הגל הראשון של רוכשי מכוניות חשמליות נטו להיות ערים לסביבה ונלהבים מטכנולוגיה המתגוררים בקליפורניה. הגל השני עשוי להיות אנשים כמו ראסל גרומס, ספרן ממדינת וירג'יניה, אשר רכש אשתקד מכונית של ניסאן ב-20,000 דולר במטרה לחסוך כסף על בנזין. הוא לא יכול היה להרשות לעצמו להוציא 50,000 דולר רק מסיבות סביבתיות, אבל הסיוע הממשלתי הפחית מאוד את המחיר. להערכתו הוא חוסך 1,200 דולר לשנה על הבנזין, ועד כה לא הוציא אף דולר על תחזוקה ותיקונים.
מכוניות חשמליות מתחילות להיכנס לליבת השוק בארה"ב, קובע ניו-יורק טיימס, לאחר שעשו זאת בסין ובאירופה. מכוניות מונעות בסוללות הן כעת פלח השוק הגדל במהירות הגבוהה ביותר בענף הרכב: זינוק של 70% במכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת ירידה של 15% במכירת מכוניות בנזין. רוכשי רכב חשמלי בשנת 2021 נטו להיות נשים ויותר צעירים מאשר ב-2019.
ברור שמכוניות בנזין ימשיכו להיות הרוב הגדול של שוק המכוניות החדשות, אך חלקן של המכוניות החשמליות כמעט הוכפל השנה ל-5.6% לעומת 2.9% אשתקד. הצמיחה הייתה מהירה עוד יותר אם היצרנים היו יכולים לייצר יותר; לרבים מהם יש רשימות המתנה בשל המחסור בשבבים, סוללות ורכיבים אחרים. הפריסה הגאוגרפית שלהם מתרחבת: 39% מהם עודם רשומים בקליפורניה, אך הרישום מחוצה לה זינק אשתקד ב-50% לעומת עלייה של 32% באותה מדינה.
הטיימס קיבל 3,000 תשובות לשאלות שהציג באתר שלו לגבי רכישת רכב חשמלי. הרוכשים מודאגים משינויי האקלים, אך הורדת המחירים היא גורם משיכה מרכזי – מלמדות התשובות. נהיגה ברכב חשמלי זולה בהרבה מאשר ברכב בנזין. רבים מן המשיבים אמרו שהם טוענים את הרכב בשימוש בפאנלים סולאריים, מה שמוזיל אותו עוד יותר. רוכשים משתמשים במילים "אהבה" ו"נהדר" לתיאור המכוניות; חלקם אומרים שלעולם לא ירכשו רכב בנזין, אך אחרים ממשיכים להחזיק רכב בנזין לצד החשמלי לנסיעות למרחקים ארוכים.
הטיימס מציין, כי הרחבת השימוש ברכב חשמלי בטווח הארוך תצהיר מגוון רחב בהרבה של מכוניות בהישג יד כלכלי; כיום יש רק בודדות שמחירן פחות מ-30,000 דולר. ייתכן שיעבור זמן עד שיהיה מגוון שכזה, כולל מכוניות חשמליות יד שנייה שמספרן בשוק גדול בהרבה מאשר יד ראשונה. נכון לעכשיו, חברות כמו טסלה, פורד ומרצדס-בנץ מתמקדות ברכבי יוקרה שהם רווחיים יותר.
ועדיין, רוכשים רבים מגיעים למסקנה שיש היגיון כלכלי ברכב חשמלי בשל החיסכון מול הוצאת אלפי דולרים על בנזין. התנודתיות במחירי הבנזין בשנה האחרונה שכנעה אנשים כמו טרייסי מירש, הנוסעת 4,500 ק"מ בחודש לצורכי עבודה, והגיעה למסקנה שמכונית של טסלה – שעלתה לה 50,000 דולר – חוסכת 440 דולר בחודש.