X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפגנה בבייג'ינג השבוע [צילום: נג האן גואן, AP]
הסינים מצאו כלי מחאה: דפים לבנים ריקים
צירוף של צבע האבל בסין ובדיחה מהתקופה הסובייטית, יצרו מחאה מקורית עימה מתקשים השלטונות להתמודד - מדווח ניו-יורק טיימס

שנגחאי: הלוויה הפכה להפגנה בה רבים החזיקו דפים חלקים כסמל למחאה שקטה. בייג'ינג: סטודנטים באוניברסיטת צינגואה הניפו שלטים ועליהם נוסחה של הפיזיקאי הרוסי אלכסנדר פרידמן - אשר בסינית פירוש שמו הוא "אדם חופשי". באינטרנט הסיני המצונזר התחכמו גולשים והעלו קירות מלאים במילים "כן", "טוב" ו"מדויק". אלו רק כמה דוגמאות למסרים היצירתיים ולעיתים האירוניים בהם משתמשים המוחים נגד מגבלות הקורונה, במה שהפך לאחד מגילויי המחאה הבולטים ביותר במדינה מזה שנים - מדווח ניו-יורק טיימס.
חלק מן המפגינים אף גינו במישרין את הרשויות, עד כדי קריאות להתפטרותו של הנשיא שי ג'ינפינג. אך במדינה בה לרשויות יש מעט מאוד סבלנות כלפי מחאות, רבים עושים זאת בשיטות מוסוות; הדפים הלבנים בולטים במיוחד בבייג'ינג, שנגחאי וערים נוספות. גל המחאה, המתחולל לפחות בתריסר ערים, התעצם לאחר שעשרה בני אדם נהרגו בדליקה במחוז שיניאנג (25.11.22) - אסון שרבים מייחסים למגבלות הקורונה הכופות הימצאות בבית.
לבן הוא צבע האבל בסין, והמפגינים משתמשים בדפים החלקים כדי להביע כעס המשותף למיליונים הסובלים מן המגבלות. הדפים הריקים "אומרים שאנחנו חסרי קול אך גם חזקים", אמר לטיימס אחד המשתתפים בהלוויה בבייג'ינג. במקור נועדו הדפים להעביר לשוטרים מסר לפיו מדובר בדומיית אבל, אך ככל שהתרבו המשתתפים - הפכו תחושות האבל והתסכול לקריאות נרחבות לממשלה לקבל את האחריות. בשעות הערב המאוחרות נכחו במקום מאות בני אדם שהביאו עימם את הדפים, הניפו אותם השמימה וקראו להסיר את מגבלות הקורונה.
כמה מן המפגינים אמרו לטיימס, כי ההשראה לדפים הלבנים באה מבדיחה מהעידן הסובייטי: שוטר עוצר מפגין בכיכר האדומה, אך הלה מראה לו שהוא מחזיק דף חלק. הוא מתבקש להסביר ועונה: "כולם יודעים". מפגינים אנטי-ממשלתיים בהונג-קונג השתמשו בדפים לבנים ב-2020, מיד לאחר שעבר חוק החירום המאפשר לדכא מחאות והרשויות הזהירו מפני השמעת קריאות פוליטיות.
בגל המחאות הנוכחי הפכו לוויראליים סרטונים ותמונות של הדפים הלבנים, מחוץ לרשת המצונזרת היטב. ההשטאג A4Revolution - רמז לגודלו של דף המדפסת הסטנדרטי - החל להתרוצץ בטוויטר בסוף השבוע שעבר. משתמשים בפייסבוק ואינסטגרם שינו את תמונותיהם והציגו דפים לבנים כתמיכה במפגינים.
אחרים פנו לדרכים יצירתיות יותר. במה שהתחזה להודעה של אחד מספקי הציוד המשרדי הגדולים בסין, נאמר שהיא משעה את אספקת דפי ה-A4 "כדי לשמור על הביטחון הלאומי והיציבות". החברה נאלצה להודיע ברשתות החברתיות שלה שמדובר בזיוף ושפעילותה נמשכת כרגיל.
המחאה חסרת המילים מציבה בפני המשטרה משימה קשה: לקבוע מתי המפגינים חוצים את הקו שהיא מוכנה לשאת. בקניון בשנגחאי נשא אדם ממושקף שלט ובו נאמר: "אתם יודעים מה אני רוצה לומר". ברחוב ראשי סמוך ניצב אדם באמצע הרחוב והניף פרח לעבר השמים. "ממה יש לפחד?", שאל את העוברים והשבים שצילמו אותו. עד מהרה הופיעה ניידת והשוטרים דחקו אותו לתוכה.
הטיימס מציין, כי נכון לעכשיו - השלטונות שומרים על שתיקה בנוגע למחאה. בשנגחאי נראו שלושה בני אדם בלבוש של עובדי בנייה מסירים את שלט הרחוב של כביש אורומקי, מוקד ההפגנות. הצעד התברר כגול עצמי: השלט הפך למוקד וירטואלי בפני עצמו. ברשת הופיעו "ממים" ובהם העטיפה המפורסמת של התקליט "אבי רואד" - אלא שהפעם החיפושיות נשאו את השלט של כביש אורומקי. כאשר הכל סובלים ממגבלות ה"אפס קורונה", הם מוצאים דרכים למחות.

תאריך:  29/11/22   |   עודכן:  29/11/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסינים מצאו כלי מחאה: דפים לבנים ריקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הסגרים התכופים וסירובה של סין להשתמש בחיסונים תוצרת חוץ, הם הגורמים לכשלונה של ה"אפס קורונה" - מסביר וושינגטון פוסט
יצחק דנון
מלונות פתאל ושותפות JTLV נכסי עידית תובעות את הפניקס על סגירת המלון בכיכר אתרים בתל אביב
יצחק דנון
איי.איי.די ג'נומיקס טוענת, כי הזוכה - אומגה המכון להוראה מודרנית - הגישה הצעה הפסדית ולכן לא תוכל לספק במועד את החומר הפעיל לזיהוי הזנים
איתמר לוין
הציונים במבחני הקריאה והמתימטיקה של תלמידי כיתות ד' וח' ירדו לרמתם הנמוכה ביותר מזה שני עשורים וההתאוששות תהיה ממושכת - מדווח וושינגטון פוסט
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il