X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האמריקנים עדיין לא רוצים את שניהם [צילום: AP]
ביידן וטראמפ לקראת עימות עתיר הזדמנויות וסיכונים
ביידן ירצה לחדד את הסכנה הנשקפת מטראמפ ויצטרך להתמודד עם גילו; טראמפ יצביע על כשליו של הנשיא ויצטרך להתייחס לעתיד הדמוקרטיה ניו-יורק טיימס לקראת העימות השבוע
יתרונו של טראמפ הצטמצם
הסקרים האחרונים של ניו-יורק טיימס לפני העימות (25.6.24): שוויון 46:46 במישור הלאומי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, לאחר חודשים רבים בהם הוביל טראמפ. הוא ממשיך להוביל בכל מדינות המפתח, אם כי יתרונו הצטמצם: 45:48 באריזונה, 45:49 בג'ורג'יה, 46:47 בוויסקונסין, 46:48 במישיגן, 45:49 בנבאדה, 46:48 בפנסילבניה. עם זאת, יתרונו במדינות אלו - שבחלקן ניצח ביידן בפער של פחות מנקודה - הוא מתמשך.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (28.6.24 לפנות בוקר, שעון ישראל) יהיה הרגע עתיר הסיכונים ביותר בהתמודדות החוזרת ביניהם – צופה ניו-יורק טיימס. השניים יתייצבו זה מול זה בתאריך מוקדם מאי-פעם, אל מול אומה מפולגת ונרגזת. מבחינת ביידן, זו הזדמנות להזכיר את הכאוס של תקופת טראמפ, את הרשעותיו ואת העתיד האפל אם ייבחר שוב. טראמפ יטען שארה"ב נעשתה בימי יורשו יקרה יותר, חלשה יותר ומסוכנת יותר.
שני המועמדים הקשישים ביותר אי-פעם, הלכודים בשנאה הדדית ארוכת שנים, גם ניצבים בפני סיכונים. כל טעות – מעידה פיזית, טעות מנטלית, עלבונות אישיים מדי – עלולה להשליך את חותמה למשך חודשים, עד לעימות הבא בחודש ספטמבר. "האם ביידן יוכל לגרום לאנשים לומר: אולי הזקן הזה כן בנוי לתפקיד? האם טראמפ יגרום להם לומר: הנושא הוא אנחנו ולא הוא?", מגדיר האסטרטג הרפובליקני הוותיק קרל רוב.
העימות יהיה שונה מכל קודמיו, ולא רק בתאריכו. רשת CNN מארחת אותו, ולא ועדת העימותים הנשיאותיים. לא יהיה קהל והמיקרופונים יכובו כאשר האחר מדבר. לא יהיו הצהרות פתיחה; כל מועמד יענה שתי דקות על שאלות המנחים ג'ייק טאפר ודנה באש, יריבו יקבל דקה לתגובה והראשון יקבל דקה להשיב.
השניים נוקטים גישות שונות בהכנה לעימות. ביידן מסתגר בקמפ דייוויד עם עוזריו לחזרות, בהן עורך דינו האישי, בוב באואר, ממלא את תפקידו של טראמפ. ביידן גם משתתף ביותר פגישות בנושאי מדיניות מאשר ערב עימותי 2020. יועציו של טראמפ מקווים שהוא יתמקד בשני הנושאים הבעייתיים ביותר מבחינת ביידן – האינפלציה וההגירה – ולא ייגרר לחזרה על שקריו בנוגע לבחירות 2020 ועל טענותיו נגד המערכת המשפטית.
צוותו של ביידן רואה בעימות הזדמנות למקד את תשומת ליבם של הדמוקרטים והעצמאיים, ואולי אפילו כמה רפובליקנים מתונים, בכך שקדנציה שנייה של טראמפ תהיה עוד יותר רדיקלית מהראשונה. הם גם מצפים שטראמפ יהיה ממושמע יותר מאשר בעימותים הקודמים, בהם הופעתו הייתה כאוטית ונראתה כמו דליקת קוצים.
טראמפ מצידו מתכונן לשאלות על סכנות לדמוקרטיה האמריקנית ועל הבטחתו לחון את פורעי 6 בינואר. הוא אמר למקורביו, כי בכוונתו לבחון כל מקרה לגופו ולהבחין בין פורעים אלימים לבין האחרים. ולאחר חודשים בהם טען שביידן אינו מסוגל לעמוד בעימות של 90 דקות, הוא מנסה כעת להוריד ציפיות: "אני לא רוצה להמעיט בערכו", אמר לאחרונה.
הטיימס מציין, כי העימות השבוע יהיה הפעם הראשונה בה ביידן וטראמפ ינכחו באותו מקום מאז העימות באוקטובר 2020. טראמפ לא הזמין את הזוג ביידן לבית הלבן לאחר הבחירות הקודמות ונעדר מההשבעה בינואר 2021, וביידן לא הזמין את קודמו לאחר מכן. הרבה השתנה בארבע השנים הללו, אבל דבר אחד לא השתנה: רוב הציבור האמריקני אינו רוצה איש מהם, אם כי טראמפ מוביל בסקרים.
כמעט איש – כולל חלק מהאסטרטגים הבכירים של ביידן – אינו מצפה שהעימות ישנה מיידית את מצב ההתמודדות בין שני המועמדים המוכרים היטב. יועציו של ביידן רואים אותו כיריית הפתיחה לבחירות, אירוע בפרופיל גבוה שיספק הזדמנות להגדיר את תחומי ההתמודדות. הם הצליחו להקדים את העימותים, בתקווה שכך יוכלו לגרום לציבור להתבונן ביתר קפידה בנושאים שעל הפרק.
טראמפ מתמקד באירועים בארבע השנים האחרונות שלטעמו גורמים לממשלו להיראות באור חיובי יותר: אינפלציה גבוהה יותר, מעורבותה של ארה"ב במלחמות באוקראינה ובעזה וזינוק במספר המסתננים. ואילו ביידן מתכוון להדגיש כמה מההצעות היותר שנויות במחלוקת של טראמפ ומקורביו, כגון גירוש מיליוני מסתננים והטלת מכסים שיובילו להתייקרות הייבוא, כדי לתאר מה לדעתו יקרה אם טראמפ ייבחר שוב.
כפי שעושים הדמוקרטים מזה חודשים, ביידן יתאר את טראמפ כסכנה לחירויות היסוד האמריקניות, כגון הפלות וזכות ההצבעה. עוד יטען, שטראמפ יעדיף את העסקים הגדולים והמיליארדרים על פני האמריקני הממוצע. בימים האחרונים טען ביידן, כי יש להבחין בין "פושע מורשע שחושב רק על עצמו לבין נשיא הנלחם למען משפחותיכם".
ביידן גם יאשים את טראמפ באחריות לביטול ההגנה החוקתית על ההפלות בידי בית המשפט העליון, שהוא מינה שליש משופטיו. טראמפ לא יוכל לחמוק מן הנושא כפי שעשה בעימות הקודם, לאחר שבשנתיים האחרונות לא רק שהתגאה בפסק דין זה, אלא תמך במגבלות נוספות על ההפלות. הוא כנראה יחזור על עמדתו, שאימץ בית המשפט העליון: ההפלות נתונות להכרעת המדינות. ביידן יטען, כי טראמפ יפעל ההפך ויטיל מגבלות פדרליות על ההפלות.

הכתבה המלאה
תאריך:  26/06/24   |   עודכן:  26/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן וטראמפ לקראת עימות עתיר הזדמנויות וסיכונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איציק וולף
דיויד פרידמן, שהיה שגריר ארה"ב בישראל בתקופת ממשל טראמפ, טוען כי הנשיא לשעבר המתמודד על הנשיאות בנובמבר ישלח חימושים לישראל ללא הגבלה אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה
איתמר לוין
רק 35% אומרים שביידן כשיר מבחינה גופנית ונפשית; טראמפ מקבל 50%, ממש לא תמיכה גורפת    אקונומיסט אומר שהדמוקרטים צודקים בתהייתם מדוע הפשלות של טראמפ אינן עושות כותרות כמו אלו של ביידן
איתמר לוין
ביידן וטראמפ ייפגשו השבוע לעימות הראשון, המתקיים בתנאים שהציב ביידן ובלא חסותה של ועדת העימותים הדו-מפלגתית    אקונומיסט מסביר מה השתנה לעומת בחירות קודמות ומדוע
עידו דמבין
במקום סיקור עומק על סגן הנשיא המיועד של טראמפ, הקהל ביקש לשמוע על תיאוריית הניצחון של הדמוקרטים
איתמר לוין
לטראמפ יש סיכוי טוב להיבחר לנשיא ולרפובליקנים צפוי רוב לכל הפחות בסנאט. הם מתכוננים להעניק הקלות מס ולמנות את מי שיהפכו את מדיניות ביידן; והחשוב ביותר - את שופטי העליון, מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il