X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איומים בעלם הערבי: בשריפת הטייס התכוון דאעש להפחיד את הירדנים ולהכניעם הרש"פ מאיימת על ישראל בפירוק הרשות אם לא ישולמו כספי המיסים
▪  ▪  ▪
שריפת הטייס הירדני [צילום: מן הטלוויזיה]
היוזמה להעלאת אחוז החסימה חוזרת כבומרנג אל יוזמיה הפזיזים, שלא צפו את הסיכונים הכרוכים בה ולא ראו את הנולד כפי שמעידה הרשימה המאוחדת של המפלגות הערביות.

ירדן מאויימת
סרטון הווידאו שבו נראית הוצאתו להורג בשריפה של הטייס הירדני מועאז אלכסאסבה, זכה לשיא של צפייה ברחבי העולם הערבי. יש לציין כי ערוצי הטלוויזיה בערבית נמנעו, כפי שמחייבת האתיקה המקצועית, משידור מחזה-האימים בשלמותו. אך חלק מהרשתות החברתיות, ובעיקר של ארגון דאעש, הציגו את מעשה הזוועה עד סופו.
וידאו השריפה הגשים את מטרת דאעש לזרוע אימה ופחד בקרב תושבי האזורים שבהם הוא פועל ולאלצם לנטוש את בתיהם, כפי שקרה בשטחים שכבש הארגון בעירק וסוריה. בשריפת הטייס התכוון דאעש להפחיד את הירדנים ולהכניעם, יום יבוא ודאעש יתקדם לעבר ירדן.
דאעש הסוני לוטש עין על ירדן שהיא מדינה סונית. הארגון למד מן הקרבות בעירק כי קל לו יותר לפעול באזורים שמרבית תושביהם סונים ולא שיעים. לדאעש ירדן היא טרף שמן ומוקד אסטרטגי שגם ממנו, ולא רק מעירק וסוריה, אפשר לאיים על סעודיה.
בנוסף, לירדן יש גבול של 500 ק"מ עם ישראל, שכזכור מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי הכריז כי היא על המפה. הממסד הירדני ועמו מדינות ערב שעליהן מאיים דאעש, כמו גם כוחות הברית הנלחמים נגד הארגון, עֵרים לסכנות הצפויות למדינת ירדן, ומכאן התמיכה והחיבוק שלהם היא זוכה מצידם של גורמים אלה.
העיקר והטפל
הרשות הפלשתינית מאיימת על ישראל שאם לא תשלם את כספי המיסים שהיא גובה בעד הסחורות שנכנסות לאזורים שבשליטת הפלשתינים, תפרק הרשות את עצמה, והעול של ניהול שטחים אלה יוטל על כתפיה של ישראל.
בתגובה לכך אמר ח"כ סילבן שלום בראיון ל"קול ישראל", כי אם זה יקרה, ישראל תממן את ניהול האזורים שנמצאים כעת באחריות הרש"פ מכספי המיסים שהיא גובה עבורה.
האומנם זה אפשרי?
תקציב הרשות הפלשתינית לשנת 2014 היה 4.2 מיליארד דולר, שהם 350 מיליון דולר בחודש. המיסים שישראל גובה עבור הרשות מגיעים לכ-100 מיליון דולר בחודש בלבד. מוזר אפוא לשמוע ממי שהיה שר אוצר הצהרות כאלו.
יש לציין כי לפי אמנת ז'נבה, אם תפורק הרשות, על ישראל תהיה מוטלת החובה לנהל את חיי הפלשתינים.
יוזמה לא מבורכת
היוזמה להעלאת אחוז החסימה בבחירות לכנסת ל-4 מנדטים במקום 2 חוזרת כבומרנג אל יוזמיה. הללו גילו פזיזות, לא צפו את הסיכונים הכרוכים בה ולא ראו את הנולד, כפי שמעידה התנהלותן של המפלגות הערביות. הללו, שהיו קטנות ומפוצלות, מתאחדות רק כדי לחצות את אחוז החסימה, גם אם אין ביניהן מכנה משותף. להן לא ישנה אם לאחר הבחירות יפורק האיחוד ביניהן והן תחזורנה אחרי הבחירות לחלוקתן המקורית. זאת, בשל המחלוקות העמוקות השוררות ביניהן שאינן ניתנות לגישור.
התוצאה של העלאת אחוז-החסימה היא הגדלת כוחן של המפלגות הערביות, שהסקרים נותנים להן בין 13 ל-14 מנדטים במקום 11 מנדטים שיש להן היום.
הזדהות עם חולי הסרטן
שרת התיירות התוניסאית אמאל כרבול קוצצת את צמותיה למען חולות הסרטן. כרבול הבהירה באתר שלה כי היא עושה זאת, בעקבות בתה, למען הילדים חולי הסרטן הזקוקים לפיאות.
כרבול מתעמתת עם האיסלאמיסטים שמתנגדים לכך שנשים ימלאו תפקידים בממשלה.
במסגרת תפקידה כשרת התיירות, עודדה כרבול את התיירות מישראל.
כרבול, שהיא מהנדסת במקצועה, נטשה לא מזמן את משרתה הרמה, וכיום היא משמשת כנציגת ארצה ב-B.M.W.. בגרמניה ובבריטניה.

לאתר מגזין 'מראה'
הכותב הוא הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  21/02/2015   |   עודכן:  22/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אדוניס
"מדוע אתה חוזר ושואל: כיצד הורגים אדם שאין אפשרות לשחזרו בתודעתו ובצורתו. כיצד הורגים בן אדם בזדון בביתו או ברחוב, או כיצד מתחשק לבן אדם להתפוצץ ולקחת אחרים עמו ברסיסים? או כיצד שוחט אדם אדם הדומה לו בצורתו, כפי ששוחט טלה מיואש, ולאחר מכן יתענג על-ידי הנחת ראשו על חזהו, כאילו מדובר באומנות מודרנית המוצגת במוזאון ההרג העולמי?"    קטעים משירו של המשורר הסורי הגולה בתרגומו של צבי גבאי
יוני בן-מנחם
הפרשנים בעולם הערבי חלוקים בשאלה מהו סוד כוחו של ארגון "המדינה האיסלאמית" ומי עומד מאחוריו. רבים מהם מתכחשים לעובדה כי מדובר בארגון איסלאמי אותנטי ומאשימים את ארה"ב וישראל בהקמתו
עמי דור-און
הניסיונות להגיע להסדר בין ישראל לפלשתינים במה שקרוי "סוגיות הליבה", עוברים בהתמדה בין ימים של גאות מלחמתית לימי שפל של הפסקות אש וניתוק מגעים
מנשה שאול
האמריקנים יירטו את הטייס הירדני, הישראלים והאירנים עושים יד אחת כדי לשלוט על העולם הערבי. אלו הן רק חלק מהזיות המזרח התיכון שהמשאב הבטוח ביותר שלו הוא השמש
מרדכי קידר
אחד הדברים המעוררים את דאגת המערב היא העובדה שמאות ואולי אלפי צעירים ממדינות המערב מתאסלמים    ההתפכחות מהחלום הרע שלהם הוא הסיוט שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il