X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מגויסים מקבלים הזדמנות שנייה [צילום אילוסטרציה: שון רייפורד, AP]
הממשל האמריקני מקל בבדיקות סמים לעובדיו
הקושי לגייס צעירים והלגליזציה המתרחבת של המריחואנה, גורמים לכך ששימוש בעבר בסמים אינו מוביל לפסילה מיידית - מדווח ניו-יורק טיימס

עד לאחרונה, מתן שתן לצורך בדיקת סמים היה חלק מקובל – גם אם מעצבן – מהדרישות לקבלה למשרה חדשה בארה"ב. הלגליזציה המתרחבת של המריחואנה ביותר ויותר ממדינות ארה"ב, גורמת למעסיקים רבים לוותר על בדיקה זו. הממשל הפדרלי, המעסיק הגדול ביותר בארה"ב, היה יוצא דופן בהקשר זה – אבל כעת גם הוא מתחיל להקל בדרישות, בשל הקושי לאייש משרות שמפנים עובדי מדינה היוצאים לגמלאות, מדווח ניו-יורק טיימס.
בחמש השנים האחרונות אפשר הצבא האמריקני ל-3,400 מגויסים, אשר נכשלו בבדיקת סמים ביום הראשון לשירות, לנסות שוב לאחר תקופת המתנה. סוכנויות כמו ה-CIA וה-FBI אימצו כללים מקלים יותר לגבי השימוש בעבר (אך לא בהווה) במריחואנה. הממשל צפוי לבחון מחדש בחודשים הקרובים את עומק הבדיקה של עבר השימוש בסמים מצד הזקוקים לסיווג ביטחוני.
סקרים מלמדים שלמעלה ממחצית מן האמריקנים השתמשו במריחואנה בשעות הפנאי או לצרכים רפואיים, ושרוב האמריקנים סבורים שהיא צריכה להיות חוקית. הקנביס הרפואי מותר לשימוש ב-38 מדינות, וצריכת מריחואנה בשעות הפנאי חוקית ב-22 מדינות – אך עדיין אסורה על-פי החוק הפדרלי. הטיימס מדגיש, כי מעסיקים אוסרים על עובדים להשתמש במריחואנה גם במדינות בהן השימוש בה חוקי, ויש מי שמתנגדים להקלת הכללים לגבי שימוש בעבר.
עד לאחרונה, הודאה בעבר של שימוש בסמים היוותה עילה לפסילה מרוב המשרות. אבל כמה מגופי הממשל היותר-בררניים הקלו בכללים, כחלק משורה של צעדים שרק מעטים מחוץ לממשל שמו לב אליהם. ה-CIA החל באפריל אשתקד לומר למועמדים לשירות, שעליהם להימנע משימוש במריחואנה רק במשך 90 יום לפני הגשת הבקשה; בעבר התקופה הייתה שנה. ה-FBI הפחית ב-2021 את התקופה משלוש שנים לשנה.
בדצמבר 2021 קבעה מנהלת המודיעין הלאומי, אווריל היינס, כי עבר של שימוש במריחואנה הוא רלוונטי אך לא מכריע בהחלטה על התאמה למשרות רגישות בתחום הביטחון הלאומי. בשלהי 2022, בלחץ של בכירים בביטחון הלאומי, הציעה נציבות שירות המדינה שינוי מקיף בהליך למתן סיווגים, אשר יפסיק להתייחס למי שבעבר השתמשו במריחואנה כאל סיכון ביטחוני.
נכון לעכשיו, חלק מהבידוק הביטחוני כולל גילוי בנוגע לשימוש בסמים בלתי חוקיים בשבע השנים הקודמות, ובדיקות רקע מבררות האם המועמדים סיפרו את האמת. על-פי הכללים החדשים המוצעים, התקופה תרד לחמש שנים לסמים שאינם מריחואנה, ולגבי האחרון – שלושה חודשים בלבד.

התחיל במלחמת וייטנאם
מוזיאון CIA. רק 90 יום [צילום: קווין וולף, AP]

איש מודיעין בכיר העוסק במדיניות כוח אדם הסביר לטיימס, כי הממשל מתקשה לגייס עובדים בשנות ה-20 לחייהם, כאשר שיעור האבטלה נמוך מאוד. קהילת המודיעין מבינה, הוסיף, שעליה להתאים את כלליה לשוק העבודה המשתנה כאשר העובדים הנוכחיים הולכים ומתבגרים. הממשל מתחרה על העובדים מול המגזר הפרטי, המציע שכר גבוה יותר, אפשרות לעבודה מהבית וגישה מקלה לגבי שימוש-עבר בסמים.
לשכות הגיוס הצבאיות שואלות את המועמדים על שימוש באלכוהול וסמים, ומצטוות לפסול את מי שהיו או עודם משתמשים ממשיים. בדיקות סמים נערכות ביום השירות הראשון, וכישלון בהן הוביל עד לאחרונה לסילוק מיידי. בשנת 2022 נכשלו 4,710 מגויסים בבדיקות הסמים, עלייה של 33% לעומת 2020.
צבא היבשה אפשר בשנים 2022-2018 ל-3,300 איש לבצע בדיקות חוזרות. הצי, שמדיניותו בתחום הסמים קשוחה יותר, השיק ב-2021 תוכנית נסיונית שאפשרה בדיקה חוזרת לאחר 90 יום; מאז נהנו 1,375 מגויסים מאפשרות זו. גם חיל-האוויר והנחתים החלו לאחרונה להעניק הזדמנות שנייה לבצע את בדיקות הסמים. פקידים בכוחות המזוינים מדגישים, כי אין לפרש שינויים כאלו כמתן אישור לשימוש בסמים בשירות עצמו, המוסיף להיות אסור בתכלית.
הטיימס מזכיר, כי הממשל החל להתמקד בשימוש בסמים בשורותיו בזמן מלחמת וייטנאם. מחקר של הפנטגון ב-1980 העלה, כי 27% מהמשרתים השתמשו במיסים בלתי חוקיים ב-30 הימים הקודמים. הנשיא רונלד רייגן הסלים את המאבק בסמים, אותו החל הנשיא ריצ'רד ניקסון, והאיסור על שימוש בהם בממשל מילא בו מקום מרכזי.
המגזר הפרטי הלך בעקבות הממשל. בשנת 1990 נערכו בדיקות סמים ב-46% מבין מי שמעסיקים למעלה מ-250 עובדים, לעומת 32% שנתיים קודם לכן. שלושה עשורים מאוחר יותר, התמונה התהפכה: רק 16% מהמעסיקים הפרטיים עורכים בדיקות סמים ואלכוהול. בין המעסיקים הגדולים שהפסיקו את הבדיקות מצויים אפל ואמזון.

תאריך:  09/05/23   |   עודכן:  09/05/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשל האמריקני מקל בבדיקות סמים לעובדיו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מסביר שבתי הכלא מתקשים לגייס עובדים בשל השכר הנמוך והתנאים הקשים    הפגיעה החמורה ביותר היא בהליך השיקום של האסירים
איתמר לוין
הממשל עלול להגיע כבר ב-1 ביוני לחדלות פרעון אם תקרת החוב לא תעלה בשל חילוקי הדעות העמוקים בין המפלגות    וושינגטון פוסט מסביר מה יכול לקרות
איתמר לוין
פתק שהחזיק ביידן לפני שבועיים חשף סוד קטן: לעיתים הנשיאים יודעים מראש מי ישאל מה. וושינגטון פוסט מסביר כיצד זה עובד
איתמר לוין
סקר וושינגטון פוסט ו-ABC: התמיכה בנשיא מעולם לא הייתה נמוכה יותר, רוב האמריקנים חושבים שאינו כשיר לעוד כהונה, והיום הוא היה מובס בידי טראמפ ומפסיד לדה-סנטיס
איתמר לוין
טום פרידמן בניו-יורק טיימס: בשל גילו של ביידן, הבוחרים יביאו בחשבון גם את מי שיתמודד לצידו    כרגע, קאמלה האריס אינה משכנעת שהיא יכולה לבוא במקומו במקרה הצורל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il