X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעיות משמעת וסכנות נפשיות [צילום: חוליו קורטז, AP]
בתי הספר בארה"ב נאבקים בפלאפונים
הקורונה הגבירה את השימוש שעושים התלמידים בטלפונים - מה שפוגע בניסיון להדביק את הפיגור החינוכי שיצרה המגיפה וושינגטון פוסט מדווח על צעדים גוברים למניעת השימוש במכשירים בכיתות

כאשר תלמידי ארה"ב חזרו לבתי הספר לאחר הקורונה, הבחינו עד מהרה המחנכים בשינוי בהרגלי הסלולר שלהם. יותר מאשר אי-פעם, הם היו צמודים למכשירים במהלך השיעורים – מעלים פוסטים לרשתות החברתיות, מחפשים ביוטיוב, מסמסים לחברים. התוצאה: בתי ספר בשורה של מדינות אוסרים להכניס את המכשירים לכיתות במטרה להפחית את האובססיה אליהם, את ההפרעה ללימודים, את בעיות המשמעת ואת הסכנות הנפשיות – מדווח וושינגטון פוסט.
ברוב בתי הספר ברחבי ארה"ב היו מגבלות על הפלאפונים כבר ב-2020, אך הקורונה הובילה להחמרה במקומות בהם הכללים והאכיפה היו מקלים. חלק מבתי הספר השקיעו באמצעים טכנולוגיים לנעילת הטלפונים. אחרים אוסרים על התלמידים להוציאם במהלך השיעורים ומענישים בחומרה על כך.
הבעיה חמורה במיוחד לאחר הקורונה, כאשר בתי ספר רבים טרם הצליחו לסגור את הפיגור העצום שיצרה המגיפה. חלקם מצאו שהרשתות החברתיות הן גורם מרכזי לבעיות נפשיות בקרב התלמידים; שורה של מועצות חינוך הגישו תביעות נגד הפלטפורמות. אבל תלמידים רבים – המשתמשים בטלפון להאזנה למוזיקה, לארגון הנסיעה הביתה ולבחינת ציונים ומשימות – אינם מאושרים, בלשון המעטה. ההורים חלוקים בדעותיהם, מוסיף הפוסט.
במחוז פן הילס, פרבר של פיטסבורג, אספו אשתקד המורים בחטיבות הביניים את הטלפונים בתחילת היום ואכסנו אותם עד לסיומו. השנה הורחב הצעד לבתי הספר התיכוניים, שם התלמידים עצמם מאכסנים אותם בתיקים שביכולתם לפתוח רק בצאתם מבית הספר. חלק מהתלמידים אכסנו טלפונים ישנים והבריחו לכיתות את החדשים, אך ככלל – הניסוי עבר בהצלחה.
בפילדלפיה נעשה צעד דומה ב-27 בתי ספר ציבוריים, המממנים על חשבונם את התיקים. התוצאה: התלמידים משוחחים זה עם זה בהפסקות הצהריים. הודעות של ההורים מועברות באמצעות צוות בית הספר. לעומת זאת, במחוז וירג'יניה ביץ' מחפשים פתרונות אחרים, כי התיק ה"ממוגן" יקר מדי כאשר מדובר ב-64,000 תלמידים. בחטיבות הביניים חובה לאכסן את הטלפונים בלוקרים; בתיכונים מותר להשתמש בהם רק בהפסקות, והעוברים על ההוראה מוענשים בידי המנהלים. יישום הצעדים מחייב את המורים לפקח ומצריך הסכמה של ההורים.
מורים רבים תומכים בהגבלות. בקנזס הם אפילו העלו את הנושא במסגרת המו"מ הקיבוצי וביקשו לאסור את השימוש בפלאפונים בכיתות; בעבר הם הסתפקו במגבלות נפרדות בכל בית ספר, אך התוצאות לא היו מספקות. העיתוי מושלם, מסביר אחד מראשי הארגון: בחלק מבתי הספר יש כעת שירותי חיפוש מקוונים המותאמים ללימודים ואין צורך בפלאפונים לשם כך.
מפקח בתי ספר מדרום-מזרח לדנבר אומר, שאשתקד כמעט כל בעיות המשמעת נבעו מהשימוש בפלאפונים, כאשר פוסטים ומסרונים הובילו לתקריות בין תלמידים. השנה הכלל חד וברור: אין פלאפונים בכיתה. מי שנתפס ובידו מכשיר, חייב להמתין במשרד המנהל עד שאחד מהוריו יבוא ויטול את המכשיר. מי שצריך לקרוא הודעה דחופה, חייב לגשת למזכירות, לקרוא אותה שם ולהחזיר את הפלאפון לתיקו. התוצאה: יותר מגע בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם, יותר ריכוז ופחות עימותים.
חלק מההורים יוצאים נגד המגבלות, ממשיך הפוסט, בנימוק שעליהם להיות בקשר עם ילדיהם במקרי חירום – במיוחד לנוכח ריבוי מעשי הרצח והטבח בבתי ספר בשנים האחרונות. הפתרון בחלק מבתי הספר הוא היתר לשאת את המכשירים, לצד איסור להשתמש בהם בשעות הלימודים. אבל מחנכים ומומחים טוענים, כי במקרה חירום על התלמיד להיות ממוקד בסביבתו ולא בטלפון שלו.

תאריך:  12/05/23   |   עודכן:  12/05/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתי הספר בארה"ב נאבקים בפלאפונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט השמרן בבית המשפט העליון של ארה"ב הסתבך בשורה של פרשות, והוא לא היחיד - מציין וושינגטון פוסט. הבעיה של הדרג הפוליטי היא, שאין לו כלים של ממש לכפות על העליון קוד אתי
איתמר לוין
תקנה מימי הקורונה שאפשרה לגרש בקלות מסתננים פוקעת היום ובארה"ב חוששים מפני רבבות שינסו לעבור את הגבול - מדווח אקונומיסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: הריבית הגבוהה ממשיכה להלחיץ את הבנקים האיזוריים, המפקידים ממשיכים למשוך כספים, ואם הבנקים ייקלעו למשבר אשראי - הבעיה תהיה של המשק האמריקני כולו
איתמר לוין
משקיעים, פרשנים ומקבלי החלטות מעניקים חשיבות רבה למדדי אמון הצרכנים - אך אקונומיסט טוען שיש להתייחס אליהם אם ל ספקנות
איתמר לוין
מנכ"ל הבנק הענק הנושא את שמו של הבנקאי האגדי מראשית המאה ה-20, הופך כמותו לבעל השפעה החורגת אל מעבר לתחומי ענף עיסוקו - מתאר ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il