X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טנק רוסי הרוס באיזור חרקוב [צילום: ליאו קוריאה, AP]
רוסיה מפסידה, אבל אוקראינה לא מנצחת
פוטין סופג תבוסות בשדה הקרב ומכות עזות בכלכלה, אך אינו מתכוון לוותר - ואוקראינה לא תוכל לשחרר את כל השטחים הכבושים, מנתח וושינגטון פוסט

המטרה מספר אחת של מדינאים, גנרלים ודיפלומטים במערב, אשר התכנסו בסוף השבוע לוועידת מינכן לביטחון, היא להביס את רוסיה באוקראינה. הם מפגינים תקיפות מוחלטת. סגנית נשיא ארה"ב, קאמלה האריס, שבה והצהירה על מחויבותה של ארצה לאוקראינה. הנשיא עמנואל מקרון הציע דרכים להבטיח שרוסיה אכן תובס ושהמערב ימשיך לחזק את קייב. שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אמר בשבוע שעבר בפגישת שרי ההגנה של נאט"ו, כי למתקפת-נגד אוקראינית באביב יש סיכוי טוב להצליח. ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מיליי, אומר שרוסיה המבודדת כבר הפסידה מבחינה אסטרטגית, מבצעית וטקטית.
אין ספק שהמלחמה היא אסון לרוסיה, מסכים וושינגטון פוסט. אבידותיה מוערכות ב-200,000 הרוגים ופצועים. נראה שכמעט כל 300,000 המגויסים הטריים כבר הוצבו בשדה הקרב, ולכל היותר הצליחו להדוף כמה מתקפות אוקראיניות בשטחים שכבשה רוסיה. ייתכן שבשבועות האחרונים האבידות השפיעו בצורה קשה במיוחד על המורל. מתקפה רוסית נוספת, שאולי תיפתח בקרוב, עלולה להיות עקובה מדם עוד יותר ואולי אפילו למוטט לחלוטין את המורל.
מחסני הצבא הרוסי מתרוקנים: הוא איבד כמעט מחצית מן הטנקים ומפעיל נשק ישן ואף סובייטי; מלאי התחמושת אוזל במהירות. המלחמה והגיוס גרמו ליציאה מדהימה של רוסים – אולי חצי מיליון – הנואשים לעזוב את מולדתם. עיתונאים ואנשי אופוזיציה עזבו – כמו גם 10% מאנשי ענף טכנולוגיית המידע, מה שאומר שהמדינה מאבדת את אבני היסוד של התפתחותה העתידית.
העיצומים פגעו קשות במשק הרוסי, חיסלו את כוח הייצור בכמה תחומים ועצרו את השתלבותה באירופה – אך לא גרמו לוולדימיר פוטין לעצור ולחשוב. סרגיי אלכסשנקו, לשעבר סגן נגיד הבנק המרכזי הרוסי, אומר שהמשק מתכווץ – אך ממש אינו קורס. "אי-אפשר לומר שהמשק הרוסי על הקרשים, שהוא הרוס, שאין לפוטין מימון למלחמה". הדבר נובע חלקית מכך שלרוסיה עדיין יש הכנסות משמעותיות ממכירת גז ונפט לאירופה, שאמנם האיצה את המעבר לחלופות אך אינה יכולה לוותר בבת אחת על האנרגיה הרוסית. בסופו של יום, זה יקרה ומוסקבה תאבד את כוח המיקוח שלה מול היבשת.
אבל עם כל הכשלונות הברורים של רוסיה, המלחמה רחוקה מלהסתיים – מדגיש הפוסט. פרשנים תולים זאת לפחות חלקית בנחישותו ובאשליותיו של פוטין עצמו. פיונה היל ואנג'לה סטנט, מומחיות לרוסיה ובעבר בכירות בממשל, אומרות: "מאז פברואר 2022 למד העולם, כי פוטין רוצה לבנות גרסה חדשה של האימפריה הרוסית, על בסיס דעותיו הקדומות מהעידן הסובייטי ופרשנותו להיסטוריה. הפלישה לימדה שתפיסתו לגבי העבר עלולה להוביל אותו לגרום סבל עצום. התברר שלא ניתן להרתיע אותו מלפתוח במלחמה אם הוא נחוש, ושהוא יתאים לצרכיו נרטיבים ישנים וחדשים".
האסטרטגים בוושינגטון, הניצבים מול אויב אטום וחסר רחמים, שואפים למנוע מלחמה ממושכת. מיליי עצמו הצביע על הצורך בתפיסה מציאותית של שני הצדדים. "יהיה זה כמעט בלתי אפשרי מבחינת הרוסים להשיג את יעדיהם באמצעים צבאיים. לא סביר שרוסיה תכבוש את אוקראינה; זה פשוט לא יקרה. גם לאוקראינה יהיה מאוד מאוד קשה להעיף השנה את רוסיה מכל סנטימטר שכבשה. אני לא אומר שזה לא ייתכן, אבל זה קשה ביותר וייתכן שזה יחייב קריסה של הצבא הרוסי".
ממשל ביידן כאמור דבק בתמיכתו באוקראינה, אך גם מבהיר לממשלתה שייתכן שיהיה קשה להמשיך את התמיכה הצבאית והכלכלית ברמתן הנוכחית, במיוחד כאשר הרפובליקנים שולטים בבית הנבחרים. "נמשיך להבהיר להם שאיננו יכולים לעשות הכל לתמיד", אמר פקיד בכיר.

תאריך:  19/02/23   |   עודכן:  19/02/23
+צריכה להיות מוכנות למלחמה ממושכת באוקראינה
13:12 19/02/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

קרא לחברות האיחוד האירופי להשקיע משמעותית בהוצאות הביטחון: "אנחנו בהחלט צריכים להגביר את תמיכתנו ואת המאמץ שלנו להתנגדות של העם האוקראיני וצבאו ולעזור להם לפתוח במתקפה נגדית אשר לבדה יכולה לאפשר מו"מ אמין, שנקבע על-ידי אוקראינה,

מקרון וזלנסקי. גיבוי לאוקראינה [צילום: לודוביץ' מארין/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מפסידה, אבל אוקראינה לא מנצחת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הפטנט של פוטין: התמדה
חשדנית  |  19/02/23 08:59
2
לוין בונה מגדלים באויר
אמונחטאפ III   |  19/02/23 10:36
 
- מי שתומך בזלנסקי (ארה"ב)
חשדנית  |  19/02/23 23:03
3
רוסיה והמלחמה
אופטימי  |  19/02/23 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
ביקורו של שר החוץ הישראלי אלי כהן הוא ביקור ראשון של בכיר ישראלי בקייב מאז החלה הפלישה הרוסית לפני שנה. כהן צפוי להיוועד עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה אך גולת הכותרת תהיה פגישתו עם הנשיא זלנסקי
איתמר לוין
צבא המדינה זעיר, תקציב הביטחון קטנטן והחוקה מחייבת ניטראליות – אך ראשי מולדובה אומרים שהאיום מצד הקרמלין ברור ופונים לעזרת המערב, מדווח אקונומיסט
איתמר לוין
רוסיה תנסה לכבוש את כל חבל דונבס ותצפה לירידה בסיוע המערבי, אוקראינה תשאף לנתק את הגשר היבשתי לחצי-האי קרים
יאיר נבות
דיווחים זורמים מאזור העיר בחמוט במחוז דונצק על הפגזות ארטילריות כבדות מאוד של הרוסים על העיר ופרבריה. אחד ממפקדי הכוחות האוקראינים באזור כינה את ההפגזה "מטורפת וכאוטית"    מאוחר יותר היום בבריסל ייפגשו שרי ההגנה של מדינות ברית נאט"ו
איתמר לוין
הבעלים של קבוצת וגנר מספק בשר תותחים למלחמה באוקראינה, אך רבים תוהים האם יש לו שאיפות פוליטיות משלו - מנתח ניו-יורק טיימס    האם פריגוז'ין ייצא נגד הנשיא אם יימשכו המפלות בשדה הקרב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il