X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פוטין ושי אתמול במוסקבה [צילום: AP]
שי יגיש לפוטין מתישהו את החשבון
וושינגטון פוסט על ביקורו של נשיא סין במוסקבה: שתי המדינות מתייצבות מול ארה"ב, אבל גישותיהן שונות - והתמיכה הסינית לא תינתן חינם

ביקורו של נשיא סין, שי ג'ינפינג, במוסקבה (20-22.3.23) הוא החשוב ביותר בבירת רוסיה מאז פלישתה לאוקראינה. בעודם מדגישים את ידידותם, שי ועמיתו ולדימיר פוטין ניצבים במידה מסוימת בחזית מאוחדת נגד המערב בראשות ארה"ב – מזכיר וושינגטון פוסט.
לקראת ביקורו של שי טען פוטין ב"יומון העם", כי ארה"ב מגבירה את תוקפנותה כלפי שתי המדינות וכלפי כל מי שאינו נכנע לתכתיביה. שי נקט עמדה דומה ב"נובוסטי" של הקרמלין: "אין מודל אוניברסלי של ממשל ואין סדר עולמי בו המילה האחרונה שייכת למדינה אחת".
המפגש בין שני השליטים הסמכותניים החזקים ביותר בעולם מסמל את חיזוק הציר האידיאולוגי ביניהם. שניהם רואים את עצמם כניצבים מול ארה"ב המתערבת בענייניהם, שניהם מתעבים את עמדותיה של וושינגטון בנוגע לסדר העולמי ושלטון החוק, שניהם תוקפים אותה על צביעות ומוסר כפול, שניהם רואים בעיני רוחם עולם ללא הגמוניה אמריקנית. המפגש ביניהם משדר מסר ברור: רוסיה וסין ממשיכות להיות שותפות קרובות.
במקום גבוה בסדר היום מצויות שיחות על שלום. סין, שבאופן רשמי שומרת על ניטראליות במלחמה באוקראינה, פרסמה לאחרונה תוכנית שלום בת 12 נקודות. פרשנים אומרים שזו למעשה תוכנית של הקרמלין, אך סין ממשיכה להציג את עצמה כמתווכת אפשרית – לאחר שעשתה זאת בהצלחה בין אירן לסעודיה.
נכון לעכשיו, רוב המשקיפים ספקנים. הבית הלבן הזהיר ערב הפגישה מפני כל קריאה סינית-רוסית להפסקת אש, באומרו שמהלך כזה רק יקבע את הפלישה הבלתי-חוקית ויתן לפוטין זמן להיערך לקראת תוקפנות מחודשת במועד בו יבחר. שר החוץ, אנתוני בלינקן, אמר שהביקור – ימים אחדים לאחר שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צו למעצרו של פוטין – מלמד שסין סבורה שרוסיה אינה צריכה לשאת באחריות לפשעיה באוקראינה, ואף מוכנה להעניק כסות דיפלומטית לפשעים נוספים.
אין ספק שסין מרגישה שהמשבר מספק לה הזדמנות, במיוחד בסחר עם רוסיה הלחוצה תחת העיצומים, אומר הפוסט. אשתקד נרשם זינוק בייצוא הסיני לרוסיה, כולל שבבים אלקטרוניים לצרכים צבאיים, לצד עלייה ניכרת בייבוא הנפט הרוסי. יכולת הלחץ של סין על רוסיה גדלה ככל שהמערב פועל יותר לבודד את האחרונה.
עם זאת, יש גם הבדלי גישות בין שתי המדינות. סין רוצה לתקן ולשפר את המערכת הקיימת, לא להתחיל אותה מחדש – בעוד פוטין שואף למחוק גבולות ולעצב מחדש את כל המערכת הבינלאומית. פקידים סינים מותחים ביקורת שקטה על ההתנהגות הרוסית, ובמקביל מצאו שפה משותפת עם פוטין שהפך בעל כורחו להיות השותף הזוטר בין הצדדים. בין היתר, העיצומים אילצו את רוסיה להמיר את תלותה בדולר בתלות ביואן הסיני. מנהיגי רוסיה אוהבים לתאר שיתוף פעולה אסטרטגי חסר תקדים בין שתי המדינות, בעוד שהאמת היא שתלותה של מוסקבה בבייג'ינג הולכת וגוברת.
הפרשן הגרמני הבכיר אלכסנדר גָבּוּאֶב צופה, כי יגיע הזמן בו סין תנצל את יתרונה על פני הקרמלין כדי לסחוט ממנו ויתורים פוליטיים, במיוחד כאשר המערב מנתק את קשריו הכלכליים עם רוסיה. בייג'ינג עשויה לצפות שמוסקבה תעניק לה גישה לבסיסיה הימיים בחוג הארקטי, או שתסייע לה מול יריביה האיזוריים ובראשם הודו. נכון לעכשיו סין רק מסייעת לרוסיה, אבל זו רק שאלה של זמן עד שתדרוש תמורה ממשית.

תאריך:  21/03/23   |   עודכן:  21/03/23
+בריטניה תשלח לאוקראינה תחמושת המכילה שרידי אורניום מדולל
19:57 21/03/23  |  עידן יוסף

בריטניה הודיעה שתשלח לאוקראינה תחמושת המכילה שרידי אורניום מדולל לשימוש בטנקים הבריטיים מדגם צ'לנג'ר 2. פוטין מסר בתגובה: "נגיב לכך בהתאם".

+להשתמש ביתרות הרוסיות המוקפאות לשיקום אוקראינה
18:35 21/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זוהי ההצעה שמעלים בוושינגטון פוסט מי שהיו שר האוצר של ארה"ב, נשיא הבנק העולמי ואיש שירות החוץ בחמישה ממשלים  ▪  הסכום המדובר: 300 מיליארד דולר

צודק, חוקי ומועיל [צילום: מרטין מייסנר, AP]
+פוטין נפגש עם שי בקרמלין; "חבר יקר"
08:46 21/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בבית הלבן גינו את ביקורו של שי במוסקבה וטענו כי בייג'ינג מספקת לרוסיה כסות דיפלומטית לביצוע פשעי מלחמה נוספים

הנשיאים פוטין ושי, אמש בקרמלין [צילום: סרגיי קרפוחין, ספוטניק דרך AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי יגיש לפוטין מתישהו את החשבון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תלות זמנית
תלות זמנית  |  21/03/23 15:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
בבית הלבן גינו את ביקורו של שי במוסקבה וטענו כי בייג'ינג מספקת לרוסיה כסות דיפלומטית לביצוע פשעי מלחמה נוספים
יאיר נבות
זהו ביקורו הראשון של הנשיא הסיני במדינה זרה מאז שנבחר לכהונה שלישית וחסרת תקדים בחודש אוקטובר. ביקורו האחרון ברוסיה היה ב-2019    לאחר הביקור צפוי הנשיא הסיני לקיים שיחת ווידאו עם הנשיא זלנסקי, לראשונה מאז הורחבה הפלישה הרוסית בפברואר שעבר, כדי לדון עמו בתוכנית השלום שפרסמה בייג׳ין
יאיר נבות
זו הפעם הראשונה שפוטין מבקר באופן גלוי בשטחים הכבושים הללו. ע"פ הדיווחים בתקשורת הרוסית פוטין פוטין הגיע למריופול במסוק, וסייר במספר מחוזות בעיר כשהוא נוהג ברכב
יאיר נבות
חוקרים מאוניברסיטת ייל שבארה"ב פרסמו דוח בו נטען כי רוסיה החזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים באתרים בחצי האי קרים וברוסיה    התובע הכללי האוקראיני: מדובר בהחלטה היסטורית עבור אוקראינה ועבור מערכת הצדק הבינלאומי כולה
איציק וולף
שי ג'ינפינג ישהה שלושה ימים במוסקבה, בביקור שמתקיים על פי הזמנת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il