X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מקום מרכזי בהתוויית המדיניות
הרפובליקנים מתכוננים לשליטה בסנאט לצד הבית הלבן
לטראמפ יש סיכוי טוב להיבחר לנשיא ולרפובליקנים צפוי רוב לכל הפחות בסנאט. הם מתכוננים להעניק הקלות מס ולמנות את מי שיהפכו את מדיניות ביידן; והחשוב ביותר - את שופטי העליון, מנתח אקונומיסט

ביקורו של דונלד טראמפ בקונגרס בשבוע שעבר היווה תזכורת למקומו המרכזי בהתוויית מדיניותו של הנשיא הבא. למרות שהרפובליקנים בגדול תומכים בטראמפ ובתוכניותיו, הנקודות הפרטניות נתונות במחלוקת. אקונומיסט מעניק לטראמפ סיכוי של שני שלישים לנצח, קרוב לוודאי שהרפובליקנים יחוללו מהפך בסנאט ואולי אף ירחיבו את הרוב שלהם בבית הנבחרים, והם כבר מתחילים לתכנן את סדר היום החקיקתי שלהם.
השאיפות של הרפובליקנים יוגבלו בידי הפיליבסטר, המצריך 60 מבין 100 הסנאטורים כדי לקדם את רוב החקיקה. הם יוגבלו גם בידי שאפתנות מצומצמת: הם כבר לא מדברים על רפורמות נרחבות או שינויים מפליגים בביטוח הבריאות. אבל המפלגה עדיין יכולה לשנות בצורה דרמטית את המדיניות הפיסקלית, שכן את התקציב ניתן להעביר ברוב רגיל.
הדבר נכון במיוחד ב-2025, בה יפקעו רבות מהקלות המס מהקדנציה הראשונה של טראמפ, מהן נהנים 60% ממשקי הבית. הארכתם תגדיל את הגרעון ב-4 טריליון דולר בעשור הבא, והעברת חוק להגבלת הגרעון – שהגיע אשתקד ל-6% תמ"ג – בלתי אפשרית מבחינה פוליטית. רפובליקנים רבים רוצים להתבסס על החקיקה מ-2017, כאשר מס החברות ירד מ-35% ל-21% וההטבות לעסקים קטנים גרמה לכך שחלקם ישלמו דווקא יותר. אחרים מחפשים יותר סיוע לעסקים לצד עידוד השקעות.
פלג חדש יחסית אך גדל במפלגה מדגיש את התמיכה בעובדים, תוך ביקורת על הפחתת המס לחברות בלא הפחתה מקבילה ליחידים. הסנאטור מרקו רוביו הוא תומך ותיק בהטבות מס להורים, וטוען שהן חיוניות כדי להתאושש מעידן ביידן. הציר הבכיר ג'ייסון סמית אומר כי אפילו רפובליקנים שמרנים מאוד מוכנים לדבר על העלאת מס החברות.
שני גורמים מתחרים יפגעו בכל ניסיון להפחית את הגרעון. האחד הוא טראמפ, שהבטיח לבטל את המיסים על טיפים – הבטחה פופולרית במדינת המפתח נבאדה, אך יישומה יהיה יקר. השני הוא בית הנבחרים, בו גודל הרוב הרפובליקני (אם בכלל) ימלא תפקיד מרכזי.

תקציב הביטחון לצד הגרעון
טראמפ בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

הסוגיה הפיסקלית תשפיע על נושא חשוב נוסף: תקציב הביטחון. הסנאטור ג'ון קנדי אומר כי מצד אחד על ארה"ב להתמודד עם שליטים סמכותנים ברחבי העולם, ומצד שני עליה לשלוט בחוב שלה, להרחיב את המשק ולשלם לדור המזדקן; קיצוץ של הוצאות בזבזניות הוא הכרחי, מוסיף קנדי.
רוג'ר וויקר, הסנאטור הרפובליקני הבכיר בוועדת השירותים המזוינים, קרא לאחרונה להעלות את ההוצאה לביטחון מ-2.9% ל-5% תוצר. הוא נהנה מתמיכתם של בכירים ובראשם מנהיג המיעוט היוצא, מיץ' מק'קונל. אבל האגף הבדלני הגדל של המפלגה טוען שארה"ב כבר מוציאה יותר מדי ומבזבזת יותר מדי – אם כי ניצים דמוקרטים עשויים לתמוך בהגדלת התקציב. פשרה אפשרית תהיה העלאה של ההוצאה, אך לא בשיעור כה ניכר; יהיה קשה יותר להגדיל את הסיוע למדינות כמו אוקראינה וטייוואן.
טראמפ גם מנהל קמפיין תוקפני נגד המוני המסתננים בגבול מקסיקו והמדיניות הירוקה של ביידן, ורק דמוקרטים מעטים תומכים בו בשני אלו. חלק מהרפובליקנים, כמו הסנאטור ביל האגרטי, סבורים שניתן יהיה להעביר חקיקה בתחומים אלו תוך שימוש בתהליך התקציב, אם ימצאו ניסוח שיקשור אותה להוצאות המדינה.
אישור מועמדיו של הנשיא חיוני לעיצוב מחדש של הכוח בוושינגטון, ממשיך אקונומיסט. מינויים ברשות המבצעת יכולים ליישם את מדיניות ההגירה של טראמפ, לבטל את מהלכיו של ביידן בתחומי האנרגיה והסביבה ואפילו לבטל כספים שהוקצו לפרויקטים ירוקים. 1,200 מבין 4,000 המינויים הנשיאותיים מצריכים אישור של הסנאט. הרפובליקנים יתנו עדיפות למינויים לכל החיים כמו שופטים פדרליים, על פני מינויים זמניים בדרג הפקידותי.
שלושת השופטים אותם מינה טראמפ לבית המשפט העליון הם בני פחות מ-60. קלרנס תומס וסמואל אליטו השמרנים יהיו בשלהי שנות ה-70 בסיום הקדנציה הבאה ועשויים לפרוש. איש אינו יודע כיצד ייראו מערכת המיסים או תקציב הביטחון בעוד 20 שנה. אבל כל מי שתוהה מדוע הרפובליקנים דבקים בטראמפ למרות כל מעלליו, חייב לזכור שייתכן שבשנות ה-2040 רוב שופטי בית המשפט העליון יהיו מינויים שלו.

הכתבה המלאה
תאריך:  19/06/24   |   עודכן:  19/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפובליקנים מתכוננים לשליטה בסנאט לצד הבית הלבן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
לטראמפ יש יתרון גדול בנגישות לצעירים דרך הרשתות החברתיות, בעוד קשייו של קמפיין ביידן - כולל בשל המלחמה בעזה - מלווים אותו גם בזירה חיונית זו, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
טראמפ מוביל בצורה ברורה על ביידן בסוגיית הכשירות הגופנית והמנטלית לתפקיד הנשיא, גם אם ניסוח דקדקני יותר של השאלות מקטין את יתרונו    וושינגטון פוסט סבור שחשיפת חולשותיו של טראמפ לא תשנה הרבה
איתמר לוין
זו הערכתם של רבים מבעלי בריתו של הנשיא בעקבות הרשעתו של האנטר ביידן ברכישת נשק תוך הסתרת התמכרותו לסמים    וושינגטון פוסט: גם תיק המיסים נגד האנטר יביך את המשפחה
איתמר לוין
בנו של הנשיא רכש נשק בשנת 2018 ולא דיווח כנדרש שהוא מכור לסמים    גזר הדין צפוי להינתן חודש לפני הבחירות; ההערכות: יכלול מאסר על תנאי וקנס    האנטר מואשם בנפרד גם בהעלמת מס
איתמר לוין
ג'ו לומברדו, המושל הרפובליקני של מדינת המפתח, מצביע בניו-יורק טיימס על האינפלציה ועל הקושי להשיג דיור כגורמים המרכזיים לכך שטראמפ מוביל ביתרון גדול על פני ביידן במדינתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il