X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וייסלברג וטראמפ. העד המרכזי [צילום: אוון ווצ'י, AP]
קבוצת טראמפ הורשעה בעבירות מס ופיננסים
חברת-האם לעסקי הנדל"ן של הנשיא לשעבר תגמלה בכירים בלא לשלם מיסים טראמפ לא הועמד לדין, אך ההרשעה עשויה להאיץ את החקירה נגדו במנהטן

קבוצת טראמפ (Trump Organization) חברת האם של עסקי הנדל"ן שבשליטת דונלד טראמפ - הורשעה (7.12.22) ב-17 סעיפים של הונאות מס ועבירות פיננסיות אחרות. חבר המושבעים בבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק הרשיע את החברה בכל סעיפי כתב האישום שיוחסו לה. הנשיא לשעבר לא הועמד לדין, אך מדובר במהלומה ציבורית ותדמיתית משמעותית מבחינתו.
הפרקליטות טענה, כי קבוצת טראמפ התנהלה ב"תרבות של תרמית והונאה". במוקד כתב האישום עמדה התנהלות רבת שנים, במסגרתה מנהלים בכירים בחברה (לא כולל טראמפ ובני משפחתו) קיבלו תגמול לא-כספי בשווי מיליוני דולרים, בלא שהחברה והם דיווחו על כך לרשויות המס. תגמול זה כלל דירות יוקרה, מכוניות מרצדס חכורות ואפילו מימון של בתי ספר פרטיים לבני משפחותיהם.
הפרקליטות הפדרלית המחוזית במנהטן, אשר ניהלה את התיק, הגיעה לפני כן להסדר טיעון עם אלן וייסלברג, שהיה מנהל הכספים של הקבוצה במשך עשרות שנים ואחד האנשים המקורבים ביותר לטראמפ. וייסלברג הודה שהוא עצמו קיבל הטבות כאלו והיה העד המרכזי בתיק נגד הקבוצה, אם כי הוא לא הפליל בצורה כלשהי את טראמפ עצמו. העונש המירבי לקבוצה הוא 1.62 מיליון דולר - כסף קטן מבחינתה. עורכי דינה הודיעו שהיא תערער על פסק הדין, שלדבריהם הוא שגוי מיסודו משום שהמושבעים הטילו על החברה את האחריות לעבירות שביצע וייסלברג.
הפרקליטות הזכירה את שמו של טראמפ לאורך הדיונים, וטענה שהוא מימן מכיסו חלק מן התגמולים הבלתי-מדווחים ואישר בעצמו חלקים מרכזיים מן התרמית. עד שנבחר לנשיא ניהל טראמפ ביד רמה את הקבוצה; לאחר מכן הוא העביר את הניהול לידי בניו, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ. בניגוד למקובל ולכללים האתיים, טראמפ נותר הבעלים היחיד של הקבוצה גם בזמן נשיאותו.
ההרשעה באה פחות מחודש לאחר שטראמפ הכריז רשמית על התמודדותו למועמדות הרפובליקנים בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר 2024. היא אומנם מנחיתה עליו עוד מהלומה תדמיתית ובוודאי תשחק לידי יריביו במפלגה ומחוצה לה, אך טראמפ שרד מהלומות קשות בהרבה בלא שבסיס התמיכה בו יישחק בצורה מהותית. עם זאת, ההרשעה עשויה להאיץ את החקירה שמנהל פרקליטות המחוז בנוגע להתנהלותו העסקית של טראמפ עצמו לפני 2016, אשר על-פי מספר דיווחים התרחבה בחודשים האחרונים.
פרקליט המחוז הוא אלווין בראג, איש המפלגה הדמוקרטית, אשר ספג ביקורת בחודשים האחרונים על כך שטרם הגיש כתב אישום נגד טראמפ. גם קודמו בתפקיד, סיירוס ואנס הבן, היה דמוקרט (כמו רוב נבחרי הציבור בעיר ניו-יורק ובמדינת ניו-יורק). לנוכח עובדה זו, טראמפ טוען שוב ושוב שמדובר בציד מכשפות ממניעים פוליטיים, שנועד לטרפד את הקמפיין המחודש שלו.
טראמפ מסובך אישית בשורה של חקירות פליליות נוספות, ובראשן שתיים פדרליות ואחת מדינתית. משרד המשפטים האיץ בחודש שעבר את חקירת חלקו של טראמפ באירועי 6 בינואר ואת חקירת פרשת המסמכים הרשמיים - רבים מהם מסווגים - שנטל עימו לאחוזת מאר-א-לאגו לאחר סיום תפקידו. התביעה במדינת ג'ורג'יה חוקרת את נסיונו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה זו בשנת 2020.
תאריך:  07/12/22   |   עודכן:  07/12/22
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותפרשות טראמפ
איתמר לוין
בכיר לשעבר במשרד המשפטים האמריקני, ג'ק סמית, ירכז את החקירות על אירועי 6 בינואר ובפרשת המסמכים    טראמפ: המשך ציד המכשפות של ממשל ביידן המושחת
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: לצד עבודתו הגלויה של המפקח המיוחד והמאבק עליה, ה-FBI ממשיך לאסוף ראיות ולבחון את ההיבט המשפטי של הפרשה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט צולל לפרטי טענותיה של התובעת הכללית של ניו-יורק נגד בני משפחת טראמפ בתביעה האזרחית נגדם
איתמר לוין
התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק: טראמפ ושלושת ילדיו הבוגרים הונו בנקים, חברות ביטוח ורשויות מס    טראמפ: רדיפה פוליטית של הדמוקרטית העומדת לבחירה מחדש
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק דחתה הצעת פשרה שהגישו עורכי דינו של טראמפ, במסגרת חקירת החשד שניפח את שווי נכסיו לצורך קבלת הלוואות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il