המועמד הרפובליקני המוביל בבחירות 2024 נושא על גבו 91 סעיפי אישום בארבעה כתבי אישום וקרוב לוודאי שהוא הפוליטיקאי הכי פחות אהוד בארה"ב. לדמוקרטים יש סיבה לפקפק בסיכוייו של דונלד טראמפ – אלא אם כן הם מסתכלים היטב על נקודות התורפה של המועמד שלהם, כותב ג'יימס בנט ("לקסינגטון"), בעל טור בכיר באקונומיסט. רק 24% מהאמריקנים רוצים שג'ו ביידן יתמודד שוב; אפילו 55% מהדמוקרטים אינם רוצים שיתמודד. למרות העלייה בתמיכה בו, הוא עדיין אחד הנשיאים הכי לא-פופולריים בעידן המודרני.
המעצרים של טראמפ והמרוץ הרפובליקני מאפילים על הבעיות של ביידן, אך גם זו בעיה מבחינתו: הוא חייב לתפוס את תשומת ליבה של האומה כדי לתפוס את דמיונה. רק לג'ימי קרטר ודונלד טראמפ היו שיעורי תמיכה נמוכים יותר בשלב זה של כהונתם, ושניהם הפסידו. נכון לסוף אוגוסט, 42% מהאמריקנים סבורים שהוא עושה עבודה טובה; 53% סבורים ההפך. מצבו גרוע עוד יותר בנושא החשוב ביותר לאמריקנים – הטיפול בכלכלה: 36% תמיכה בלבד.
הסקרים מלמדים, כי ליריבו הרפובליקני של ביידן יהיה הרבה חומר לתקוף אותו בנושאי הפשיעה, השחיתות וההגירה. אפילו במעוז הדמוקרטי ניו-יורק, גל של מבקשי מקלט – חלקם נשלחים אליה באוטובוסים ממדינות רפובליקניות – גורם לכעס על ביידן. הוא אומנם מוביל על טראמפ בשיעור של 47% מול 34%, אבל בבחירות הקודמות יתרונו היה 25 נקודות.
בעיני תומכיו של ביידן, כל זה אינו הוגן. הם מציינים בצדק שהמצב הכלכלי טוב. האבטלה היא 3.5%, קרוב לשפל של 50 שנה. האינפלציה ירדה והשכר עלה, לפחות לעניים. שיעורי הרצח בערים יורדים. נהלים חדשים בגבול עם מקסיקו מונעים את התוהו ובוהו ממנו הזהירו הרפובליקנים. הוא הוביל בהצלחה רבה את התגובה המערבית למלחמה באוקראינה והעביר שיעור ראוי לציון של חוקים בתמיכה דו-מפלגתית.
ביידן תקוע עם תפיסות שנוצרו בשנתיים הראשונות לכהונתו, מסביר בנט. שיעור התמיכה בו לא התאושש מאז הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן לפני שנתיים. באותו קיץ הוא טען שהאינפלציה זמנית בלבד. בשנת 2022 הוא קידם יעדים פרוגרסיביים לפני שהתפשר על החוק להפחתת האינפלציה (למעשה – חבילת אקלים ובריאות). הוא ממשיך להיחלש בקרב מעמד העובדים, מכל הגזעים, להם יהיה זקוק במדינות מפתח כמו אריזונה, נבאדה ופנסילבניה.
קריסת הסדר הטיעון עם הנטר ביידן תגרום לכך ששמו ימשיך להעיב על תדמיתו ההגונה של אביו ועל מאמציו להחזיר את היושרה לממשל. החזר הלוואות הסטודנטים, אשר הוקפא לשלוש שנים, יתחדש ב-1 באוקטובר. שביתה כללית של עובדי תעשיית הרכב נראית באופק.