כמה מהם מבלים מספר ימים בכלא; אחרים – חודשים. אישה אחת טוענת שנאסרה שנתיים לאחר שהחזירה את הרכב שבגניבתו הואשמה. כל אלו נובעים מתלונות למשטרה שהגישה חברת ההשכרה הרץ בארה"ב, בטענה שהשוכרים גנבו את המכוניות. כעת, על-פי הוראת בית המשפט, היא מפרסמת את הנתונים: לדבריה, היא פונה למשטרה 3,500 פעם בשנה – מתוך 25 מיליון השכרת רכב בשנה. עורכי הדין של השוכרים התובעים אותה טוענים שהמספר הנכון הוא 8,000.
פרנסיס מאלופי, אחד מעורכי הדין, טוען באוזני וושינגטון פוסט, שלא ניתן להשלים עם ההרגל הרץ לפנות למשטרה בלא בדיקה מוקדמת. הרץ, הנאבקת בטענות אלו מאז 2019, אומרת מצידה, כי היא פונה למשטרה רק לאחר נסיונות חוזרים ונשנים ליצור קשר עם השוכרים. לדבריה, ברוב המכריע של המקרים מדובר במי שמאחרים שבועות ואף חודשים בהחזרת הרכב ואשר ניתקו את הקשר עימה זמן רב לאחר המועד להחזרתו.
בכמה נקודות לאורך הקורונה, שכירת רכב בארה"ב הפכה לסיוט והמחסור במכוניות גרם לשוכרים לשלם מחירים גבוהים במיוחד. להרץ היו בעיות נוספות. היא יצאה מהליך פשיטת רגל רק בחודש יוני אשתקד, מספר חודשים לאחר שהוגשה נגדה תביעה בה נטען, כי היא נמנעה מלמסור קבלה מתוארכת שיכולה הייתה להוכיח את חפותו שנאשם ברצח. ואז הגיע ציוץ שהפך לוויראלי, בו תיארה לקוחה את שעבר עליה כ"שירות לקוחות קפקאי".
מספר לקוחות התראיינו בשבוע שעבר לרשת MSNBC ותיארו את שעבר עליהם. אחד מהם, ג'וליוס ברנסייד, נעצר למרות שהחזיר את הרכב, שילם ושמר את הקבלה. פול נייט בילה למעלה משבוע בכלא לפני שהאישומים נגדו בוטלו. דרו סיזר אמר לרשת CBS, כי אנשי המכס באחד מנמלי התעופה עיכבו אותו ואמרו לו שיש צו מעצר נגדו בג'ורג'יה – למרות שמעולם לא ביקר במדינה זו ומעולם לא שכר רכב של הרץ.
עורכי הדין של התובעים טוענים, כי הרץ ממשיכה ואף מעצימה מדיניות זו למרות התביעה התלויה ועומדת נגדה. לדברי מאלופי, לעיתים הבעיה נובעת מכך שהחברה אינה מסוגלת לאתר את המכונית באחד ממגרשי החניה שלה או במערכת המחשב שלה, ואז מדווחת למשטרה על העלמה. במקרים אחרים הבלבול נובע מכך שלקוח מחליף מכונית בתקופת ההשכרה או מאריך אותה, ואם התשלום אינו נקלט כיאות – המערכת מסיקה שהמכונית נגנבה; אבל הרץ אינה מעדכנת את המשטרה גם כאשר הבעיה מתוקנת.
לדברי הרץ, מרגע הדיווח והלאה – העניין מסור כל-כולו למשטרה. מאלופי מגיב: המשמעות של הדבר היא, שהחברה מגלגלת את האחריות על כתפיו של משלם המיסים המממן את רשויות האכיפה. "כך יש לנו משטרה הפועלת כזרועה רבת עוצמה של חברות פרטיות ומכוניות פרטיות, כאשר לא השימוש לו מיועדים הדולרים של משלם המיסים".