X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסרת מחסום ליד קניון בבייג'ינג, היום [צילום: נג האן גואן, AP]
הקורונה בסין: נתונים בעייתיים וחוסר ודאות
המספרים הרשמיים חסרי היגיון ונראים כחלק ממסע תעמולה שמטרתו לשכנע את הציבור שניתן לוותר על המגבלות, מנתח ניו-יורק טיימס

מאז שינתה סין את המסלול בצורה דרמטית בשבוע שעבר והקלה במגבלות ה"אפס קורונה", היא עושה מאמץ עצום לשכנע את הציבור שביכולתה להתמודד עם הסיכונים האפשריים ולהחזיר למסלול את המשק השני בגודלו בעולם. המשטר מבטיח שהקורונה נכנסת לשלב האחרון שלה, שתגיע לשיא בעוד חודש ומשם תתחיל לרדת, שהמדינה נמצאת במסלול לסיום המשבר, שהזנים הנוכחיים פחות מסוכנים מקודמיהם, שהמערכת הרפואית מוכנה להתמודד עם הגידול בתחלואה.
למרות הבטחות אלו, טוען ניו-יורק טיימס, סין ניצבת בפני חוסר ודאות לגבי העתיד להתרחש בחודשים הבאים. המידע חלקי ובלתי אמין, מה שמקשה להעריך את אופן התמודדותה של בייג'ינג עם הגל הצפוי. רצונה של הממשלה לשמור על כבודה לאחר נסיגה מביכה ממדיניות הדגל שלה, רק מערפל את התמונה עוד יותר. יש כבר סימנים לכך שסין מגבירה את התעמולה כדי לטעון שהמצב בשליטה. אך בלא זרימה אמינה של מידע, בעלי עסקים ומשקיעים מחו"ל יכולים רק לנחש כמה זמן יידרש למשק הסיני להתאושש.
אפילו על השאלה הבסיסית ביותר – כמה חולי קורונה יש כיום בסין – קשה לקבל תשובה, משום שהממשלה הקלה בדרישות הבדיקות והפכה לוולונטרי את הדיווח על התוצאות של בדיקות ביתיות. שלשום (13.12.22) דיווחה סין על 2,291 חולים חדשים – לעומת 30,000 ביום עליהם דיווחה לפני הקלת המגבלות. למחרת הודיעה ועדת הבריאות הלאומית שתפסיק לדווח על חולים נטולי תסמינים, שהיו רוב התוצאות החיוביות בעבר.
הצניחה במספרים עומדת בסתירה לעדויות מן השטח על זינוק במספר החולים ועל תורים ארוכים של ממתינים לטיפול בבתי החולים. בעקבות השינוי במדיניות הבדיקות, מחוזות וערים ברחבי המדינה מפיצים ברשתות החברתיות את המנטרה "אל תיבדק אם אין הכרח". התוצאה היא שהנתונים חסרי ערך – אומר יורג ווטקה, נשיא לשכת המסחר של האיחוד האירופי בסין.
חלק מן הנתונים עומדים בניגוד להיגיון הפשוט כאשר מדובר במדינה בת 1.4 מיליארד תושבים. סין טוענת שלא היה ולו מקרה אחד של מוות מקורונה מאז הקלת המגבלות בשבוע שעבר. לשם השוואה: ארה"ב דיווחה על 469 מתים ב-13 בחודש לבדו.
הטיימס מזכיר, כי וירולוגים הטילו ספק בנתוניה של סין מאז החודשים הראשונים של הקורונה בשל האופן בו בתי החולים במדינה מגדירים "מוות מקורונה". במקום להכליל בנתונים אלו את מי שנפטרו כתוצאה ישירה מהנגיף, כמקובל ברוב העולם, הסינים ייחסו רבות מן הפטירות למחלות רקע כמו סרטן או לב. ליקוי נוסף הוא שסין מדווחת רק על השינוי במספר החולים לעומת היום הקודם, ולא על המספר הכולל.
העדר המידע המהימן גם מקשה להעריך יידרש למשק הסיני להתאושש. התמונה הגלובלית אינה נראית מבטיחה, כאשר הן ארה"ב והן אירופה גולשות למיתון הפוגע בביקוש למוצרים סיניים. ה"אפס קורונה" הרחיק את הלקוחות הסיניים מהחנויות במולדתם, וגם אם כעת יוכלו לחזור אליהן – קיימת אי-בהירות רבה באשר להרגלי הצריכה שלהם בעתיד הקרוב והאם יחששו למרות הכל להתערב בקהל.
הטיימס מסביר, כי חלק מחוסר הוודאות נובע מכך שאף מדינה בגודל שכזה לא ניסתה לצאת מן המגבלות בצורה כה מהירה וכה חדה – מעבר בן-לילה ממתקפה כוללת על הנגיף לניסיון לחיות לצידו. לא ניתן לשנות בבת אחת כללים והרגלים שהיו בתוקף זמן כה ממושך. יתרה מזו: כאשר אוסטרליה וניו-זילנד, למשל, נטשו את שאיפות ה"אפס קורונה" שלהן אשתקד, היה זה לאחר שהפעילו בהצלחה תוכנית חיסונית נרחבת – מה שלא קיים בסין. רק שני שלישים מבני 60 ומעלה ו-40% מבני 80 ומעלה בסין קיבלו זריקת דחף, החיונית כאשר מדובר בחיסונים תוצרת סין שהם פחות יעילים מן המערביים.

תאריך:  15/12/22   |   עודכן:  15/12/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורונה בסין: נתונים בעייתיים וחוסר ודאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
שמואל שפירא, אלון בר
בעייתנו מתחילה עם אלו שנזכרים במחויבות שלהם לזכויות אדם ולדמוקרטיה רק כשבנימין נתניהו חוזר לשלטון והיא מציגה מוסר כפול וצביעות
יצחק דנון
טוען שהחברה הפרה את ההסכם לאספקת בדיקות קורונה ואילצה אותו לחפש במהירות ערכות חלופיות
איתמר לוין
ההסרה ההדרגתית של המגבלות אינה מספיקה, מסביר ניו-יורק טיימס: אין מזומן להוציא, חוסר הוודאות הבריאותי נמשך ויש עוד בעיות
איציק וולף
פרויקטור הקורונה התייחס לגל התחלואה המחודש של נגיף הקורונה והמליץ על עטיית מסכות ועל קבלת חיסוני קורונה    מתוך 470 חולים שאושפזו במצב קשה היו רק 3% מחוסנים נגד קורונה
יצחק דנון
חברת הלוגיסטיקה ההודית Delhivery תובעת את יצרנית הפלסטיק והגומי הישראלית Impertech בטענה להפרת הסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il