X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כהן. "הוא אמר שהוא עורך דין" [צילום: יוקי איוומורה, AP]
הנאמנות של בן מאומץ התחלפה בחשיפת הסודות
מייקל כהן היה עורך הדין ובעיקר המאכער של דונלד טראמפ, הפך לאחד מאויביו המרים ביותר. ההגנה תטען שמדובר בשקרן מורשע ונקמן ניו-יורק בכתבה נרחבת על העד המרכזי בפרשת דניאלס, חלק ראשון
לקראת עדותו של מייקל כהן / NBC News

דונלד טראמפ תמיד הקיף עצמו בכל מיני עורכי דין. יש בהם דוברים שעוברים מסך. יש עורכי דין פליליים מלוטשים. יש ליטיגטורים תוקפניים. יש יועצים עם בעיות משלהם. וישנו מייקל כהן, עורך דין במקצועו ופותר בעיות בטבעו. בנאמנות של בן מאומץ, הוא שמר על סודותיו של טראמפ וניקה את הבלגנים שלו. הוא היה המאכער שלו.
אבל היום (13.5.24) הוא יעלה על דוכן העדים במשפטו של טראמפ בפרשת סטורמי דניאלס במטרה להפוך את חייו של טראמפ על פיהם ויחשוף את הסודות שברשותו. יהיה זה רגע מפתח במשפט והשיא של יחסי עשרות השנים בין השניים, אשר השתמשו זה בזה, בגדו זה בזה וכעת מתייצבים זה מול זה בזירה הגדולה מכולן: התיק הפלילי הראשון נגד נשיא לשעבר.
כהן יספר כיצד שילם 130,000 דולר כדי להרוג את סיפורה של סטורמי דניאלס על יחסי מין שקיימה לטענתה עם טראמפ ב-2006, וכיצד אחרי בחירות 2016 החזיר לו טראמפ את הכסף במסווה של שכר טירחה משפטי. טראמפ מכחיש את הסיפור ואת ההאשמה לפיה החזרת הכסף הייתה כרוכה ברישום כוזב במסמכי תאגיד.
למרות חודשים של הכנות, כהן בן ה-57 יהיה בלתי צפוי על הדוכן, כמי שנע בין קסם לנזיפות – מעריך ניו-יורק טיימס. התביעה הודתה בסוף השבוע שעבר שיש לה מעט שליטה עליו, כאשר למרות הפצרותיה – הוא עוקץ את טראמפ לאורך המשפט. בסרטון טיק-טוק שהעלה, הוא לבש חולצה עליה הופיעה תמונתו של טראמפ מאחורי סורגים. השופט חואן מרצ'ן הגיב בהעברת מסר לכהן: שתוק.
אלא שלתביעה אין אמצעי לחץ על כהן, שכן הוא אינו מקבל דבר בתמורה לעדותו. בניגוד לעדים משתפי פעולה הזוכים בחסינות, כהן כבר ריצה למעלה משנה בכלא פדרלי על תשלום דמי השתיקה ועבירות אחרות (ועוד שנתיים במאסר בית). עוזרים אחרים של טראמפ לא הועמדו לדין או קיבלו ממנו חנינה, ועובדה זו הגבירה את כעסו של כהן. דימויו העצמי עודנו קשור בצורה הדוקה לטראמפ, אך הוא הפך את עצמו מחסיד נלהב למתנגד מוחלט.
בניסיון לזכות בטיהור פומבי, כהן מיצב את עצמו כאחד מנושאי הדגל נגד טראמפ, תוך שהוא מחפש – כלשונו – "דרך לתקן חלק מהעוולות הרבות שעשיתי עבורו". מאז שהשתחרר מהכלא, כהן עושה כסך מהמריבה ביניהם: ספרים בשמות "Disloyal" ו-"Revenge" ופודקאסט בשם "Mea Culpa" [כשמו של סרט העוסק בעורך דין פלילי]. ואכן, החקירה הראשית שלו עשויה להישמע כמו מותחן משפטי, סיפורו של שותף לפשע שהפך לעד מדינה. כך היה כאשר העיד בקונגרס וסיפר ששלח 500 איומים בשמו של טראמפ, וכך היה כאשר העיד בתיק ההונאה האזרחי נגד טראמפ והאשים אותו בתרמית.
באותו משפט טענה ההגנה שכהן מסר עדות שקר. התקפות אלו יחריפו בתיק הפלילי, כאשר הסניגורים יציירו את כהן כנוכל שגרם יותר בעיות מאשר פתר. הם יתקפו את אמינותו, יצביעו על עברו הפלילי – טראמפ אוהב לציין שהוא "עבריין מורשע" – ויתארו אותו כאדם ממורמר המבקש לנקום בטראמפ. התביעה מצידה ניסתה להקדים תרופה למכה, כאשר הזמינה את העדים שנועדו לתת תימוכין לסיפורו של כהן לתאר אותו כבריון, בעל עצבים מרוטים ואפילו כ"שמוק". המטרה הייתה להוציא את האוויר ממפרשי ההגנה ולהפוך את כהן למושא לשעשוע. כבר כעת, כמה מהמושבעים מחייכים כאשר שמו עולה.

"הוא היה כל מה שטראמפ רצה להיות"
טראמפ וסניגוריו במשפט בפרשת דניאלס [צילום: AP]

"הוא היה כל מה שטראמפ רצה להיות", אומר דוני דויטש, איש פרסום וטלוויזיה המיודד עם כהן ושבעבר היה מקורב לטראמפ. "הוא תוקפני, הוא עקשן, הוא בולדוזר. אז הרבה מהתיאורים השליליים שאתה שומע בבית המשפט, היו אלו שהפכו אותו לחיובי מבחינת טראמפ". כהן עצמו, אשר למד מטראמפ וחיקה אותו, הודה בזכרונותיו שהוא היה "בריון הצללים" של טראמפ.
יחסיהם של השניים התפוצצו זמן קצר לאחר שנחשפה פרשת דניאלס, בשנת 2018. טראמפ התנער מכהן והלה חצה את הקווים. ככל שעדותו מתקרבת, המחיר האישי ששילם הופך את כהן למיוסר יותר. בשיחות פרטיות הוא מביע חשש לבטחונו, אם כי ברור לו שאין מנוס מלהעיד, מציין הטיימס.
כהן, בנו של ניצול שואה, העריץ את טראמפ מאז נעוריו בלונג איילנד. אחרי שקנה דירות בשניים מהבניינים של טראמפ בניו-יורק בתחילת שנות ה-2000, הוא לכד את עינו של טראמפ בזמן ויכוח עם ועד הבית בטראמפ טאואר. טראמפ הבחין בפוטנציאל של כהן כמסדיר עניינים ועד מהרה קיבל הלה משרד בקומה ה-26 של המגדל. עם זאת, עמיתיו לא ידעו בדיוק מהו תפקידו. הם ראו אותו במשרדו של טראמפ, צורח ממשרדו שלו ומתהלך כאשר אקדח צמוד לקרסולו.
אחד התובעים שאל בשבוע שעבר את ג'פרי מק'קוני, לשעבר המבקר הפנימי של קבוצת טראמפ, מה היה מעמדו של כהן בקבוצה. "הוא אמר שהוא עורך דין", השיב מק'קוני ועורר צחוק באולם. הוא אכן היה עורך דין בהשכלתו ובתחילת הקריירה שלו, ומדי פעם ביצע משימות משפטיות תחת התואר "סגן נשיא ויועץ משפטי מיוחד" לטראמפ. אבל לעיתים קרובות יותר משימותיו לא היו קשורות לחוק ולעיתים עמדו בניגוד אליו.
פעם, סיפר כהן, הוא איים להרוס חברת צבעים בפרסומת שלילית, כדי לקבל חינם אלפי ליטרים של צבע לאתר הגולף של טראמפ ליד מיאמי. במקרה אחר הוא שכר מתכנת מחשבים כדי לזייף סקר של רשת CNBC ולהבטיח שטראמפ ידורג בין אנשי העסקים המשפיעים ביותר. היה מקרה בו איים להרוס את סיכויי הקבלה לקולג' של בן למשפחה שהתגוררה באחד הבניינים של טראמפ, כדי שלא יתנגדו לשיפוץ.

הכתבה המלאה
תאריך:  13/05/24   |   עודכן:  13/05/24
+טראמפ חיפש רוי קוהן ומצא את מייקל כהן
12:05 13/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כהן חצה את הקווים לאחר שטראמפ מיהר לנטוש אותו עם מעצרו  ▪  עדי התביעה מאז תחילת המשפט נועדו להתגבר על בעיית האמינות של כהן  ▪   ▪  ניו-יורק בכתבה נרחבת על העד המרכזי בפרשת דניאלס, חלק שני

יועצו של מייקל כהן לקראת עדותו / MSNBC
כהן. מי שראו אותו תיארו אדם אובדני [צילום: יוקי איוומורה, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאמנות של בן מאומץ התחלפה בחשיפת הסודות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר היקר
כבש 44  |  13/05/24 12:48
2
לא
אנונימי  |  14/05/24 04:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
כוכבת הפורנו עומדת על גרסתה ולפיה קיימה יחסי מין עם טראמפ ב-2006    נשאלה האם יצאה נשכרת מבחינה כספית מקידום הסיפור, והשיבה: "לא שונה ממר טראמפ"
איתמר לוין
השופטת איילין קאנון אומרת שאינה יודעת מתי יסתיימו ההליכים המקדמיים    סטורמי דניאלס העידה על המפגש המיני עם טראמפ ב-2006 ודחתה את טענות ההגנה לפיהן שיקרה וניסתה לסחוט ממנו כספים
איתמר לוין
השופט מרצ'ן, המנהל את הדיון בפרשת דניאלס, שב וקובע שטראמפ ביזה את בית המשפט כאשר הפר את הצו האוסר עליו לתקוף מושבעים    אומר שמעצר יהיה רק המוצא האחרון, אך מזהיר שייאלץ לשקול אותו
איתמר לוין
השופט קבע: טראמפ הפר תשע פעמים את הצו האוסר עליו לתקוף את המעורבים בהליך; מזהיר שלא יהסס לכלוא אותו "אם הדבר יהיה נחוץ והולם"    טראמפ ביקש מתומכיו תרומות לאחר ההחלטה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח סקר של CNN: רוב הציבור לא קונה את הטענות של טראמפ לפיהן הוא מופלה לרעה ורובו סבור שהתנהגותו בבית המשפט אינה ראויה - מה שיהווה בעיה עבורו כשיינתן פסק הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il