X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נכסי עתק בדוכסות קורנוול [צילום: ג'ורג'יו בורג'ה, AP]
האימפרייה העסקית של המלך צ'רלס
ניו-יורק טיימס: הונו של צ'רלס כיורש העצר הגיע ל-1.4 מיליארד דולר, וכעת יעבור לנסיך ויליאם; הוא יירש את אליזבת - "רק" 949 מיליון דולר

המלך צ'רלס השלישי בנה אימפריה משלו לפני שעלה על כס המלוכה – אימפריה פיננסית. ניו-יורק טיימס מעריך את הונו של צ'רלס ב-1.4 מיליארד דולר – הון שפורמלית יעבור כעת לבנו, הנסיך ויליאם, בעוד צ'רלס יירש את תיק הנכסים של המלכה אליזבת המסתכם "רק" ב-949 מיליון דולר – עם פטור ממס ירושה, העומד על 40% לכל בריטי אחר.
הונו של צ'רלס מרוכז בדוכסות קורנוול, בה ריכז נכסים רבים ב-50 השנים האחרונות ואשר נכסיה ורווחיה הפטורים ממס זינקו בתקופה זו ב-50%. הדוכסות היא הבעלים של למעלה מ-500,000 דונם בדרום אנגליה, נכסים מושכרים בחוף הים, משרדים בלונדון, מרכז מסחרי ואתר הקריקט היוקרתי אוֹבָאל. דוכסות קורנוול נוסדה במאה ה-14 כדרך להבטיח את הכנסותיו של יורש העצר. אשתקד הסתכמו הרווחים ב-28 מיליון דולר, בעוד שכרו הרשמי של צ'רלס היה 1.1 מיליון דולר בלבד. הנכסים של המונרך ושל יורש העצר הם כסף קטן לעומת הונה הכולל של המשפחה, המסתכם ב-28 מיליארד דולר – וזאת בנוסף לעושר הפרטי הנשמר בסוד כמוס.
הגידול בעושרם של המשפחה והמלך הנכנס התרחשו בעשור הקודם, במקביל לקיצוצים בתקציבי הרווחה והעלייה בשיעור העוני. צ'רלס עצמו ספג ביקורת על סגנון חייו של ארמונות ומשחקי פולו, והיו שנים בהן היה סימן לנתק בין המשפחה לבין הציבור. הוא עולה על כס המלוכה במקביל למשבר מעמיק בתחום יוקר המחיה וכאשר העוני צפוי להחמיר עוד יותר – ולהערכת הפוסט הדבר צפוי לחדד את הדיון על הרלוונטיות של המלוכה.
את הונה של משפחת המלוכה אפשר לחלק לארבע קבוצות. הראשונה והחשובה ביותר היא Crown Estate, המנהלת את נכסי המשפחה באמצעות חבר מנהלים. בתפקידו כמלך יעמוד צ'רלס בראש הדירקטוריון, אך המילה האחרונה לא תהיה שלו. מדובר בנדל"ן בשווי 19 מיליארד דולר, כולל קניונים, חנויות בווסט אנד של לונדון ומספר הולך וגדל של חוות תחנות רוח.
בני משפחת המלוכה רשאים ליטול לעצמם רק את דמי השכירות של הנכסים ולא את התמורה ממכירתם. רווחי הנכסים המלכותיים, המגיעים השנה ל-363 מיליון דולר, עוברים למשרד האוצר, המעניק למשפחת המלוכה את "מענק הריבון" המבוסס על אחוזים מתוך הרווחים וסכום מינימום מובטח. בשנת 2017 הוגדל המענק ב-25% כדי לממן שיפוצים בארמון בקינגהאם. המענק האחרון היה כ-100 מיליון דולר ושימש את בני המשפחה לחובותיהם הרשמיות, כולל ביקורים, משכורות ואחזקה; הוא אינו כולל אבטחה, שגם אותה מממן האוצר בסכום שאינו מתפרסם.
הקבוצה השנייה היא דוכסות לנקסטר, עם תיק נכסים המוערך ב-949 מיליון דולר והשייך למונרך המכהן. הקבוצה השלישית היא דוכסות קורנוול, המממנת את ההוצאות האישיות והרשמיות של הנסיך מוולס. הדוכסות אינה משלמת מס חברות ואינה מפרסמת פרטים על השקעותיה. מסמכי פרדייז משנת 2017 גילו, כי הדוכסות השקיעה מיליונים בחברות במקלטי מס, כולל חברה הרשומה בברמודה הרשומה על שמו של אחד מחבריו הטובים ביותר. הקבוצה הרביעית, וכאמור הסודית ביותר, היא ההון הפרטי של המשפחה. רשימת עשירי בריטניה של סאנדיי טיימס העריכה את הונה של אליזבת ב-430 מיליון דולר. מדובר בין היתר בארמון בלמורל (בו הלכה לעולמה) ובאחוזת סנדרינגהאם, אותם ירשה מאביה, ג'ורג' השישי.
הטיימס מזכיר, כי ענייניו הכספיים של צ'רלס עלו לכותרות כאשר סאנדיי טיימס חשף לפני מספר חודשים, כי הוא קיבל 3 מיליון אירו במזומן שנועדו לקרן הצדקה שלו. בין היתר נתן לו ראש ממשלת קטר לשעבר, חאמד אל-תאני, מזומן בשקיות קניות ובמזוודה. הקרן מממנת מטרות פילנטרופיות וצ'רלס אינו יוצא נשכר ממנה מבחינה כספית. הקרן הדגישה, כי כל הכסף נרשם כחוק ונועד רק למטרותיה.

תאריך:  14/09/22   |   עודכן:  14/09/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המלכה אליזבת מתה
איתמר לוין
פרופ' לינדה קולי מאוניברסיטת פרינסטון בוחנת בניו-יורק טיימס את האפשרות שחילופי המלכים בבריטניה יגבירו את הדרישה לשינויים חוקתיים מרחיקי לכת
איתמר לוין
מלך בריטניה עומד בראש 14 מדינות נוספות, שבחלקן נשמעות קריאות לעבור למשטר רפובליקני    גארדיאן מנתח את הסיכויים שזה יקרה במדינות השונות
יוסי אחימאיר
כדאי לצפות השבוע בערוצי הטלוויזיה הבריטיים. להתבשם ממסע הפרידה המרהיב מהמלכה האהובה, אשר שיאם יהיה ביום שני. יש למדינת היהודים הרבה מה ללמוד מהממלכה המאוחדת, גם מבלי שיש לנו מלך
איתמר לוין
אצל המלכה זה לא היה קורה, וזהו סימן ראשון לכך ששלטונו של צ'רלס יהיה שונה משמעותית משל אמו    הוא עשוי להיות לוחם סביבתי בחליפת יוקרה, צופה וושינגטון פוסט
מירב ארד
בנאום שהוקלט מראש, ושודר יממה לאחר ההודעה על מות אליזבת השנייה אמר בנה של המלכה: "אמי האהובה, הייתה השראה ודוגמה עבורי ועבור כל משפחתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il