X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"עשירים וגנבים יכולים להסתדר" [צילום: AP]
החיים הטובים של חלק מהאליטה הרוסית
העיצומים המערביים פוסחים על כמה ממקורביו של פוטין ועל בני משפחותיהם של בכירי ממשלו, הנהנים מחיי יוקרה במערב - מדווח וושינגטון פוסט

למרות עיצומים כבדים שמטרתם לבודד את רוסיה בשל המלחמה באוקראינה, עשרות רוסים הקשורים לנשיא ולדימיר פוטין או לצבא הרוסי הם עדיין אורחים רצויים במדינות האיחוד האירופי. וושינגטון פוסט מדווח, כי הדבר גורר ביקורת מצד פוליטיקאים ופעילים נגד הפלישה הרוסית, בין היתר מצד ראשי הקרן נגד שחיתות שהקים מתנגד המשטר הכלוא אלכסיי נבלני.
העיצומים אמורים היו למנוע מהמקורבים לפוטין ויזות למדינות המערב ולהחרים יאכטות, נדל"ן ונכסים אחרים שלהם. אלא שהפוסט מונה מספר דוגמאות בולטות למי שחייהם נמשכים באין מפריע. ילנה איסינבאייבה, זוכת מדליית זהב אולימפית בקפיצה במוט, בעלת תואר רב-סרן של כבוד בצבא הרוסי, חיה במעון בשווי מיליונים באיים הקנריים השייכים לספרד.
אולגה ורוסטיסלב זוריקוב, בתו וחתנו של בוריס אובנוסוב, מנהל חברה ממשלתית המייצרת טילים ופצצות המשמשים נגד תשתיות אזרחיות באוקראינה, ממשיכים לחיות בפראג; למשפחה יש שורה של נכסים ומכוניות יוקרה בבירת צ'כיה. מריה קיטאייבה, לשעבר יועצת לשר ההגנה סרגיי שויו ובעלת דרגת כבוד של תת-אלוף, וכעת בת-זוגו של סגן השר טימור איבאנוב, ערכה שורה של מסעות קניות בהונגריה ואיטליה.
בחודש שעבר דיווחה התקשורת הספרדית, כי איסינבאייבה – תומכת ידועה של פוטין, אם כי לא הוטלו עליה עיצומים – ומשפחתה עברו לטנריף, שם הם מבלים את זמנם בווילות יוקרתיות. לפי אנשיו של נבלני, היא רכשה שתי וילות ודירת-גג בשווי של 3.2 מיליון דולר, מה שמאפשר לה לקבל זכות להתגורר בספרד – שבועיים בלבד לאחר הפלישה לאוקראינה. איסינבאייבה אמרה בתגובה, כי היא חופשית לעשות כרצונה, "אני אזרחית העולם ותמיד אהיה כזאת" ו"קנאה היא רגש הרסני". הפוסט מציין, כי בשנת 2020 השתתפה איסינבאבייה בפעילות לשינוי חוקת רוסיה, בעקבותיו יכול פוטין לכהן כנשיא עד 2036.
קנדה ואוקראינה הטילו עיצומים על קיטאייבה בשל תמיכתה במלחמה ושירותה הממושך לתעמולה הרוסית – אך לא האיחוד האירופי. בן-זוגה איבאנוב, המצוי תחת עיצומים אירופיים ואמריקניים, מופקד על בניית הצבא הרוסי ועל שיקום העיר מריופול שכבשו הרוסים. אשתו לשעבר, סבטלנה מניוביץ, המשיכה לנסוע לאירופה אשתקד, כולל למסע קניות יוקרתי בפריז.
בדומה לכך, לא הוטלו עיצומים על אחיו, בתו וקרובים אחרים של מקטריץ' אוקרויאן, מנהל הפיתוח של יצרנית מנועי הטילים סויוז; טילים אלו משוגרים לעבר אוקראינה, כולל למטרות אזרחיות. בני משפחתו של אוקרויאן הם בעלי נכסי יוקרה בבריטניה.
מי באמת סובל מהעיצומים
מיכאיל חודורובסקי, אוליגרך גולה וממבקריו הבולטים של פוטין, טוען, כי מדיניות העיצומים היא מחוררת וחסרת שיטתיות. "מתנגדי המלחמה נרדפים ברוסיה ומתקשים לעבור למערב, בעוד אנשי האליטה של פוטין – כולל קרוביהם של פושעי מלחמה – השיגו מראש היתרי שהות באירופה, חיים היטב במערב ומבזבזים בו את הכסף שגנבו ברוסיה", הוא אומר. "עבר מספיק זמן כדי לפתח מדיניות שתתמודד עם הסיכונים הללו מבלי לפגוע ברוסים ככלל".
גרגורי אלבורוב, חוקר במכון נגד שחיתות, אומר כי לאחר הפלישה נאלצו רבים באליטה הרוסית להכיר בכך שהם נותקו מהחיים החילופיים שיצרו לעצמם במערב. רבים מהם שלחו את ילדיהם להתגורר בחו"ל, יש להם חשבונות בנק במקלטי מס ובתי קיט מחוץ לרוסיה – והכל במדינות שפוטין מתייחס אליהן כעת כאויבות.
אלבורוב טוען, כי העיצומים צריכים להיות מותאמים למציאות הרוסית. פקידים רוסים אינם נוהגים לרשום את נכסיהם על שמותיהם, אלא על שמות עורכי דינם או קרוביהם. בניהם ובנותיהם ממשיכים לחיות במערב, להוציא כספים ולבצע השקעות. "העיצומים צריכים להתרחב אוטומטית ולהיות מוטלים על בני משפחה מדרגה ראשונה, בני זוג, ילדים ועורכי דין, שעל שמותיהם הרכוש רשום", הוא סבור.
גם אלבורוב מבחין בין האליטה העשירה לבין הרוסים מן השורה, שחלקם מחו נגד הממשלה או נגד המלחמה, וכעת מתקשים להשיג ויזות ותעסוקה במערב, לקבל שירותים פיננסיים או להשיג את התוכנות לעסקיהם. "הבעיה היא שזה מפריע רק לאנשים שאין להם כסף. אם אתה עשיר או גנב, מאוד קל לך: אתה עולה על מטוס פרטי וטס. אתה יכול לקנות אזרחות, אתה יכול לקנות רשיון שהייה או רכוש שיעניק לך ויזה".

תאריך:  09/08/23   |   עודכן:  09/08/23
+אוקראינה מאיימת למנוע כניסת תיירים ישראלים לאומן
07:44 10/08/23  |  עידן יוסף

שגריר אוקראינה בישראל מאיים בראיון ל׳טיימס אוף ישראל׳ - ״אנחנו בדיונים לסגור כליל את הגבול לישראלים לקראת ראש השנה, שלא יוכלו להגיע לאומן, בגלל שישראל מגרשת תיירים אוקראינים. לאחרונה היא גירשה 10% מהתיירים״.

+עלה ל-52 מספר הפצועים בפיצוץ במפעל הביטחוני ליד מוסקבה
14:47 09/08/23  |  עידן יוסף

עלה ל-52 מספר הפצועים בפיצוץ במפעל הביטחוני באזור מוסקבה. מדובר באחד המפעלים הצבאיים החשובים והגדולים ברוסיה, שמייצר אופטיקה עבור הטילים וכלי הטיס הרוסיים, ומפתח אמצעי תצפית ואמצעי ראיית לילה. לפי שעה שוללים ברוסיה אפשרות של תקיפה, וטוענים שמדובר בתקלה טכנית.

+פיצוץ אדיר במפעל האופטי והמכני ״זגורסק״ שבמחוז מוסקבה
11:46 09/08/23  |  יאיר נבות

לפני זמן קצר אירע פיצוץ אדיר במפעל האופטי והמכני ״זגורסק״ בעיר סרגייב פוסאד במחוז מוסקבה, בערך 50 ק״מ צפונית מזרחית למוסקבה עצמה. הרשויות במקום הורו על פינוי מיידי ומוחלט של כל המבנים באיזור. סיבת הפיצוץ נבדקת כעת, אך גורמי שלטון מקומי טוענים שהפיצוץ אירע במחסן פירוטכניקה, אך לא מבהירים מה סיבת הפיצוץ. יש אי-בהירות לגבי מספר הנפגעים. בשלב הזה מדווחים על לפחות 11 פצועים, חלקם במצב קשה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיים הטובים של חלק מהאליטה הרוסית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר היקר.
כבש 44  |  10/08/23 06:37
2
איתמר היקר.
כבש 44  |  10/08/23 06:41
3
איתמר היקר.
כבש 44  |  10/08/23 06:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
אורי מילשטיין
חלק שלישי בסדרת שיחות על המלחמה באוקראינה עם יעקב קדמי (יאשה קזקוב), הדן בלקחי המלחמה באוקראינה לצה"ל ולמדינת ישראל
יאיר נבות
מספר ההרוגים טיפס לשמונה, ו-67 בני אדם נפצעו, חלקם קשה מאוד   
המטרה הייתה כנראה לפגוע בכמה שיותר מאנשי כוחות החילוץ, וכתוצאה מכך נפצעו גם יותר מ-30 שוטרים ואנשי חילוץ והצלה שפעלו במקום
איתמר לוין
למרות העמדת הפנים של "מאגר בלתי נדלה", בפועל הקרמלין מגייס הרבה פחות חיילים מהדרוש לו ולוחץ עליהם כדי ש"יתנדבו" - מדווח אקונומיסט
יאיר נבות
ראש ממשל הכיבוש במחוז חרסון, ואדימיר סלדו, טען כי הכוחות האוקראינים שיגרו 12 טילים לעבר גשר כבישים מעבר למיצר הניצ'סק המחבר את אזור הניצ'סק לבליטת ארבאט, וכי ההגנה האווירית הרוסית יירטה תשעה מהטילים"
איתמר לוין
חודשיים לאחר תחילתה של מתקפת-הנגד, ההתקדמות האוקראינית איטית    אקונומיסט מציע למערב לזכור שיש הבדלים ניכרים בין מלחמה זו לבין המבצעים שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il