף. כל אלו יוצרים אפשרות שלא תאמן: שבשנת 2024 פקידים רפובליקנים יהפכו את התוצאות לפחות במדינה אחת, בהסתמך על טענות שווא בדבר מרמה, ויעניקו את האלקטורים למועמד הרפובליקני.
טראמפ ניסה לעשות זאת אשתקד, אבל הממשלים המקומיים בלמו אותו. מאז מנהלים תומכיו קמפיין – תחת הכותרת הצינית Stop the Steal - כדי להבטיח הצלחה בפעם הבאה. בצד השני של המפה הפוליטית מזהירים, כי מדובר בשעת חירום וכי אם הציבור לא יתעורר בזמן ולא יקח את הנושא במלוא הרצינות – תלך לאיבוד אחת מאבני היסוד של הבחירות בארה"ב.
זירות המערכה העיקריות הן מדינות מפתח בהן הדמוקרטים שולטים בבתי המחוקקים כמו אריזונה, מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה. החוקה קובעת, כי בתי המחוקקים המדינתיים הם הקובעים את כללי ההצבעה בבחירות לנשיאות. וכל זה קורה בגלוי, ואיש לא יוכל לטעון שהוא מופתע כאשר צעדים אלו יעוותו את רצון הבוחר. לנהרדט סוקר את המתרחש במדינות המפתח.
  • אריזונה. המחוקקים הרפובליקנים העבירו חוק המעביר את הטיפול בתביעות הקשורות לבחירות מידי המושל (כיום דמוקרט) לידי התובע הכללי (כיום רפובליקני). בדיון נמצאת הצעה נוספת, ולפיה המחוקקים יוכלו לבטל את אישור התוצאות בכל מועד לפני השבעת הנשיא.
  • ג'ורג'יה. מזכיר המדינה הרפובליקני, בראד רפסנברגר, בלם אשתקד את נסיונותיו של טראמפ לשנות את התוצאות. המחוקקים נטלו חלק מסמכויותיו ומועמד הנתמך בידי טראמפ יתמודד על המשרה בשנה הבאה. הרפובליקנים גם העבירו חוק המאפשר לוועדה בשליטתם לפטר פקידי בחירות מקומיים.
  • מישיגן. מועמדת שקידמה את השקר בנוגע לתוצאות הבחירות ב-2020 ונתמכת בידי טראמפ מתמודדת על תפקיד מזכיר המדינה, המשרה המפקחת על הבחירות. מועמדים רפובליקנים בעלי אותו מסר מתמודדים עליה גם בקולורדו, פלורידה, נבאדה, ניו המפשייר, צפון קרוליינה, אוהיו, טקסס ועוד.
  • פנסילבניה. הרפובליקנים מנסים לתקן את חוקת המדינה כדי להפוך את מזכיר המדינה לנבחר ציבור, במקום לממונה בידי המושל. היא גם אחת המדינות בהן תומכיו של טראמפ ניצחו במירוצים מקומיים לתפקידי פיקוח על הבחירות.
  • ויסקונסין. הסנאטור רון ג'ונסון דוחק בבית המחוקקים שבשליטת הרפובליקנים ליטול לידיו את מלוא השליטה על הבחירות הפדרליות. צעד כזה ירחיק את המושל (כיום דמוקרט) מן התהליך ויחליש את ועדת הבחירות המדינתית הדו-מפלגתית.
התנועה האנטי-דמוקרטית עדיין עשויה להיכשל, מדגיש לנהרדט. הרפובליקנים הציעו בשבע מדינות חוקים שהיו מעניקים לפקידים מפלגתיים את היכולת הישירה לשנות את התוצאות; הם נכשלו בכולן. החשובים ביותר בתהליך הם הרפובליקנים – פקידים ובוחרים – שעודם מאמינים בדמוקרטיה ושאינם חשים בנוח עם מתן הכוח לפוליטיקאים לשנות את תוצאות הבחירות. גם הדמוקרטים והעצמאים, כולל עיתונאים, יכולים להשפיע אם רק ישימו לב ויגייסו את הארגונים החשובים התומכים בדמוקרטיה.

תאריך:  16/12/21   |   עודכן:  16/12/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפובליקנים נגד הדמוקרטיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קורע.לפי הכותרת כבר מזהים את
גדי  |  16/12/21 18:47
 
- הוא לא כותב רק מעתיק
איל הקורא  |  17/12/21 22:45
2
אובססיבי לגבי טראמפ ונתניהו
טירה  |  16/12/21 22:58
3
הכותרת הפוכה מהנתונים
אוליבר וונדל   |  19/12/21 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פוקס מנתח את שיטות הפעולה התוקפניות הקבועות של נשיא רוסיה, אומר שהן מופעלות כעת גם מול אוקראינה וקורא למנהיגי המערב להבהיר לו שהפעם ישלם מחיר כבד
איתמר לוין
מחקרי מעבדה ברחבי העולם העלו, כי האומיקרון עוקף את מערכת ההגנה שמעניקות שתי המנות הראשונות של חיסוני פייזר ומודרנה - אך המנה השלישית מונעת בשיעור גבוה תחלואה קשה, אשפוז ותמותה
איתמר לוין
סעודיה תגביר בשנה הבאה את התחרות עם שכנותיה המצליחות, תרחיב את הדו-שיח עם אירן, תתרחק מארה"ב ותהדק את הקשרים הכלכליים והצבאיים עם סין
איתמר לוין
מיליציות שיעיות ניסו להתנקש בראש ממשלת עירק תוך שימוש ברחפנים חובבניים, והן מפגינות יותר ויותר עצמאות הגורמת דאגה – מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
המדינות העשירות מנהלות מרוץ להענקת המנה השלישית של החיסון - בעוד מאות מיליונים באפריקה לא קיבלו אפילו את הזריקה הראשונה, מזכיר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il