X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מתאר משפחה מפולגת קשות [צילום: קין צ'ונג, AP]
משפחת המלוכה מצטמצמת - אך לא בדרך לה קיווה המלך צ'רלס
ספרו של הנסיך הארי והראיונות הנלווים מקטינים מאוד את הסיכוי לפיוס, והסכסוך עלול להאפיל על ההכתרה - מנתח ניו-יורק טיימס

המלך צ'רלס דחף זמן רב את רעיון צמצום משפחת המלוכה, ואם הספר החדש של בנו הצעיר, הנסיך הארי, הוא אינדיקציה – אזי צ'רלס משיג את מבוקשו, גם אם לא בדרך לה קיווה. פרסום זכרונותיו השבוע מסיר מעל הפרק כל אפשרות לפיוס קרוב בין הארי לבין אביו, אחיו ויליאם והמלכה קמילה – סבור ניו-יורק טיימס.
הספר מתאר משפחה מפולגת קשות, עד כדי אלימות מילולית וגופנית. הארי ורעייתו, מייגן מרקל, עברו לקליפורניה; אחיו הצעיר של המלך, הנסיך אנדרו, סולק בחרפה מכל תפקידיו בשל פרשת ג'פרי אפשטיין; המלכה אליזבת מתה בספטמבר שעבר – וכך איבדה המשפחה שורה של דמויות מרכזיות. לדברי הארי, גם מי שנותרו מצויים בתחרות על יחסי ציבור. לטענתו, יועץ של צ'רלס וקמילה שתל בעיתוני לונדון סיפור שלילי על ויליאם ורעייתו קייט – נוהג שתרם להחלטת העזיבה שלו ושל מייגן.
ארמון בקינגהאם שמר על שתיקתו המסורתית, אך מומחים למלוכה סבורים שהמלך והנסיך מוולס יהיו חייבים להגיע להבנה כלשהי עם הארי, ולו כדי למנוע מהמריבה להאפיל על ההכתרה בחודש מאי. כמה מהם אומרים, כי מדובר במשבר הקשה ביותר למשפחה מאז מותה של הנסיכה דיאנה ב-1997, כאשר המלכה ספגה ביקורת בשל אי-הפגנת סימפטיה.
הארמון אותת שהארי ומייגן יוזמנו להכתרה, מתוך תקווה של צ'רלס לרפא את השבר, אך הארי סירב לומר השבוע האם הם ישתתפו. לדעת הטיימס, כל כך הרבה אירע – עד שקשה לדמיין את הארי לבוש מדים וצועד עם אביו לאחיו לכנסיית ווסטמינסטר. הספר פוגע במיוחד בווליאם, אחד מבני המשפחה הפופולריים ביותר: הארי מתאר אותו כבעל מזג חם ואף אלים, וכמי שהפיל אותו ארצה במקרה אחד ומשך בחולצתו במקרה אחר.
גל החשיפות הנוכחי החל בשבוע שעבר, עם קדימונים לראיונות לקידום הספר שהעניק הארי לרשת ITV הבריטית ולתוכנית "60 דקות" היוקרתית של CBS. הוא החמיר כאשר קטעים מן הספר דלפו לגארדיאן ולאחר מכן לעיתונים אחרים, ובמשך ימים ארוכים כיכבו ציטטות ממנו בעמודים הראשונים שלהם. במקביל, בלטה בהיעדרה מהספר טענה שהעלו הארי ומייגן בראיון עם אופרה וינפרי במרס 2021, ולפיה אחד מבני המשפחה התבטא בגזענות כלפי תינוקם בטרם נולד. באחד הראיונות כעת שב הארי ואמר כי אותו בן משפחה דיבר על צבע עורו של התינוק (מייגן היא ממוצא אפרו-אמריקני למחצה), אך הגדיר את הדברים כ"דעה קדומה תת-הכרתית" ולא כגזענות.

מאשים את קמילה
המלך צ'רלס והנסיך ויליאם [צילום: AP]

שאלות של גזענות עלו שוב ושוב לאחר הראיון עם וינפרי, ואילצו את ויליאם להכחיש שהמשפחה גזענית. הנושא צץ שוב כאשר אחת מעוזרותיה של המלכה, סוזן האסי, פוטרה וחויבה להתנצל בפני אורחת בריטית שחורת עור בארמון בקינגהאם, לאחר ששאלה אותה מהיכן הגיעה משפחתה. כמה פרשנים אומרים, כי החלטתו של הארי שלא לחזור על הטענה בספרו, מותירה את הדלת פתוחה – לפחות במידת מה – לסוג של פיוס.
אבל גם אם הארי ניסה להקל את המתח עם משפחתו בנושא הגזע, אין ספק שהוא סיבך את יחסיו עם אמו החורגת. לטענתו, ויליאם והוא התחננו בפני צ'רלס שלא לשאת את קמילה לאחר מותה של דיאנה, אם כי לא ביקשו ממנו להפסיק את הקשר עימה. הארי גם מאשים את קמילה באחריות לכמה סיפורים שליליים שפורסמו בעיתונים הבריטיים. "במשפחה שבנויה על היררכיה, וכאשר היא עומדת להיות מלכה, יהיו ברחובות אנשים או גופות בגללה", האשים.
לטענת הארי, בגידתה של קמילה בו החלה עוד כאשר היה תלמיד בתיכון איטון. עורכת בצהובון התקשרה לארמון ואמרה שבידיה הוכחות לכך שהוא משתמש בסמים. הארי הכחיש זאת, בתקווה שאביו יגבה אותו, אך הארמון שיתף פעולה עם הסיפור על-פי עצתו של איש תקשורת של קמילה. האיש הסביר, כותב הארי, שהסיפור ישנה את תדמיתו של צ'רלס ממי שבגד באשתו לאב יחידני המתמודד עם בן מכור לסמים.

תאריך:  11/01/23   |   עודכן:  11/01/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת המלוכה מצטמצמת - אך לא בדרך לה קיווה המלך צ'רלס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מיליוני החולים ומאות אלפי המתים עלולים ליצור משבר אמון - צופה אקונומיסט    שי מצידו נותן צידוק מצמרר: האתגרים מחזקים את האדם
איתמר לוין
לינה חאן, יו"ר נציבות הסחר הפדרלית, מסבירה בניו-יורק טיימס: איסור מעבר לחברה מתחרה פוגע הן בעובדים והן במשק כולו
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מצביע על דמיון בין פיאסקו הברקזיט בבריטניה, הפופוליזם של דונלד טראמפ והתחזקותו של הימין הקיצוני בבית הנבחרים: חוסר תפקוד פוליטי המוביל להעדר משילות
איתמר לוין
סלין גאונדר - אלמנתו של העיתונאי גרנט וואל, שהיא רופאה בכירה בתחום המגיפות - מתארת בניו-יורק טיימס את התמודדותה עם השקר כאילו חיסון הקורונה הרג אותו
איתמר לוין
כוחו חסר הפרופורציות של הימין הקיצוני, שבא לידי ביטוי בפארסת בחירת יו"ר בית הנבחרים, עלול לבוא לידי ביטוי בנושאי התקציב ותקרת החוב - מנתח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il