X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דניאלס אתמול. "אני רוצה שהוא ישא באחריות" [ציור: אליזבת ויליאמס]
משפטו של טראמפ בפרשת המסמכים נדחה ללא מועד
השופטת איילין קאנון אומרת שאינה יודעת מתי יסתיימו ההליכים המקדמיים סטורמי דניאלס העידה על המפגש המיני עם טראמפ ב-2006 ודחתה את טענות ההגנה לפיהן שיקרה וניסתה לסחוט ממנו כספים

שופטת בית המשפט הפדרלי בפלורידה, איילין קאנון, דחתה (8.5.24) את תחילת משפטו של דונלד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים, בלא לקבוע תאריך חדש. המשפט אמור היה להתחיל ב-20 בחודש, וכעת קרוב לוודאי שלא יחל עד הבחירות בחודש נובמבר. קאנון קבעה מספר מועדים להליכים המקדמיים, אותם יש להשלים תחילה, המאוחר שבהם – בחודש ילי. אם טראמפ ינצח בבחירות, הוא יורה לשר המשפטים שלו לבטל את שני כתבי האישום הפדרליים נגדו – בפרשת המסמכים ובפרשת הטית תוצאות בחירות 2020.
20 במאי היה התאריך אותו קבעה קאנון לפני מספר חודשים, אך כבר בסוף מארס היה ברור שהוא אינו ריאלי. התביעה ביקשה ממנה לקבוע תאריך חדש לתחילת חודש יולי, בעוד ההגנה ביקשה לדחות את המשפט עד לאחר הבחירות – האסטרטגיה בה היא נוקטת בכל ארבעת התיקים הפליליים נגד טראמפ. ואכן, נכון לעכשיו מתנהל רק משפטו בפרשת סטורמי דניאלס, וקרוב לוודאי שגם שני המשפטים בנושא בחירות 2020 – הפדרלי בוושינגטון והמדינתי בג'ורג'יה – לא יחלו, ובוודאי שלא יוכרעו, לפני הבחירות.
קאנון הסבירה בהחלטתה הנוכחית, כי אין אפשרות לקבוע מועד בטרם ייפתרו הבעיות המשפטיות והלוגיסטיות הסבוכות הכרוכות בניהול משפט בו הראיות העיקריות הן מסמכים מסווגים. תיקים אלו מחייבים לעמוד בתקנות פדרליות נוקשות והם בדרך כלל איטיים יותר מאשר תיקים רגילים. קאנון מונתה בידי טראמפ בשנת 2020, היא חסרת ניסיון בתיקים כאלה וספגה ביקורת רבה בטענה שהיא משחקת לידיו בניהול האיטי במיוחד של התיק.
החלטתה של קאנון פורסמה בסיומו של היום בו העידה כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס במשפטו של טראמפ במנהטן, בו הוא מואשם בתרמית סביב דמי שתיקה בסך 130,000 דולר ששילם לה ערב בחירות 2016. דניאלס טוענת שקיימה יחסים עם טראמפ בשנת 2006 והוא מכחיש את הדברים.
התביעה נטלה סיכון בזימונה של דניאלס, שכן המושבעים עשויים להתרשם שהיא אינה אמינה – הרושם אותו ניסתה ההגנה ליצור בחקירה הנגדית (אשר תימשך מחר). לכאורה אין צורך בעדותה כדי להוכיח את טענותיה העיקריות: דמי השתיקה נועדו למנוע מטראמפ נזק פוליטי ערב בחירות 2016 והטיפול בהם מצידו היה תרמיתי. אולם, התביעה ביקשה להציג את הרקע לתשלום ולהראות שלטראמפ הייתה סיבה של ממש לחשוש מפני פרסום סיפורה.
דניאלס דיברה במהירות ובאריכות על פגישתה הראשונה עם טראמפ ב-2006 במועדון גולף יוקרתי ליד אגם טאהו שבמדינת נבאדה. היא סיפרה, שנענתה להזמנתו של טראמפ לסעוד איתו בסוויטה שלו, לאחר שהיחצ"ן שלה אמר לה: "מה יש לך להפסיד?" לדבריה, כאשר הגיעה לסוויטה הייתה טראמפ לבוש בפיג'מה והיא ביקשה שיחליף את בגדיו. הם שוחחו על ענף הפורנו וטראמפ השווה אותה לבתו, איוונקה טראמפ: "אנשים לא מעריכים נכון גם אותה".
השנים גם שוחחו על רעייתו, מלאניה טראמפ, שזמן קצר לפני כן ילדה את בנם ברון, וטראמפ אמר שהם "אפילו לא ישנים באותו חדר". טראמפ גם העלה את האפשרות שדניאלס תופיע בתוכניתו "המתמחה". דניאלס הלכה לחדר האמבטיה, וכאשר חזרה לחדר – טראמפ היה לבוש רק למחצה, העידה. לדבריה, יחסי המין היו בהסכמה, אם כי יחסי הכוחות ביניהם "לא היו מאוזנים".
התביעה שאלה את דניאלס לגבי הצהרה עליה חתמה בשנת 2018, ולפיה לא קיימה יחסים עם טראמפ. היא השיבה שהצהרה זו לא הייתה אמת ושהיא לא רצתה לחתום עליה. ההגנה שבה והעלתה את הנושא וטענה שדניאלס ניסתה לסחוט כספים מטראמפ; דניאלס השיבה במילה אחת: "שקר".
ההגנה גם טענה שדניאלס שונאת את טראמפ ושאלה האם ברצונה שיישלח לכלא; תשובתה הייתה: "אני רוצה שהוא ישא באחריות למעשיו". דניאלס אישרה שסיפורה הניב לה הכנסות כספיות, אך גם טענה שהוא טלטל בצורה עזה את חיה ושהוא עלה לה סכומים ניכרים (בעיקר כאשר הפסידה לטראמפ בתביעת לשון הרע וחויבה לשלם לו מאות אלפי דולרים).
במהלך החקירה הראשית דחה השופט חואן מרצ'ן את בקשת ההגנה להתחיל מחדש את ההליך (mistrial), בטענה ששאלות התביעה נועדו להביך את טראמפ ושהמושבעים נחשפו לעדות מוטה ובלתי רלוונטית של דניאלס. מרצ'ן הסכים, כי היו חלקים בעדותה של דניאלס אשר "מוטב היה שלא ייאמרו", אם כי קבע שאין בכך הצדקה לביטול המשפט. אם טראמפ יורשע, החלטה זו יכולה להיות אחד הבסיסים לערעורו – אם כי אין לה סיכויים טובים להתקבל.
מרצ'ן שב והעיר לטראמפ על התנהגותו, העלולה להוות הפרה נוספת של האיסור החל עליו להטריד עדים ומושבעים. מרצ'ן ציין, כי טראמפ "מגדף בקול" ומניד את ראשו למשמע דבריה של דניאלס. מרצ'ן כבר קנס את טראמפ ב-10,000 דולר על בזיון בית המשפט בשל עשר הפרות של האיסור, והשבוע הזהיר שהוא עלול – אם לא תהיה לו כל ברירה אחרת – להורות על מעצרו אם ההפרות יימשכו. מרצ'ן ביקש מהסניגורים לשוחח עם טראמפ על כך והזהיר: "אני לא אסבול את זה". לפני הדיון העלה טראמפ ציוץ נזעם ברשת Truth Social וטען שהוא וסניגוריו הופתעו מזימונה של דניאלס אתמול ולא היה להם זמן להתכונן לחקירתה; הציוץ הוסר במהירות, כנראה מחשש להפרת הצו.

תאריך:  08/05/24   |   עודכן:  08/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפטו של טראמפ בפרשת המסמכים נדחה ללא מועד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
השופט מרצ'ן, המנהל את הדיון בפרשת דניאלס, שב וקובע שטראמפ ביזה את בית המשפט כאשר הפר את הצו האוסר עליו לתקוף מושבעים    אומר שמעצר יהיה רק המוצא האחרון, אך מזהיר שייאלץ לשקול אותו
איתמר לוין
השופט קבע: טראמפ הפר תשע פעמים את הצו האוסר עליו לתקוף את המעורבים בהליך; מזהיר שלא יהסס לכלוא אותו "אם הדבר יהיה נחוץ והולם"    טראמפ ביקש מתומכיו תרומות לאחר ההחלטה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח סקר של CNN: רוב הציבור לא קונה את הטענות של טראמפ לפיהן הוא מופלה לרעה ורובו סבור שהתנהגותו בבית המשפט אינה ראויה - מה שיהווה בעיה עבורו כשיינתן פסק הדין
איתמר לוין
דייוויד פקר מעיד שההסכם עם דוגמנית פלייבוי לשעבר, שטענה שהיה לה רומן עם טראמפ, נוסח בצורה שתסווה את מהותו האמיתית    בית המשפט ידון השבוע שוב בטענות התביעה נגד התבטאויותיו של טראמפ
איתמר לוין
דייוויד פקר, לשעבר מו"ל הצהובון נשיונל אינקוויירר, העיד שרכישת הסיפורים על רומנים שניהל טראמפ נועדה למנוע פגיעה במועמדותו ב-2016, ולא כדי למנוע מבוכה אישית    ההגנה: רכישות כאלה מקובלות בתחום הצהובונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il