X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שריונרים אוקראינים ליד חרקוב, אתמול [צילום: ודים גירדה, AP]
G7 נגד המסייעים לרוסיה לחמוק מהעיצומים
יום השנה הראשון למלחמה באוקראינה: עיצומים גם על חברות סיניות הסוחרות עם רוסיה תת-שר החוץ: שלום חייב למנוע מפוטין את האפשרות לתקוף שוב

מדינות G7 ובראשן ארה"ב יודיעו היום (24.2.23) - יום השנה הראשון לפלישה הרוסית לאוקראינה - על שורה על עיצומים נוספים, שיתמקדו במי שמסייעים לרוסיה לעקוף את העיצומים עליה. כך מסרה תת-שר החוץ לעניינים מדיניים, ויקטוריה נולנד, במפגש למנויי וושינגטון פוסט.
דייוויד איגנציוס, בעל טור בכיר בפוסט, טען שהעיצומים נכשלו משום שרוסיה מסוגלת להמשיך את המלחמה וכלכלתה מתפקדת טוב בהרבה מן הצפוי. נולנד השיבה, שאינה מסכימה עימו: "הצמיחה הרוסית השנה תהיה אפסית, שוק המניות איבד שליש מערכו, האינפלציה גואה, התפוקה התעשייתית ירדה, למעלה מחצית מעתודות המט"ח הוקפאו. רוסיה נסוגה עשרות שנים לאחור משום שאף מדינה אינה מייצאת לה טכנולוגיה מתקדמת. פוטין משכן את עתידה של רוסיה לטובת החלום האימפריאליסטי הזה".
על חבילת העיצומים החדשה אמרה נולנד, כי רוסיה משתמשת במדיניות שלישיות כדי לעקוף את העיצומים, ולכן כאמור הצעדים הנוכחיים יתמקדו בסגירת פרצות אלו. כך למשל, רוסיה מייבאת כמויות ניכרות של טלפונים ומחשבים כדי להוציא מהם רכיבים הדרושים לתעשיה הביטחונית, והעיצומים יפעלו נגד מי שמוכר לה ציוד כזה. כמו-כן יוטלו עיצומים על מתווכים המסייעים לרוסיה לעקוף את המגבלות החמורות על ייצוא נפט וגז טבעי. על המצב בשדה הקרב אמרה נולנד, כי הרוסים מאבדים אלפי חיילים בשבוע בקרבות על הכפרים שמחוץ ל-בחמוט ומשיגים התקדמות זעירה בלבד. "האוקראינים מתכננים מתקפה שלהם ואנחנו מאמינים שעם עזרתנו יהיו להם הישגים משמעותיים כאשר זו תחל".
נולנד התייחסה להודעתו של פוטין על השעיית הסכם New START בין רוסיה לארה"ב להגבלת הנשק הגרעיני, ואמרה כי מאחר שרוסיה ממילא אינה מקיימת את ההסכם בשנתיים האחרונות (בשל סירובה לאפשר ביקורות אמריקניות באתריה) - בפועל פוטין "רק הכריז לצורכי פנים על מה שכבר עשה, כי היה צריך להודיע משהו". לדעת נולנד, לא תהיה להכרזה זו משמעות מעשית: "רוסיה אינה מסוגלת כעת לבנות כלי נשק גרעיניים ואנחנו לא מעוניינים לבנות, כך שזו תעמולה לצורכי פנים ולא משהו ממשי. אין לנו שום כוונה לשנות את מדיניותנו; לא נחדש ניסויים, אנחנו רוצים לחזור לפיקוח ולשולחן המו"מ, אבל פוטין בחר להימנע מכך".
איגנציוס שאל על מאבק הכוחות בצמרת הרוסית, כאשר הבעלים של קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, צייץ מתקפות אישיות על השר ההגנה, סרגיי שויו, ובכירי הצבא. נולנד השיבה, שמתקפות אלו מגלות לא רק את חוסר ההסכמות על ניהול המלחמה, אלא גם את קשייה העצומים של רוסיה בגיוס חיילים, באספקת תחמושת וכדומה. "חילוקי הדעות יוצאים החוצה בצורה חסרת תקדים בממשל פוטין. פריגוז'ין מנסה לחתור תחת הצבא ולזכות באהדת הציבור בעיצומה של מלחמה, וזה מדהים".
בתשובה לשאלה האם פוטין נחלש, אמרה נולנד: "הוא הצליח לשמר את כוחו ולהתחזק באמצעות שליטה מוחלטת על גורמי כוח שונים ברוסיה ושיסוי שלהם זה בזה במשך 20 שנה. לרוב זה נעשה מאחורי דלתיים סגורות, אבל כעת זה יצא החוצה - וזה מלמד שגישת 'הפרד ומשול' שלו, בה הוא היחיד שיכול להכריע, הולכת וכושלת".

"פוטין שילם מחיר כבד ביותר"
נולנד בקייב. "היבריס רוסי עצום" [צילום: רומן ריצנייה, AP]

איגנציוס ציטט ציוץ של אלון מאסק, אשר טען השבוע ש"איש לא דוחף את המלחמה יותר מאשר נולנד". היא חייכה ולא השיבה במישרין: "המלחמה יכולה להסתיים מחר אם פוטין יחליט לסגת, כך שזה לא אנחנו אלא החלטות של פוטין. אם נאפשר לו לנגוס בשכנתו, אם לא נתמוך בקורבן, התוקפנות הזו תשוכפל בכל רחבי כדור-הארץ".
נולנד אמרה כי הופתעה במיוחד מן האומץ העצום של האוקראינים, אשר רשמו הישג עצום בכך שהצבא הרוסי מחזיק כיום רק ב-20% משטח מדינתם בסמוך לגבול עם רוסיה. "התכנון הצבאי הרוסי היה איום ונורא, ומאחוריו עמד היבריס עצום. פוטין היה מוכן להקריב חלק עצום כזה מעתידה של ארצו למען החלום האימפריאליסטי. בחלק מן התחומים הוא איבד מחצית מכוחו הצבאי; מיליון רוסים ברחו כדי לא להילחם; 200,000 נהרגו או נפצעו. זהו מחיר כבד ביותר".
נולנד דחתה את הטענה לפיה ממשל ביידן פועל באיטיות באספקת הסיוע לאוקראינה. לדבריה, ארה"ב בחנה בזמן אמת עם האוקראינים מהן תוכניותיהם ומהו הסיוע הדרוש למימושן, הן בציוד והן באימונים. מעבר לכך, "אנחנו חושבים לא רק על קרבות האביב, אלא גם על הצבא האוקראיני בעתיד, כך שאוקראינה תוכל להגן על עצמה ולהרתיע את פוטין מלנסות שוב לאחר שהמלחמה הזאת תסתיים. צריך מערכת הגנה אווירית משולבת לאוקראינה, סוג אחר של שמירה בגבול ועוד, ואת כל זה אנחנו בודקים". איגנציוס שאל האם ארה"ב תספק לאוקראינה מטוסי קרב, ונולנד השיבה: "אנחנו ממשיכים לדון על כך עם האוקראינים. יש מדינות באירופה שיכולות לספק אותם טוב יותר, וזו החלטה שלהם".
על מדיניותה של סין במלחמה אמרה נולנד, כי אם היא תסייע לפוטין – יפריך הדבר את טענתה בדבר ניטראליות בעימות. "הרוסים ביקשו מהם נשק שוב ושוב. יש חברות סיניות, ברצונה או שלא ברצונה של הממשלה, אשר מנסות להעניק סיוע מסוים. הזהרנו שוב: נדע אם תעניקו סיוע צבאי משמעותי, זו תהיה הפרה של העיצומים ויפריך את עמדת הניטראליות שלכם. אנחנו מבקשים להבטיח שהם יבינו שזה יהיה שינוי מוחלט לא רק במעמדם הבינלאומי אלא גם ביחסינו איתם". נולנד מסרה, כי חבילת העיצומים שתוכרז היום תכלול גם חברות סיניות ושלוחות אירופיות של חברות סיניות המפרות את העיצומים הישירים על רוסיה.
לסיום אמרה נולנד: "הכי חשוב הוא שכל שלום יהיה אמיתי וממושך. זה לא יכול להיות שלום ציני שיאפשר לרוסים לחזור הביתה, לנוח ולהתארגן מחדש. השאלה הבסיסית היא האם פוטין רוצה שלום ומוכן שאוקראינה תשמור על חרותה וריבונותה, או שהוא ימשיך לחלום על אימפריה על חשבון אוקראינה ושכנות אחרות של רוסיה".

תאריך:  24/02/23   |   עודכן:  24/02/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
G7 נגד המסייעים לרוסיה לחמוק מהעיצומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
בצל שורה של עימותים ומטרות סותרות, בייג'ינג עשויה להציע תוכנית שלום בין רוסיה לאוקראינה    ניו-יורק טיימס סבור, כי אין לה הידע, חוסר משוא הפנים ויכולת ההשפעה הדרושים
איציק וולף
הנשיא האמריקני מאותת לאגף המזרחי של ברית נאט"ו כי ארה"ב תסייע אל מול תוקפנות רוסית אפשרית    "אתם קו החזית של ההגנה הקולקטיבית שלנו, על הפרק עומדת חרות הדמוקרטיות באירופה ובעולם"
רפי לאופרט
על ישראל לשקול היטב כל תמורה בעמדותיה המוצהרות בשאלת אוקראינה ולאזן בהתחשב בנסיבות בין הסיכונים לתמורות שתקבל אם תבחר בשינוי עמדה. נראה "שהאמריקני המכוער" שוב משיל את גלימתו וחושף לעולם שדמוקרטיה פורמלית איננה בהכרח הגיונית, צודקת ואמינה
איתמר לוין
הגנרל מארק הרטלינג, שהיה מפקד הצבא האמריקני באירופה, מסביר בוושינגטון פוסט מדוע רוסיה נכשלה בכל חמשת שלבי המלחמה ומהו היתרון הגדול ביותר של אוקראינה
איתמר לוין
שנה למלחמה באוקראינה    וושינגטון פוסט: פוטין ממשיך לחלום על אימפריה למרות התבוסות באוקראינה, לא מוכן לוותר - ובמקביל מבודד יותר ויותר בתוך רוסיה ומגביר את הדיכוי האכזרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il