X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עדיין חזקה ביותר, אבל הבעיות ממשיות [צילום: וילפרדו לי, AP]
לפייסבוק יש ארבע בעיות שלא ייעלמו בקרוב
ניו-יורק טיימס: צעירים חושבים שהיא מיועדת למבוגרים, אין לה חידושים מוצלחים, המטא-יוניברס לא מתפתח והממשל מצר את צעדיה

באוקטובר אשתקד פרסם קווין רוס מאמר בניו-יורק טיימס תחת הכותרת "פייסבוק חלשה מכפי שאתם יודעים". הוא התבסס על שורה של דיווחים בוול סטריט ז'ורנל, אשר חשפו את כשלונה במניעת פרסום תכנים שפגעו בבריאותם הנפשית של קטינים, הפיצו שקרים על חיסונים ועוד. מסקנתו הייתה: פייסבוק בצרות. לצד זאת, הוא הצביע על כך שמניית החברה ממשיכה לעלות – סימן לכך שהמשקיעים ממשיכים להאמין בה.
זה השתנה – קובע כעת עמיתו דייוויד לנהארדט. מניית פייסבוק צללה ב-50% בשנה האחרונה וברבעון האחרון צנחו הכנסותיה ב-36%. מארק צוקרברג האשים את ההאטה הכלכלית, אשר הובילה לצמצום ההוצאה על פרסום דיגיטלי, ובוודאי שיש בכך ממש; אבל הסיבה העיקרית היא הבעיות הספציפיות שבפניהן ניצבת חברת-האם מטא. פייסבוק עודנה אדירת כוח, אך אין זה סותר את העובדה שיש לה בעיות קשות – ולנהארדט מונה את ארבע הגדולות שבהן.
בעיית הגיל. ילדים מעדיפים רשתות חברתיות אחרות. בעיני רבים מהם, פייסבוק מיועדת למבוגרים מהם – מה שאיננו בדיוק מרשם לצמיחה. בני-עשרה וצעירים רבים משתמשים באינסטגרם שבשליטת מטא, אבל גם זו מתקשה לשמור על קצב. טיק-טוק נוגסת בכל פה באינסטגרם, והמפרסמים לרוב רוצים להיות במקום בו מצויים הצעירים. מטא אומנם ניסתה להעתיק את המאפיינים המצליחים ביותר של טיק-טוק ולהטמיע אותם באינסטגרם, אבל יש גבול לכמות השינויים שהמשתמשים הנוכחיים יסכימו להם. בחודש שעבר התלוננה קיילי ג'נר בפני 361 מיליון עוקביה: "תחזירו את אינסטגרם להיות אינסטגרם".
בעיית החדשנות. "עושה רושם שהחברה לא יודעת כיצד להמציא דברים מוצלחים חדשים", טען פרהד מאנג'ו בניו-יורק טיימס. "רוב הלהיטים הגדולים ביותר שלה הומצאו במקומות אחרים והגיעו לפייסבוק דרך רכישות או, אם זה לא עלה בידיה, בהעתקה גלויה". זהו שינוי משמעותי לעומת העשור הראשון של פייסבוק, בו שינתה את פני הרשתות החברתיות, ובמיוחד ה-News Feed שמשמעותו הייתה שלא צריך לבזבז זמן בחיפוש פוסטים של אחרים. מאז הונפקה החברה ב-2012, היא הרבה פחות חדשנית.
בעיית המטא-יוניברס. צוקרברג כל כך משוכנע שעתיד האינטרנט מבוסס על מטא-יוניברס – המבוסס על עולם של מציאות וירטואלית – עד שהוא שינה את שמה של החברה כדי לשקף זאת. אבל חלפה שנה מאז שינוי השם וההצהרה על הכניסה בכל הכוח לעולם הווירטואלי, וכמעט אין הישגים להתגאות בהם. המציאות הווירטואלית עודנה נישה בלבד ולא ברור מהו היקף השימוש ביישומונים כמו Horizon Worlds.
כאשר חשף צוקרברג בשבוע שעבר חלקים מהפלטפורמה החדשה של החברה, הוא ספג ביקורת ולפיה הם נראים מיושנים. צוקרברג הודה שזה "די בסיסי" והבטיח "עידכונים משמעותיים בקרוב". סימן חיובי אחד לחברה: היא מכרה למעלה מ-10 מיליון קסדות של מציאות וירטואלית, מה שעשוי ללמד שהנישה גדלה. אבל לא ברור האם היא מתקרבת להיקפי הענק של הרשתות החברתיות.
בעיית ההגבלים. כמה מתומכיה של מטא טוענים, שקשייה הנוכחיים מלמדים שהיא איננה בעלת כוח עצום כפי שטוענים מבקריה והממשל הפדרלי צריך להניח לה. אבל הטענה הזאת מפספסת את מה שבאמת מתרחש, סבור לנדהארט. היא פחות דומיננטית בין היתר משום שממשלי טראמפ וביידן הקשיחו את המדיניות בנושא מיזוגים וצוקרברג אינו יכול לקנות את היחלצותו מבעיות כפי שעשה עם אינסטגרם לפני עשר שנים. למשל: רשות הסחר הפדרלית מנסה למנוע מפייסבוק לרכוש את Within, חברת הזנק לכושר גופני וירטואל. זה אירוני או הולם: פייסבוק התעצמה בין היתר משום שפעלה בצורה אנטי-תחרותית – וכעת מעמדה נפגע בשל כך.
השורה התחתונה: פייסבוק עודנה אחת החברות החזקות ביותר בעולם, עם יכולת להשפיע על הבחירות, בריאות הציבור ועוד ועוד. היא ממשיכה לייצר כמויות אדירות של הכנסות, המעניקות לה אפשרויות רבות להציג מוצרים חדשים מוצלחים. אבל בעיותיה אמיתיות ואין סימן שייעלמו בקרוב.

תאריך:  23/08/22   |   עודכן:  23/08/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפייסבוק יש ארבע בעיות שלא ייעלמו בקרוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מרגרט סליבאן, פרשנית התקשורת הוותיקה של וושינגטון פוסט, בטור פרידה: התקשורת האמריקנית חייבת לסקר את בחירות 2024 בצורה שונה מאשר בעבר
איתמר לוין
אוקראינה מחזיקה מעמד ואף עשויה לנצח, אך הסכנות מפני התדרדות נוספת - עד כדי שימוש שגוי בנשק גרעיני - עודן מרחפות, מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: המסמכים הוחזרו ברובם רק לאחר דרישת הארכיון הלאומי ובעקבות צו שהוציא משרד המשפטים - אך נוספים התגלו בפשיטת ה-FBI    צילומי אבטחה ממאר-א-לאגו תיעדו תנועת מסמכים מן המרתף בהם הוחזקו
איתמר לוין
פייסבוק וטוויטר מסרבות לשנות את מדיניותן בנוגע לתכנים כוזבים ביחס לבחירות 2020; מאות רפובליקנים משתמשים בהן להפצת השקר הגדול - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח את עיקרי המדיניות הכלכלית של רישי סונאק וליז טראס וצופה שהשמרנים אוהבי הסיכונים יילכו על טראס - וייתכן שזו תהיה הבחירה הנכונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il