X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בלנש וטראמפ. מתקרבים להכרעה [ציור: ג'יין רוזנברג, AP]
טראמפ צפוי שלא להעיד להגנתו בתיק דניאלס
רוב הנאשמים בארה"ב אינם מעידים והדבר אינו נזקף לחובתם לטראמפ יש בעיקר מה להפסיד אם יעיד, כפי שהבטיח לעשות: הסטת תשומת הלב מהחקירה הנגדית של מייקל כהן וסכנה שיסבך את עצמו

דונלד טראמפ יימנע ככל הנראה מלהעיד במשפטו בפרשת סטורמי דניאלס - מלמדות ההתבטאויות שנשמעו בדיון הקודם (16.5.24). אם כך יהיה, סיכוי הצדדים יישמעו מחרתיים (21.5.24), השופט חואן מרצ'ן ינחה את המושבעים לגבי הדרך בה עליהם להכריע והם יחלו בדיון על פסק הדין.
רוב הנאשמים בארה"ב אינם מעידים להגנתם, ובניגוד לישראל - הדבר אינו נחשב כחיזוק לראיות התביעה. הסניגורים חוששים שהנאשמים יסבכו את עצמם בחקירה הנגדית, וסבורים שמניעתה של סכנה זו עדיפה על פני מתן אפשרות לנאשם להציג במישרין ובצורה מלאה את גרסתו בפני המושבעים. נאשם שאינו מעיד גם אינו צריך להצהיר שהוא משתמש בתיקון החמישי לחוקה, המגן מפני הפללה עצמית.
סניגורים נוטים שלא לומר עד הרגע האחרון האם הנאשם יעיד, כדי להותיר את התביעה מגששת באפילה, כך שבפועל עליה להכין חקירה נגדית העשויה לרדת לטמיון. טראמפ אמר מספר פעמים שהוא רוצה להעיד, אך כבר החל להכין דרך נסיגה כאשר טען - בכזב גמור - שהצו החוסם שהוציא מרצ'ן מונע זאת ממנו. הצו אוסר על טראמפ לתקוף את העדים, המושבעים והתובעים, אך כמובן אינו מונע ממנו לפרוס בצורה מלאה את גרסתו.
ארבעה מקורבים לטראמפ אמרו בסוף השבוע לוושינגטון פוסט, כי תוכניותיו לשבוע הקרוב אינן כוללות עדות בבית המשפט וכי להערכתם דיוני המושבעים יחלו השבוע. כמה מהם ציינו, כי טראמפ ידוע כאדם תזזיתי ועשוי לדרוש מהסניגורים לאפשר לו להעיד. ראש צוות ההגנה, טוד בלנש, סירב להגיב. העיתון אומר כי לטראמפ יש בעיקר מה להפסיד אם יעיד, שכן קו ההגנה המרכזי שלו הוא לטעון שעד התביעה המרכזי, מייקל כהן, שיקר בנוגע לדמי השתיקה ששילם לסטורמי דניאלס.
כהן הוא עד התביעה האחרון וחקירתו הנגדית תסתיים מחר (20.5.24), כך שלהגנה כדאי שהרושם המרכזי האחרון של המושבעים יהיה טענותיה ולפיה כהן - עבריין מורשע ושקרן סדרתי לדברי עצמו - שיקר גם הפעם בשל רצונו לנקום בטראמפ. עדות של טראמפ תסיט את תשומת הלב מעדותו של כהן, ובהתחשב בלשונו המשולחת - הוא עלול לסבך את עצמו. זאת, במיוחד בשאלה האם היה מעורב אישית בתשלומים לכהן; התביעה משיבה בחיוב (טראמפ חתום על השיקים), בעוד ההגנה משיבה בשלילה (לשיטתה חתימתו הייתה רק כמורשה חתימה).
מרצ'ן הבהיר על מה ניתן לחקור
כאמור, חילופי הדברים בשבוע שעבר מרמזים שטראמפ לא יעיד. בלנש אמר שההגנה עשויה לזמן לעדות את בראד סמית, מומחה לחוקי בחירות פדרליים. התביעה טוענת, כי טראמפ זייף את הרישומים של התשלום לכהן כדי להסתיר את העובדה שכהן שילם מכיסו את דמי השתיקה, ובכך נתן לו תרומה בלתי חוקית ערב בחירות 2016. לגישת התביעה, מניע זה הופך את הרישום הכוזב מעבירת עוון לעבירת פשע שעונשה עד ארבע שנות מאסר, שכן הוא נועד להסתיר עבירה אחרת.
בנקודה זו יש לתביעה בעיה: הפרקליטות הפדרלית נמנעה מלהגיש נגד טראמפ כתב אישום על עבירה על חוקי הבחירות שבתחום סמכותה, בעוד פרקליטות מחוז מנהטן (המדינתית) טוענת כאמור שהתשלום לדניאלס היה עבירה שכזאת. סמית אמור לחזק את טענת ההגנה לפיה טראמפ לא עבר על חוקי המימון, אך מרצ'ן הבהיר שיגביל את עדותו שכן תפקידם של המושבעים הוא להכריע בעובדות ולא בשאלות משפטיות.
בלנש הוסיף, כי ייתכן שיזמן עוד כמה עדים שלא יצריכו זמן רב. "נראה לי שנוכל לסיים את שלב ההוכחות ביום שני", הגיב מרצ'ן. בלנש השיב: "כמובן שלא דיברתי על הנשיא טראמפ. זו החלטה נוספת שעלינו לחשוב עליה". עדות של טראמפ תימשך מספר ימים ותאריך את המשפט, המתנהל ארבעה ימים בשבוע.
לפני המשפט אמר טראמפ לעיתונאים שהוא רוצה להעיד. "כן, אני אעיד, בטוח. אני מעיד. אני אומר את האמת. זאת אומרת, כל מה שאני יכול לעשות הוא להגיד את האמת, והאמת היא שאין קייס", אמר. גם מרצ'ן כבר התכונן לאפשרות שטראמפ יעיד, כאשר הבהיר על מה ניתן ולא ניתן לשאול את טראמפ, לו יש היסטוריה ארוכה מאוד של הליכים והצהרות פומביות (לצד שלושת כתבי האישום הנוספים נגדו).
בין היתר קבע מרצ'ן, כי ניתן יהיה לחקור את טראמפ על התיק האזרחי בו נקבע שהונה מוסדות פיננסיים ונקנס ב-500 מיליון דולר, ושני התיקים בהם הפסיד לעיתונאית ג'ין קרול אותה תקף מינית בשנות ה-1990. טראמפ העיד באחד משני התיקים הללו, התבטא מעבר לגבולות שקבע השופט לואיס קפלן ומתח עליו ביקורת מחוץ לאולם. באותו תיק חויב טראמפ לפצות את קרול ב-83 מיליון דולר. הוא מערער על פסקי הדין בשלושת התיקים.

תאריך:  19/05/24   |   עודכן:  19/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ צפוי שלא להעיד להגנתו בתיק דניאלס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
מייקל כהן יסיים את עדותו ביום שני, טראמפ צפוי שלא להעיד והשופט הנחה את הצדדים להיות מוכנים לסיכומים למחרת    אם אכן כך יהיה - דיוני המושבעים יחלו ביום רביעי הבא, אם כי אין כל דרך לדעת כמה זמן יימשכו
איתמר לוין
שורה של בכירים במפלגה, כולל מי שעשויים להיות המועמדים לסגן הנשיא, התייצבו להפגין תמיכה בבית המשפט במנהטן - כמה שונה מאז ב-2016    טראמפ לא השתנה, אלא המפלגה - מסביר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
פרקליטו לשעבר של טראמפ הוא העד הישיר היחיד הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו בתיק דניאלס    ההגנה תקפה בחריפות את אמינותו, אך כהן שמר על שלוותו    לא ברור האם טראמפ יעיד; ייתכן שההגנה תזמן רק עד מומחה אחד
איתמר לוין
פרקליטו לשעבר של טראמפ מעיד במשפטו: טראמפ סבר שפרסום סיפורה של סטורמי דניאלס יהיה אסון לקמפיין שלו ב-2016; הוא לא חשש מתגובתה של רעייתו ורמז שיוכל למצוא בקלות בת-זוג אחרת
איתמר לוין
כהן חצה את הקווים לאחר שטראמפ מיהר לנטוש אותו עם מעצרו    עדי התביעה מאז תחילת המשפט נועדו להתגבר על בעיית האמינות של כהן       ניו-יורק בכתבה נרחבת על העד המרכזי בפרשת דניאלס, חלק שני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il