קבוצת מטא - הכוללת את פייסבוק, וטסאפ ואינסטגרם - הפרה את חוקי הפרטיות שקבע האיחוד האירופי בפרסומות מוכוונות המשתמשים שהיא מציעה ללקוחותיה. כך קובעת (4.1.23) הנציבות האירופית, אשר קנסה את מטא ב-390 מיליון אירו. מטא עשויה להידרש לשנות את מודל הפרסום שלה באיחוד האירופי, אחד השווקים המרכזיים מבחינתה.
המודל העסקי של מטא מבוסס במידה רבה על פרסומות המותאמות אישית להרגלי הגלישה והיסטוריית צריכת התוכן של המשתמשים בפייסבוק ואינסטגרם. אם יהיה עליה להימנע מפרסומות מוכוונות כאלה, או אפילו אם תיאלץ להפחית את האפקטיביות שלהן בשל הגבלת השימוש במידע על הגולשים, הדבר עלול לפגוע בצורה חמורה בהכנסותיה מפרסום - מקור ההכנסות הכמעט-בלעדי של הקבוצה.
הנציבות קבעה, כי צורת הפעילות הנוכחית של מטא נוגדת את החוק של האיחוד משנת 2018, האוסר על חברות הדיגיטל לאסוף מידע על המשתמשים בלא הסכמתם המפורשת. ההחלטה עוסקת בצורה בה מתיימרת מטא לקבל הסכמה שכזאת: בהסכמי השימוש הארוכים מאוד, שאיש מבין הגולשים אינו קורא, מתחבאים סעיפים שבפועל גורמים להם להעניק רשות לאסוף המידע ולהשתמש בו. האיחוד קובע, כי אין המדובר בהסכמה מדעת ולכן היא אינה עומדת בתנאי החוק.
ההחלטה אינה אומרת כיצד מטא אמורה לקבל את הסכמת הגולשים, אך היא עשויה לאלץ את הקבוצה לאפשר לגולשים לבחור בצורה ברורה ומפורשת בין הסכמה לבין אי-הסכמה לאיסוף המידע ולשימוש בו. זאת, בדומה לאופן בו גולשים בישראל צריכים להסכים בפועל לקבלת מידע פרסומי, שאם לא כן - מדובר בהפרת חוק הספאם. אם חלק ניכר ממשתמשי מטא יבחרו שלא להסכים, תאבד הקבוצה נתח משמעותי מהמודל העסקי שלה.
בארה"ב אין חוקי הגנת פרטיות דומים לאלו של האיחוד האירופי, אשר בשנים האחרונות נטל את ההובלה באסדרת האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט. כל חברות ההיי-טק הגדולות הן אמריקניות, ומכאן חוסר ההתלהבות (בלשון המעטה) של הקונגרס והממשל להגביל את פעילותן. אולם, לכל החברות יש פעילות משמעותית באירופה והגבלות מצד האיחוד יהיו בעלות משמעות ניכרת מבחינתן. יתרה מזאת: חברות רבות קיבלו על עצמן את חוקי האיחוד בפעילותן העולמית, לשם הפשטות וכדי שלא להתמודד עם מערכות אסדרה שונות.
מטא דיווחה ברבעון השני וברבעון השלישי של 2022 על ירידה בהכנסותיה - הפעם הראשונה בתולדותיה (כולל כאשר נקראה "פייסבוק") בה נרשמה ירידה כזאת ברבעון כלשהו, שלא לדבר על שני רבעונים. היא הודיעה על כוונתה לפטר 10,000 עובדים, 13% ממספרם הכולל. החברה מנסה לגוון את פעילותה ומקורות הכנסתה ושמה דגש על המציאות הווירטואלית, בהתאם לקו שקבע המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג (ולכן גם שינתה את שמה). נכון לעכשיו, תוכניות אלו נתקלות בקשיים ובחוסר אמון מצד המשקיעים: מניית מטא צנחה אשתקד ב-60%.