X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אוקראינה נאלצה לצמצם את השימוש בפגזים [צילום: אפרם לוקצקי, AP]
הבעיה הגדולה הבאה של אוקראינה היא בכוח אדם
חבילת הסיוע הענקית שאישר סוף-סוף הקונגרס תסייע לאוקראינה לבלום את רוסיה השנה, אך כדי שתחולל שינוי של ממש - תצטרך קייב להתגבר על הבעיות הקשות בתחום הגיוס, מסביר וושינגטון פוסט

ממשל ביידן אמר לקונגרס שמשלוח הנשק לאוקראינה, אשר התעכב חודשים רבים, יסייע בחודשים הבאים להתגבר על יתרונה הנוכחי של רוסיה. בפועל, סבור וושינגטון פוסט, מחסור בחיילים בצד האוקראיני והיתרון הרוסי בכוח האש יובילו לכך שקייב לא תוכל ליטול את היוזמה לכל הפחות עד השנה הבאה.
לאחר שהקונגרס אישר את הסיוע בסך 61 מיליארד דולר, יתחילו להגיע לאוקראינה משלוחים של פגזי ארטילריה, טילי נ"מ וכלי רכב משורינים. בארה"ב מניחים שמשלוחים אלו יעניקו לאוקראינה זמן כדי למלא את שורותיה ולחזק את ההגנה בחזית – כולל שוחות ושדות מוקשים – לקראת מתקפה רוסית צפויה.
אוקראינה זקוקה נואשות לסיוע, לאחר שחייליה – הסובלים מנחיתות מספר של אחת לחמישה – נאלצו לצמצם את צריכת התחמושת אל מול מתקפות רוסיות מתגברות בחזית ועל תשתיות וערים בעורף. בארה"ב סבורים שאין לאוקראינה נתיב ממשי לשחרר את השטחים שכבשה רוסיה – 20% מהמדינה. למרות שהרוסים ספגו 300,000 נפגעים, הם ממשיכים ליהנות מיתרון מספרי הן בכוח האדם והן בנשק. רוסיה מצליחה לייצר יותר נשק מהכמויות שהמערב משגר לאוקראינה, תוך שהיא נעזרת באירן וקוריאה הצפונית.
היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סליבאן, אמר בשבוע שעבר, כי אוקראינה תצטרך להיחלץ מהבור אליו שקעה בששת החודשים בהם לא אישר הקונגרס את הסיוע. בממשל אומרים שאוקראינה תפקדה היטב, למרות כשלון מתקפת-הנגד אשתקד: בהגנה בדרום המדינה ובמזרחה, בשמירת נתיבי השיט בים השחור ובאיום על חצי-האי קרים. 2024 תהיה בעיקרה שנה הגנתית, אך טילי ATACMS ארוכי טווח יאפשרו לה לפגוע טוב יותר בקרים; בהמשך השנה היא גם תקבל מטוסי F16.
שר ההגנה, לויד אוסטין, הודיע בסוף השבוע שעבר, שארה"ב עומדת להזמין עבור לאוקראינה ציוד ב-6 מיליארד דולר, כולל טילי נ"מ "פטריוט" ומערכות נגד כטב"מים – אך יידרשו חודשים ואולי אף שנים לייצר אותם. הפוסט מסביר, שהגישה האמריקנית כוללת שתי שכבות: משלוחים מיידיים מתוך המלאי האמריקני וסיוע בר-קיימא לאורך זמן המצריך רכש.

להתכונן להתקפה רוסית צפויה
מספר ההרוגים כנראה גבוה מ-31,000 [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]

עם סיום הקרב בקונגרס, פקידים בממשל אומרים שכעת תשומת הלב תוקדש לצרכיה המיידיים של אוקראינה ובהם גיוס חיילים נוספים. הפרלמנט האוקראיני אישר צעדים להרחבת הגיוס, כולל הורדת גיל המינימום מ-27 ל-25. ממשלתו של ולדימיר זלנסקי גם ביקשה ממדינות אירופה לעודד מיליוני פליטים בבני הגיוס לשוב לארצם. אם בעיית הגיוס לא תיפתר, מזהירים מומחים אמריקנים, התועלת מחבילת הסיוע תהיה מוגבלת.
קייב אינה אומרת לכמה חיילים נוספים תזדקק בשנתיים הקרובות; הרמטכ"ל הקודם דיבר על חצי מיליון ויורשו אומר שהמספר נמוך יותר. אבל בכל מקרה מדובר בסיכון פוליטי לגבי זלנסקי, החייב לגייס מספר מספיק של חיילים כדי לבלום את רוסיה – בלא לסדוק את האחדות הלאומית, המצויה ממילא תחת לחצים לאחר שנתיים של שפיכות דמים.
מחוקק אוקראיני אמר לפוסט, כי הוא סבור שהנתון שמסר זלנסקי לפני חודשיים – ולפיו 31,000 חיילים נהרגו מאז הפלישה – מוטה כלפי מטה. קייב סירבה לחשוף את נתוני האבידות, אך ההנחה היא שהמספרים גבוהים יותר ואינם מתפרסמים כדי שלא לפגוע בגיוס, שכאמור ממילא נתקל בקשיים. לצד זאת טען המחוקק, כי אוקראינה טרם הגיע לקו האדום וכי עליה אכן לאזן בין צורכי הצבא לבין יתר האילוצים. לדבריו, הקשיים בגיוס נובעים בין היתר מחוסר בהירות לגבי אורך השירות הקרבי, התשלום הנמוך והחשש שמשפחות הנפגעים לא יזכו לטיפול הולם.
ביטוי נוסף לקשיי הגיוס הוא ההאטה בתוכנית האימונים האמריקנית לחיילים האוקראינים, המתבצעים באירופה: החטיבה האחרונה קיבלה הכשרה בגרמניה בינואר-פברואר. גם בעלות בריתה העיקריות של קייב ביבשת מודאגות ממצב כוח האדם. הנספח הצבאי של פולין בוושינגטון, כריסטוף נולברט, אמר שהנשק הטרי יוביל להצלחות מול הצבא הרוסי התשוש והבלתי-מאומן, אך הוסיף שהגורם המכריע ביותר יהיה יכולתה של אוקראינה לרענן את כוחותיה.
רוסיה הגבירה בחודשים האחרונים את ייצור הנשק, ובוושינגטון אומרים שכוחותיה פחות גרועים מאשר בעבר ומצליחים להסתגל לשדה הקרב. לדברי פקידים אמריקנים, יש לבנות את ההגנה האוקראינית מפני מתקפה רוסיה צפויה, טוב יותר מכפי שנעשה בשנה האחרונה. הם מקווים שהמוקשים נגד טנקים ואדם, הכלולים בחבילת הסיוע, יסייעו בכך.

הכתבה המלאה
תאריך:  30/04/24   |   עודכן:  30/04/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבעיה הגדולה הבאה של אוקראינה היא בכוח אדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
טימור איבאנוב החזיק בתפקיד בעל עוצמה ושליטה על סכומי עתק - הוא היה האחראי על כל מיזמי התשתיות של משרד ההגנה. כר פורה להתעשרות עצומה בזמן קצר. מה שמאוד בלט מאז המעצר ועד היום זו למשל העובדה ששר ההגנה שחייגו עצמו לא התייחס אליו כלל - ייתכן שהופתע לחלוטין עצמו מהמהלך. המעצר הזה שופך אולי קצת אור על מאבקי הכוחות הפנימיים בין מוקדי הכוח בעילית הרוסית, ועל מוכנותם של אלה המתנגדים לשר ההגנה שוייגו לעשות מהלך, ולפגוע במחנה שלו.
יואב יצחק
הנשיא זלנסקי קורא להחיש את העברת הסיוע לאוקראינה - הסיוע "יכול וצריך להציל חיים ברגע זה"    רוסיה תקפה בשבת באמצעות טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר S-300 וטילים בליסטיים של איסקנדר וגרמה להשבתת שלוש תחנות כוח
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מהלך התקפי משמעותי, בין השאר בשל מחסור בכוח אדם
איציק וולף
נשיא אוקראינה הודה לפוליטיקאים האמריקניים שאישרו בבית הנבחרים את חבילת הסיוע בסך 60.8 מיליארד דולר והפציר לאשר אותה במהרה גם בסנאט    "אני מתפלל שנקבל הזדמנות לניצחון אם אוקראינה באמת תקבל את מערכות הנשק"
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצנו המאוחדת בעבר והגדלת מספר הקורבנות של מלחמה זו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il