X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חיילים גרמנים באימון בליטא [צילום: מונדאוגס קולביס, AP]
שולץ: התקפה על אחד מאיתנו היא התקפה על כולנו
קנצלר גרמניה מצהיר במאמר באקונומיסט, כי ארצו תעמוד לצידה של אוקראינה ככל שיידרש, תומך בכינוס ועידה לגיבוש מסגרת ביטחונית משותפת ליבשת ומסתייג ממטרייה גרעינית אירופית

  • מאמרו של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, באקונומיסט נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
בתחילת החודש צפיתי, יחד עם נשיא ליטא, גיטאנס נאוסדה, בטנקי בוקסר גרמניים שועטים מחוץ לעיירה ליטאית. במרחק של פחות מעשרה קילומטרים מהגבול עם בלארוס נורו פגזים והעצים התכסו בעשן. לא היה יכול להיות ניגוד גדול יותר לטנקים של אדולף היטלר שכבשו את ליטא לפני 83 שנים. הפעם הגענו בשליחות של שלום, כדי להגן על החרות ולהרתיע תוקפן אימפריאליסט יחד עם יתר בעלות בריתה של ליטא.
ברגעים כאלו ניתן להבין כמה אירופה התקדמה. יריבים לשעבר הפכו לבני ברית. הפלנו את החומות ומסכי הברזל שהפרידו בינינו. במשך עשורים הצלחנו להותיר את המלחמה לספרי ההיסטוריה, כי חלקנו עיקרון בסיסי: גבולות לעולם לא ישתנו בכוח. חייבים לכבד את ריבונותה של כל מדינה. איש מאיתנו לא צריך לחשוש אי-פעם מפני שכניו.
ולדימיר פוטין רמס עקרונות אלו בפלישתו לאוקראינה. זוהי נקודת מפנה היסטורית. פוטין אינו מותיר ספק בנוגע למניעיו: הוא רוצה להשיב על-כנה את רוסיה הקיסרית, תחילה באמצעות הפיכת אוקראינה ובלארוס למדינות בובות. איש – אולי גם פוטין עצמו – אינו יודע היכן יסתיים האימפריאליזם האכזרי הזה. אבל אנחנו יודעים שאין לו שום עכבות.
אבל האימפריאליזם האכזרי של פוטין לא יצליח. האיחוד האירופי וחבריו הם כיום התומך הכספי המוביל של אוקראינה, ובגדול. גרמניה לבדה כבר תרמה 28 מיליארד אירו בסיוע צבאי, שנייה רק לארה"ב. אך עלינו לזכור שמבחינת פוטין זהו מהלך ארוך טווח. הוא מאמין שדמוקרטיות כמו שלנו לא יוכלו להתמיד בסיוע לאוקראינה במשך שנים.
את טעותו של פוטין יש להתחיל להוכיח מבית – בשמירת תמיכה נרחבת בסיוע לאוקראינה. זה אומר שצריך להסביר שוב ושוב, שזוהי השקעה חסרת תחליף בבטחוננו שלנו. זה גם מחייב להתמודד עם החששות מפני התרחבות המלחמה. לכן חשוב להבהיר לחלוטין שנאט"ו אינו מעוניין בעימות עם רוסיה, ושלא יעשה דבר העלול לערב אותו במישרין במלחמה. הגישה הזו עולה יפה בגרמניה והתמיכה בה אף עולה. לכן, פוטין צריך להתייחס ברצינות כאשר אנחנו אומרים לו שגרמניה תתמוך באוקראינה כמה זמן שיידרש.

להגדיל את התרומה האירופית לביטחון
חיילים צרפתים באימון באסטוניה [צילום: סרגיי גריטס, AP]

ההבטחה הבסיסית ביותר של כל ממשלה לאזרחיה היא להעניק להם ביטחון בכל ההיבטים. בגרמניה שינינו את החוקה כדי ליצור קרן של 100 מיליארד אירו לבנייה ומודרניזציה של הצבא. מטרתנו היא להפוך אותו לכוח הקונבנציונלי החזק ביותר באירופה. השנה ובעתיד נשקיע בביטחון 2% מהתוצר. לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, נציב דרך קבע חטיבה בחו"ל – בליטא. נתרום לנאט"ו אוגדה בכוננות גבוהה יותר, לצד נכסים אוויריים וימיים משמעותיים. אלו הם שינויים חסרי תקדים במדיניות ההגנה הגרמנית.
איננו לבדנו. שבדיה ופינלנד הצטרפו לנאט"ו. רבות מבעלות בריתנו כבר עומדות ביעד ההוצאה של 2% תוצר. בעלות הברית בנאט"ו ובאירופה ניצבות יחדיו, קרובות מאי פעם. נאט"ו היה במשך דורות השומר המובהק של השלום והביטחון בזירת אירופה-אטלנטי וכך עליו להיות גם בעתיד.
האירופים יכולים וצריכים לתרום יותר לחלוקת הגבולות הטרנס-אטלנטית, בלא קשר לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. לכן אני תומך ביוזמתו של הנשיא עמנואל מקרון לכנס ועידה על עתידה הביטחוני של אירופה. עלינו לחזק את העמוד האירופי של נאט"ו, לצד חיזוק העמוד של יכולתנו העצמאית. לא יהיה נשק גרעיני אירופי; זה לא מציאותי. אין גם ספק בדבר ריבונותה של צרפת [הגרעינית]. לצד זאת, אני מקדם בברכה את העובדה שמקרון מדגיש את ההיבט של כוח אירופי משותף.
עלינו לדון בשילוב הנכון של היכולות כדי להגן על אירופה ולהרתיע כל תוקפן – היום ובעתיד. בנוסך להרתעה גרעינית, יש צורך בכוחות קונבנציונליים חזקים, בהגנה אווירית ומפני טילים, כמו גם ביכולות תקיפה עצמאיות בסייבר ובחלל. אנו משקיעים בתחומים אלו יחד עם בני בריתנו ושותפינו, ובכך מחזקים את בטחונה של אירופה.
לנוכח העובדה שארצותינו כה קרובות ובהינתן הערכים והאינטרסים המשותפים, אני לא יכול לחשוב על תרחיש בו אינטרסים חיוניים של אחד מאיתנו יהיו נתונים בסכנה מבלי שהיא תאיים גם על אלו של גרמניה. זהו היסוד המוצק ביותר האפשרי של העמוד האירופי של נאט"ו. הוא מחזק את המסר לו שותפים כולנו, משני צידי האוקיינוס האטלנטי: התקפה על אחד מאיתנו היא התקפה על כולנו. מי שחושב שמדובר במס שפתיים, כדאי שיראה מה אנחנו עושים בשטח.

המאמר המלא
תאריך:  27/05/24   |   עודכן:  27/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שולץ: התקפה על אחד מאיתנו היא התקפה על כולנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
שרי האוצר של מדינות G7 אישרו עקרונית תוכנית לשימוש בריבית על הנכסים הרוסיים המוקפאים כדי לממן את הסיוע    התנגדותן של גרמניה וצרפת מנעה שימוש בנכסים עצמם
יאיר נבות
הגנרל ואדים שמארין נעצר לחודשיים בחשד לעבירות הונאה הכוללות שוחד    שמארין היא הקצין השלישי הבכיר בצמרת משרד ההגנה שנעצר בחודש האחרון
איתמר לוין
מצב החירום בו שרויה אוקראינה מאז הפלישה הרוסית מונע את עריכת הבחירות    אקונומיסט טוען שיש להכין תוכניות לקיומן בקרוב, גם אם זה יהיה קשה: חשוב להדגיש את ההבדל מרוסיה של פוטין
יאיר נבות
בחינה מעמיקה יותר של יחסי מוסקבה-בייג׳ין יותר משנתיים לאחר הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה תלמד שהם אכן העמיקו משמעותית, עם סייגים. למשל בכל הקשור להיקף הסחר בין המדינות, ורכיבי הסחר הזה. בשל הסנקציות המערביות המכבידות על רוסיה, מוסקבה הגבירה באופן דרמטי את הסחר עם אסיה, עם דגש על סין והודו.
איתמר לוין
מדוע דווקא עכשיו, כאשר פוטין סבור שהזמן עובד לטובתו? הסבר אחד, אומר אקונומיסט, הוא שמדובר ביישום הוראות מהשנה שעברה. הסבר שני ומפחיד יותר הוא שזוהי הכנה לעימות גלוי עם נאט"ו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il