X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לולה. ינסה ליצור בריתות [צילום: ארמנדו פרנקה, AP]
אקונומיסט על העולם ב-2023: ברזיל
ברזיל מקוטבת גם תחת לולה
איש השמאל חוזר לארמון הנשיאות במקום בולסונרו ההרסני, אך הקונגרס יעשה לו חיים קשים; יותר תקווה יש בתחום הסביבה – צופה אקונומיסט

לאחר ארבע שנים הרסניות תחת הנשיא הפופוליסטי והימני-קיצוני חאיר בולסונרו, אשר כרת ביערות הגשם והתייחס לקורונה כ"שפעת קטנה", לברזיל יהיה בשנה הבאה נשיא חדש. לואיז לוּלָה דה-סילבה, מייסד מפלגת הפועלים המרכזית-שמאלית, היה הנשיא בשנים 2010-2003 ויחזור לשלטון לאחר מערכת בחירות קשה ולעיתים אלימה, בה גבר על בולסונרו בהפרש של 1.8 נקודות.
שרה מסלין, כתבת אקונומיסט בברזיל, אומרת ב-The World Ahead 2023, כי פרישתו של בולסונרו תחזיר את ברזיל לבמה העולמית בתחום שינויי האקלים. היא גם תוכל למלא תפקיד בנסיונות להוביל לשלום ויציבות בדרום אמריקה, במיוחד בשכנתה ונצואלה. לולה גם ינסה לשקם את מוסדות המדינה, תוך קידום סדר יום שמאלי בתחומי הכלכלה והחברה. אבל הוא יתקשה להתמודד עם קונגרס שמרני ועם מדינה מקוטבת.
לולה אומר שבראש סדר העדיפות שלו עומד הסיוע לעניים. הוא הבטיח לחלק סיוע נרחב במזומן, למחוק חובות ולהשקיע סכומים ניכרים בתשתיות כדי להאיץ את הצמיחה וליצור משרות. אבל כלכלתה של ברזיל נמצאת במצב קשה בהרבה מזה שהייתה כאשר החל את הקדנציה הקודמת שלו. אם ממשלתו אכן תחליף את תקרת ההוצאה שלה בחוק פיסקלי גמיש יותר, יהיה עליו לשכנע את השווקים שאין בכוונתו לפזר כסף ללא אבחנה – אחרת הריבית תזנק והמטבע יפול. תוכניותיו לרפורמה במיסים יכולות לסייע בצמיחה, אך סביר להניח שלא יעברו את הקונגרס. לא צפויות הפרטה ורפורמות במגזר הציבורי.
לדברי מסלין, סיכוייו של לולה בתחום איכות הסביבה טובים יותר. המשימה הראשונה היא לשקם את הגופים הפדרליים החשובים שתקציביהם וצוותיהם קוצצו בידי בולסונרו. התקווה היא שאכיפה מוגברת תפחית את כריתת העצים, במיוחד באמזונס, להם יש תפקיד חשוב בהאטה שינויי האקלים. לולה צפוי לנסות להגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות בהן זורם הנהר, ולהשיג מימון בינלאומי לפיתוח כלכלי בר-קיימא שירחיק את המתגוררים לחופיו מפעילות בלתי חוקית.
למרות נסיונו הפוליטי הרב, לולה יתקשה להקים קואליציה בקונגרס. מפלגתו של בולסונרו היא הגדולה ביותר בשני הבתים, ויחד עם שותפיה היא תנסה לבלום כל מהלך של לולה. הלה מצידו ינסה ליצור בריתות עם מפלגות מהימין-מרכז, אשר ידרשו בתמורה תקציבים ומשרות. יהיה לו הרבה יותר קל אם בבחירות לראשות שני הבתים, שיתקיימו בפברואר, לא ינצחו מועמדיו של בולסונרו.
ה"בולסונריזם" ימשיך להיות כוח משמעותי בחברה הברזילאית, הרבה מעבר ל-2023 – צופה מסלין. 58 מיליון איש תמכו בבולסונרו, ואלפים מתומכיו חסמו כבישים וקראו ל"התערבות צבאית" בעקבות נצחונו של לולה. בולסונרו אומנם הסכים בחוסר רצון לפנות את כסאו, אך הוא עדיין יכול לגייס את תומכיו – למשל, אם יועמד לדין בשל מחדליו בהתמודדות עם הקורונה. רבים מהם אינם תומכים במוסדות כמו התקשורת ובית המשפט העליון, ומעדיפים להישאר בעולם הימני. לולה יתקשה לזכות בתמיכתם. ברזיל תישאר מקוטבת במשך שנים רבות.

תאריך:  29/11/22   |   עודכן:  29/11/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
צירוף של צבע האבל בסין ובדיחה מהתקופה הסובייטית, יצרו מחאה מקורית עימה מתקשים השלטונות להתמודד - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
מנכ"ל האיחוד האירופי לענייני אנרגיה, דיטֶה יוּל-יורגנסן, אומרת שהמצב לקראת החורף הנוכחי טוב למדי    חלקה של רוסיה במקורות האנרגיה צנח ב-40% ל-7%
איתמר לוין
הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים ישתק את רוב היוזמות של ביידן ומפלגתו, אך הם יכולים לפעול לפחות בשלושה מסלולים אחרים
איתמר לוין
השלכות המיתון העולמי על ענף ההיי-טק ייגזרו מהאיזור, הענף והגודל    התחזית של אקונומיסט: החברות הגדולות ינצלו את קופות המזומן הענקיות וירכשו מתחרים במחירי מציאה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: רוסיה מתקשה מאוד לצייד את המגויסים הטריים, וזאת לצד הרעה ניכרת במצבו של המשק כולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il