X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ אתמול באייווה. 28 נקודות יתרון [צילום: אנדרו הרניק, AP]
אייווה: השאלה היחידה היא באיזה הפרש טראמפ ינצח
הבחירות המקדימות של הרפובליקנים יוצאות לדרך בקור עז, וההתמודדות המרכזית היא בכלל על המקום השני - בין ניקי היילי לרון דה-סנטיס ניו-יורק טיימס עם שבעת הנתונים המרכזיים

המספרים היחידים שיש להם משמעות בבחירות המוקדמות של המפלגה הרפובליקנית במדינה אייווה (15.1.24), הראשונה בקמפיין 2024, הם הקולות שיקבלו דונלד טראמפ, רון דה-סנטיס, ניקי היילי ו-ויווק רמסוואמי. אבל יש עוד מספרים שמסייעים להבין את המרוץ, בו לטראמפ יש יתרון עצום ברוב הסקרים. ניו-יורק טיימס מציג שבעה מהם.
28 נקודות
זהו יתרונו של טראמפ לפי הסקר שפורסם אתמול: 48% לטראמפ, 20% להיילי, 16% לדה-סנטיס. זהו פער יותר מכפול מאשר היתרון הגדול ביותר של רפובליקני כלשהו בעבר, ותומכיו של טראמפ נלהבים יותר מאלה של מתחריו. טראמפ הפסיד באייווה ב-2016 וליריביו, במיוחד דה-סנטיס, היה סיכוי לגבור עליו גם הפעם. אבל ערב ההצבעה, המאבק הוא רק על המקום השני ועל יכולתה של היילי לתפוס את העמדה אליה דה-סנטיס לוטש את עיניו.
3 מיליון
מספר הדלתות שפעיליו של דה-סנטיס נקשו עליהן ברחבי ארה"ב. אם ביצועיו היום יהיו טובים מן הצפוי, צוותו יעניק את הקרדיט לוועדת הפעולה שלו, Never Back Down. אנשיה הגיע ל-935,000 בתים באייווה לבדה, שם לא נראתה כזו פעלתנות בעבר. אבל זה לא יעזור לו; לכל היותר הוא יגיע למקום השני.
מינוס 36 מעלות
התחזית לקור העז ביותר בבירה דס-מוינס בערב הקרוב, בו תחל ההצבעה בשעה 19:00. כל כך קר באייווה, עד שבישופות העיר העניקה פטור גורף מנוכחות בתפילות אתמול. התחזית טרפה את הקלפים בציפיות לגבי אחוז ההצבעה והכניסה מידה מסוימת של חוסר ודאות למרוץ. עד לאחרונה צפו מחנות טראמפ ודה-סנטיס ש-200,000 רפובליקנים יבואו להצביע וישברו את השיא של 2016 העומד על 186,000. מזג האוויר הארקטי העלה בצורה ממשית את השאלה מי ייצא נשכר אם אכן שיעור ההצבעה יהיה נמוך.
היילי צפויה להצליח יותר באיזורים העירוניים, בהם מצב הכבישים פחות בעייתי. דה-סנטיס נהנה מארגון טוב, היכול להעניק לו יתרון בהבאת המצביעים לקלפיות. צוותו של טראמפ טוען שתומכיו הם הנלהבים ביותר ולכן ייצאו מהבית בכל מצב. אבל סקרים מלמדים שמצבו טוב במיוחד בקרב מי שמצביעים לראשונה, וייתכן שהם לא ימהרו לצאת אל הכפור.

היילי ודה-סנטיס בעימות בשבוע שעבר [צילום: אנדרו הרניק, AP]

שלושה אחוזים
שיעור התמיכה בהיילי בקרב רפובליקנים נעדרי השכלה גבוהה בסקר האחרון של הטיימס. אין נתון הממחיש טוב יותר את דרך החתחתים שבפני היילי אם ברצונה להיות מועמדת רצינית. היא אומנם צברה תאוצה בסקרים בחודשים האחרונים, הן ברמה הלאומית והן במדינות הראשונות לעריכת הפריימריז, אבל רוב התמיכה באה מן הרפובליקנים המשכילים ביותר: 28% מבין בעלי ההשכלה האקדמית לעומת 39% של טראמפ. אבל בקרב מי שלא סיימו אוניברסיטה, לטראמפ יש 76%.
אחת הסיבות לחוזק היחסי של היילי בניו-המפשייר היא, שבכמה מן הסקרים היא גוברת על טראמפ בין בעלי ההשכלה הגבוהה. בסקר העדכני ביותר של CNN במדינה זו, היילי קיבלה 41% מקולותיהם של מי שעובדים במקצועותיהם האקדמיים, לעומת 25% בלבד לטראמפ (וגם יתרון של 12 נקודות בקרב בוגרי האוניברסיטה). אבל כל עוד לא תצליח להתרומם בקרב ה"בייס" של חסרי ההשכלה הגבוהה, היא לא תצליח להתרומם באופן כללי.
46,499,124.63 דולר
הסכום שהוציאו ועדות הפעולה המתנגדות לדה-סנטיס. למרות שטראמפ הוא המוביל הברור, את רוב האש בפרסומות ובדיוור סופג מושל פלורידה. הסכום הזה גבוה יותר ממה שהוצא נגד טראמפ והיילי ביחד. על הפרסומות בעד היילי הוצאו 50 מיליון דולר יותר מאשר על פרסומות נגדה, בעוד אצל דה-סנטיס הפער הוא 9 מיליון דולר לצידן של הפרסומות השליליות.
5,865 דולר
הסכום שהוציא קמפיין דה-סנטיס בשבוע האחרון בשוק הטלוויזיה השמרני Sioux City במערב המדינה. אייווה היא המדינה בה הכריז דה-סנטיס על מועמדותו, אבל הוא כמעט ואינו קונה פרסומות בטלוויזיה המקומית – סימן ברור למצוקה כספית. הקמפיין שלו הוציא בשבוע האחרון רק 202,400 דולר – וזה פחות לא רק מאשר היילי (467,565 דולר) וטראמפ (1.42 מיליון דולר), אלא גם מאיש העסקים ריאן בינקלי (204,984) שהתמיכה בו אפסית.
אפס
מספר העימותים בהם השתתף טראמפ. החלטתו שלא להתייצב מול יריביו הייתה אחת המוצלחות ביותר עד כה בשנת הבחירות הנוכחית: הוא הותיר את יריביו להתקוטט ביניהם ומנע מהם לתקוף אותו. יריביו התלוננו וניסו לגרות אותו להיכנס לזירה, אבל הוא הבהיר שלא יופיע אלא אם יחוש פגיע – וזה עדיין לא קרה. וכך, כאשר בשבוע שעבר היילי ודה-סנטיס התעמתו במשך שעתיים ב-CNN, לא ניתן היה להימנע מן התחושה שזהו מאבק על המקום השני. טראמפ הופיע במקביל במפגש עם בוחרים בפוקס ניוז. העימות משך 2.6 מיליון צופים; ההופעה של טראמפ – 4.3 מיליון.

הכתבה המלאה
תאריך:  15/01/24   |   עודכן:  15/01/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייווה: השאלה היחידה היא באיזה הפרש טראמפ ינצח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
בכלל לא בטוח - משיב אקונומיסט. מחקרים מלמדים שסיכוייהם לשרוד בארבע השנים הקרובות גבוהים מן הממוצע, ו"רגעי הזקנה" שלהם בשנים האחרונות אינם משמעותיים כפי שנדמה
איתמר לוין
סגנית הנשיא קאמלה האריס אמורה להיות היורשת הטבעית, אבל היא פופולרית עוד פחות מאשר ביידן    למועמדים רציניים אחרים אין מספיק זמן או כסף כדי לנהל קמפיין משמעותי
איתמר לוין
הנשיא המכהן משוכנע שלמרות הכל יביס את קודמו בהתמודדות החוזרת ביניהם, והדמוקרטים מקווים שהציבור יתן לו קרדיט על הישגיו. אבל יש שינויים פוליטיים נרחבים הפועלים לרעתו
איתמר לוין
אחרי פספוסים משמעותיים בשתי מערכות הבחירות הקודמות, איש אינו יודע האם הסקרים יצדקו השנה    אקונומיסט מציע לשים לב לממוצעי הסקרים ולאלו הנערכים במדינות המפתח
איתמר לוין
צפוי לפסוק בחודש הבא האם טראמפ ייפסל בשל חלקו באירועי 6 בינואר    התובעת הכללית בניו-יורק: לקנוס את טראמפ ב-370 מיליון דולר על הונאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il