העלויות גדלות בין היתר משום שמחירי ההפקה עולים, מסביר אקונומיסט. העונה האחרונה של "משחקי הכס", בשנת 2019, עלתה 15 מיליון דולר לפרק; סדרת "שר הטבעות" של אמזון, אשר תעלה בספטמבר, עלתה פי ארבעה. הצופים מצידם נעשו יותר תובעניים: בעוד שבעבר הם נטו לבטל מנוי לכבלים רק בעת מעבר דירה, כעת הם עוברים בחופשיות בין הספקים. אפל נמצאת בבעיה הקשה ביותר: היא מאבדת עשירית מלקוחות ההזרמה מדי רבעון, מה שאומר שהיא מחליפה את כל לקוחותיה בתוך פחות משנה.
השילוב של הוצאות עולות והאטה בגידול בהכנסות מטיל בספק את כלכליותו של העסק, טוענת חברת האנליסטים מופת-נתנזון. נטפליקס צופה ששולי הרווח התפעולי שלה יצטמקו השנה, לראשונה מזה שש שנים, ל-19% - בשל עלייה בהוצאות השידור. לדעת מופת-נתזון המספרים הללו טובים מהנתונים האמיתיים, שכן כל חברות ההזרמה פורסות את העלויות על פני מספר שנים, בעוד השידורים נמשכים שבועות בודדים.
המספרים של ההזרמה מציקים במיוחד לחברות ותיקות כמו דיסני, הרגילות לרווחים גבוהים בהרבה מן הטלוויזיה בכבלים. שולי הרווח של דיסני אשתקד מרשתות הטלוויזיה שלה היו 30% - כמקובל בענף. דמי המנוי החודשיים בכבלים הם 100 דולר, ובנוסף לכך יש לרשתות הכנסות מפרסומות. אבל החברות הוותיקות מחריפות את הירידה ברווחיהן, בכך שהן מעבירות תכנים מרשתות הכבלים לשירותי ההזרמה. הן פוגעות גם בהכנסות בבתי הקולנוע, כאשר הן משגרות סרטים היישר לערוצי ההזרמה (אם כי בתקופת הקורונה זה היה פתרון חיוני).
לחברות אין הרבה ברירות אלא לדבוק באסטרטגיה הנוכחית, מדגיש אקונומיסט. הטלוויזיה בכבלים לא תחזור למעמדה; מחצית מצופי הטלוויזיה בארה"ב בעוד שנתיים יהיו בשירותי ההזרמה. המוקד הולך ועובר לשאלה כיצד להבטיח את רווחיותו של המודל החדש. בין היתר, ביותר מקרים מועלים פרקים חדשים במקום סדרה שלמה. יצירת החבילות גוברת, כאשר דיסני מוכרת את דיסני+ יחד עם שירותי הזרמת הספורט ESPN+ ועם שירותי הבידור Hulu. אפל ואמזון אורזות את שירותי הטלוויזיה עם שירותים נוספים. וורנר-מדיה ודיסקברי צפויות להתמזג השנה.
חברות המדיה הגדולות מקוות ש"מלחמות הסטרימינג" יגרמו לנפגעים, ויאפשרו לשורדים להעלות את המחירים ולהוריד את ההוצאה על תוכן. פיקוק, שירות ההזרמה של קומקסט, מתנדנד. סביב ויאקום-CBS, הבעלים של פארמונט+, יש שמועות אין-סופיות על השתלטות אפשרית. אבל אפילו אם שתי אלו ייצאו מן השוק, יישארו בו כמיה מתחרים נחושים. ורנר-דיסקברי מסמנת את עתידה בשירותי ההזרמה. אפל ואמזון משתפרות ביצירת להיטים ויש להן מספיק כסף כדי להפסיד בשירותים אלו ככל שיחפצו. דיסני ונטפליקס אינן הולכות לשום מקום. זו תהיה מלחמה ארוכה וקשה.