X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אין הסכמה מדעת [צילום: טוני אוולאר, AP]
האיחוד האירופי: פרסומות מטא מפרות את חוק הפרטיות
קנס את הקבוצה ב-390 מיליון אירו על הפרסומות המותאמות אישית, המבוססות על איסוף מידע בנוגע להרגלי הגלישה של הלקוחות - בסיס המודל העסקי שלה

קבוצת מטא - הכוללת את פייסבוק, וטסאפ ואינסטגרם - הפרה את חוקי הפרטיות שקבע האיחוד האירופי בפרסומות מוכוונות המשתמשים שהיא מציעה ללקוחותיה. כך קובעת (4.1.23) הנציבות האירופית, אשר קנסה את מטא ב-390 מיליון אירו. מטא עשויה להידרש לשנות את מודל הפרסום שלה באיחוד האירופי, אחד השווקים המרכזיים מבחינתה.
המודל העסקי של מטא מבוסס במידה רבה על פרסומות המותאמות אישית להרגלי הגלישה והיסטוריית צריכת התוכן של המשתמשים בפייסבוק ואינסטגרם. אם יהיה עליה להימנע מפרסומות מוכוונות כאלה, או אפילו אם תיאלץ להפחית את האפקטיביות שלהן בשל הגבלת השימוש במידע על הגולשים, הדבר עלול לפגוע בצורה חמורה בהכנסותיה מפרסום - מקור ההכנסות הכמעט-בלעדי של הקבוצה.
הנציבות קבעה, כי צורת הפעילות הנוכחית של מטא נוגדת את החוק של האיחוד משנת 2018, האוסר על חברות הדיגיטל לאסוף מידע על המשתמשים בלא הסכמתם המפורשת. ההחלטה עוסקת בצורה בה מתיימרת מטא לקבל הסכמה שכזאת: בהסכמי השימוש הארוכים מאוד, שאיש מבין הגולשים אינו קורא, מתחבאים סעיפים שבפועל גורמים להם להעניק רשות לאסוף המידע ולהשתמש בו. האיחוד קובע, כי אין המדובר בהסכמה מדעת ולכן היא אינה עומדת בתנאי החוק.
ההחלטה אינה אומרת כיצד מטא אמורה לקבל את הסכמת הגולשים, אך היא עשויה לאלץ את הקבוצה לאפשר לגולשים לבחור בצורה ברורה ומפורשת בין הסכמה לבין אי-הסכמה לאיסוף המידע ולשימוש בו. זאת, בדומה לאופן בו גולשים בישראל צריכים להסכים בפועל לקבלת מידע פרסומי, שאם לא כן - מדובר בהפרת חוק הספאם. אם חלק ניכר ממשתמשי מטא יבחרו שלא להסכים, תאבד הקבוצה נתח משמעותי מהמודל העסקי שלה.
בארה"ב אין חוקי הגנת פרטיות דומים לאלו של האיחוד האירופי, אשר בשנים האחרונות נטל את ההובלה באסדרת האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט. כל חברות ההיי-טק הגדולות הן אמריקניות, ומכאן חוסר ההתלהבות (בלשון המעטה) של הקונגרס והממשל להגביל את פעילותן. אולם, לכל החברות יש פעילות משמעותית באירופה והגבלות מצד האיחוד יהיו בעלות משמעות ניכרת מבחינתן. יתרה מזאת: חברות רבות קיבלו על עצמן את חוקי האיחוד בפעילותן העולמית, לשם הפשטות וכדי שלא להתמודד עם מערכות אסדרה שונות.
מטא דיווחה ברבעון השני וברבעון השלישי של 2022 על ירידה בהכנסותיה - הפעם הראשונה בתולדותיה (כולל כאשר נקראה "פייסבוק") בה נרשמה ירידה כזאת ברבעון כלשהו, שלא לדבר על שני רבעונים. היא הודיעה על כוונתה לפטר 10,000 עובדים, 13% ממספרם הכולל. החברה מנסה לגוון את פעילותה ומקורות הכנסתה ושמה דגש על המציאות הווירטואלית, בהתאם לקו שקבע המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג (ולכן גם שינתה את שמה). נכון לעכשיו, תוכניות אלו נתקלות בקשיים ובחוסר אמון מצד המשקיעים: מניית מטא צנחה אשתקד ב-60%.

תאריך:  04/01/23   |   עודכן:  04/01/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד האירופי: פרסומות מטא מפרות את חוק הפרטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
וושיגנטון פוסט מתאר את השגרה החדשה של האמריקנים: עובדים בבית וקונים לידו, חוששים ממגעים חברתיים, ספקניים כלפי המומחים
איתמר לוין
קומץ צירים מן הימין הקיצוני מתנגדים לקווין מק'ארתי - ובפעם הראשונה מזה 100 שנה לא נבחר היו"ר כבר בהצבעה הראשונה    ההצבעות יתחדשו היום; לא ברור האם יימצא פתרון
איתמר לוין
המלחמה באוקראינה החמירה משבר קשה, ואפילו בארה"ב ובריטניה יש רעבים    ניו-יורק טיימס: התייקרות הדשנים מגבירה את חוסר הוודאות
איתמר לוין
היכולת לחקות בקלות את סגנונו של כל אמן חותרת תחת פרנסתם    גארדיאן צופה שבסופו של דבר, גם האמנים ישתמשו ביכולות רובוטיות
איתמר לוין
מטא תקפה את סין, אך מתקשה למצוא אתרי ייצור חילופיים לחומרה החיונית למגזר המציאות הווירטואלית - מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il