X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עמדות טעינה מועטות ומרוחקות [צילום: ג'יליאן פלאקוס, AP]
הרכב החשמלי נכנס לליבת השוק בארה"ב
המכירות מזנקות והרוכשים מרוצים, אם כי כדי שיהיה שינוי אמיתי – מסיק ניו-יורק טיימס – המחירים חייבים לרדת ומספר נקודות הטעינה חייב לעלות

הגל הראשון של רוכשי מכוניות חשמליות נטו להיות ערים לסביבה ונלהבים מטכנולוגיה המתגוררים בקליפורניה. הגל השני עשוי להיות אנשים כמו ראסל גרומס, ספרן ממדינת וירג'יניה, אשר רכש אשתקד מכונית של ניסאן ב-20,000 דולר במטרה לחסוך כסף על בנזין. הוא לא יכול היה להרשות לעצמו להוציא 50,000 דולר רק מסיבות סביבתיות, אבל הסיוע הממשלתי הפחית מאוד את המחיר. להערכתו הוא חוסך 1,200 דולר לשנה על הבנזין, ועד כה לא הוציא אף דולר על תחזוקה ותיקונים.
מכוניות חשמליות מתחילות להיכנס לליבת השוק בארה"ב, קובע ניו-יורק טיימס, לאחר שעשו זאת בסין ובאירופה. מכוניות מונעות בסוללות הן כעת פלח השוק הגדל במהירות הגבוהה ביותר בענף הרכב: זינוק של 70% במכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת ירידה של 15% במכירת מכוניות בנזין. רוכשי רכב חשמלי בשנת 2021 נטו להיות נשים ויותר צעירים מאשר ב-2019.
ברור שמכוניות בנזין ימשיכו להיות הרוב הגדול של שוק המכוניות החדשות, אך חלקן של המכוניות החשמליות כמעט הוכפל השנה ל-5.6% לעומת 2.9% אשתקד. הצמיחה הייתה מהירה עוד יותר אם היצרנים היו יכולים לייצר יותר; לרבים מהם יש רשימות המתנה בשל המחסור בשבבים, סוללות ורכיבים אחרים. הפריסה הגאוגרפית שלהם מתרחבת: 39% מהם עודם רשומים בקליפורניה, אך הרישום מחוצה לה זינק אשתקד ב-50% לעומת עלייה של 32% באותה מדינה.
הטיימס קיבל 3,000 תשובות לשאלות שהציג באתר שלו לגבי רכישת רכב חשמלי. הרוכשים מודאגים משינויי האקלים, אך הורדת המחירים היא גורם משיכה מרכזי – מלמדות התשובות. נהיגה ברכב חשמלי זולה בהרבה מאשר ברכב בנזין. רבים מן המשיבים אמרו שהם טוענים את הרכב בשימוש בפאנלים סולאריים, מה שמוזיל אותו עוד יותר. רוכשים משתמשים במילים "אהבה" ו"נהדר" לתיאור המכוניות; חלקם אומרים שלעולם לא ירכשו רכב בנזין, אך אחרים ממשיכים להחזיק רכב בנזין לצד החשמלי לנסיעות למרחקים ארוכים.
הטיימס מציין, כי הרחבת השימוש ברכב חשמלי בטווח הארוך תצהיר מגוון רחב בהרבה של מכוניות בהישג יד כלכלי; כיום יש רק בודדות שמחירן פחות מ-30,000 דולר. ייתכן שיעבור זמן עד שיהיה מגוון שכזה, כולל מכוניות חשמליות יד שנייה שמספרן בשוק גדול בהרבה מאשר יד ראשונה. נכון לעכשיו, חברות כמו טסלה, פורד ומרצדס-בנץ מתמקדות ברכבי יוקרה שהם רווחיים יותר.
ועדיין, רוכשים רבים מגיעים למסקנה שיש היגיון כלכלי ברכב חשמלי בשל החיסכון מול הוצאת אלפי דולרים על בנזין. התנודתיות במחירי הבנזין בשנה האחרונה שכנעה אנשים כמו טרייסי מירש, הנוסעת 4,500 ק"מ בחודש לצורכי עבודה, והגיעה למסקנה שמכונית של טסלה – שעלתה לה 50,000 דולר – חוסכת 440 דולר בחודש.
מי רוצָה להמתין במגרש חניה חשוך
רוב המכוניות החשמליות - יוקרתיות [צילום: גודנפרדו וסקאז, AP]

אבל עם כל ההתלהבות, הרוכשים עדיין מתמודדים עם בעיות. התסכול העיקרי הוא העדר מספר מספיק של עמדות טעינה בנסיעות ארוכות יותר. העמדות מועטות ומחוץ לאיזורי החוף העירוניים מרוחקות זו מזו. טעינה מהירה נמשכת בין עשר דקות לשעה; טעינה ביתית עשויה לארוך לילה שלם.
רות מיליגן נסעה מאוהיו למישיגן, ובדרך הבינה שעליה לטעון את הסוללה מוקדם מן הצפוי. היא ירדה מהכביש המהיר ונכנסה לעיירה פינדליי, בה יש ארבע עמדות טעינה: אחת הייתה מאחורי שער נעול, שתיים היו של טויוטה וטסלה, בעוד המכונית שלה היא פולקסוואגן; הרביעית הייתה חדשה ובלתי פעילה. מיליגן, בתה וחתנה נאלצו לישון במלונית ולמחרת המשיכו במכונית שכורה.
כמה מבעלי המכוניות שהשיבו לשאלון של הטיימס ציינו, כי חלק מעמדות הטעינה חשופות לפגעי מזג האוויר ואין בהן תחושת ביטחון. קרוליין גאמבל אומרת כי נשים אינן רוצות לשבת ולחכות במגרש חניה חשוך עד שהמכונית תיטען. מעבר לכך, היא מציינת, יש חשש אמיתי בנוגע לטווח: "כאשר אתה רוצה לצאת לסידורים והילדים יושבים מאחור, הדבר האחרון שאתה צריך הוא לחשוש שמא לא תצליח להגיע ליעד".
הטעינה הביתית לרוב אינה בעיה למי שברשותם מוסך או חניה. אבל מיליוני אמריקנים מתגוררים בבנייני דירות, שרק לעיתים רחוקות מספקים עמדות טעינה. אפילו בלוס אנג'לס אין מספיק עמדות טעינה ברחובות לשימושם של שוכרי דירות. אריאנה שטרן משתמשת בעמדת טעינה במרחק של שלושה בלוקים מדירתה, אך לדבריה בחמישית מהזמן העמדה אינה תקינה. אם זה המצב או שהעמדה תפוסה, עליה לנסוע עוד יותר רחוק. מה שיעשה את ההבדל, אמרה שטרן לטיימס, הוא אם העירייה תתקין עמדות מרובות ותדאג לתקינותן. אבל כמו כל הרוכשים, בשורה התחתונה שטרן מרוצה ואומרת שתמליץ לכל אחד לעבור לרכב חשמלי.

תאריך:  15/11/22   |   עודכן:  15/11/22
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמשבר האקלים
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה הציג בוועידת האקלים בשארם א-שייח' את מנגנון איפוס הפליטות, שמוביל ארגונים ועסקים להתחייב לאיפוס פליטות
עידן יוסף
נשיא המדינה נאם במצרים ואמר: "ישראל נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי אזורי. בכוונתי להוביל את פיתוחו של מה שאני מכנה ׳מזרח תיכון מתחדש׳, מערכת אזורית של שלום בר-קיימא"
מירב ארד
בפגישתם דנו בין היתר בשיתוף הפעולה המשולש בין ירדן, איחוד האמירויות וישראל בנושא אנרגיה ומים ובפרויקט הירדן הדרומי לשיקום נהר הירדן    גורמים במשלחת אמרו כי הנשיא העביר מסר מרגיע באשר להמשך שמירת הסטטוס-קוו הדתי בירושלים    בהמשך צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן
מירב ארד
טקסונומיה בהקשרים של קיימוּת בפיננסיים (או ESG) היא מסמך המסווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על הסביבה, וזאת לפי קריטריונים טכניים ברורים ומדידים. הסיווג מאפשר בין היתר למקורות המימון הפרטיים והממשלתיים להגדיר את סוגי השימושים ששיש להם השפעות חיוביות על מטרות סביבתיות
איתמר לוין
האו"ם בדק את העמידה בהתחייבויות מפסגת גלזגו אשתקד ומזהיר: העולם מצוי במסלול להתחממות הרת אסון של 2.9-2.1 מעלות עד סוף המאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il