X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותו מילייה פוליטי-תרבותי שמייחס רציונליות למשיחיים המהדיים הקטלניים מאירן ומוכן לסמוך על שיקול דעתם, מסרב לתת סיכוי דומה לאלה שהוא מזהה כמשיחיים הישראלים
▪  ▪  ▪
שר החוץ של אירן, מוחמד ג'וואד זריף, וג'ון קרי. על שיקול הדעת של אירן מוכנים לסמוך [צילום: AP]
יצחק הרצוג "סומך על הנשיא אובמה שישיג הסכם טוב עם אירן", כלומר גם אם אירן הציבה לעצמה יעד של השגת נשק גרעיני, הסכם עם אובמה הוא שיעצור אותה.

מדובר בדתיים-לאומיים קיצוניים. ולא סתם קיצוניים אלא משיחיים. הם נשמעים לאנשי ההלכה במקום לחוקי המדינה ואף לקחו צבא חילוני והנהיגו בו תהליכי הדתה. אבל הם רציונלים ובסופו של דבר ניתן להגיע עמם להבנה.
לא, אין מדובר בכתב הגנה מפויס של השמאל כלפי הציבור הדתי-לאומי היהודי בישראל. מדובר בתמצית ההתייחסות של גורמים בתקשורת ובפוליטיקה הישראלית כלפי משטר האיותאללה באירן. להלן סקירה של השיח:
במאמר מדצמבר 2013 (ידיעות אחרונות) התייחס ברוך לשם לאפשרות שאירן תשיג נשק גרעיני וביטל את הסכנה שבכך בקובעו כי "מדינות שנתפסו כלא-רציונליות, כמו סין וקוריאה הצפונית, הפכו לכאלו לאחר שהשיגו נשק גרעיני". למי שחשב שחסידי האוריינטליזם הם גוף נכחד ומבויש, בא דמיטרי שומסקי (הארץ, 22.2.15) וטוען בגאון שבאיסלאם טמונים גם זרעי סובלנות, שוויון ללא מוסלמים וחופש מחשבה, וכי רק הקולוניאליזם המערבי הוא זה שדחק את האומה הערבית לכיוונים פאן-איסלאמיסטיים רדיקליים. הפתרון, לדבריו, הוא להפסיק לשנן שוב ושוב ששורשי הטרור מצויים באיסלאם. גם יצחק הרצוג הצטרף למקהלה ומנהיג כעת קו הסברה (שאני מקווה מאוד כי אינו באמת מאמין בו) שעל פיו נשק גרעיני בידי אירן הוא איום גדול, אך אינו סכנה קיומית לישראל. בכל מקרה, הוא "סומך על הנשיא אובמה שישיג הסכם טוב עם אירן". הפרשנות: גם אם אירן הציבה לעצמה יעד של השגת נשק גרעיני, הסכם עם אובמה זה מה שיעצור אותה.
באופן בלתי מתמטי בעליל, אותו מילייה פוליטי-תרבותי שמייחס רציונליות למשיחיים המהדיים הקטלניים מאירן ומוכן לסמוך על שיקול דעתם, מסרב לתת סיכוי דומה לאלה שהוא מזהה כמשיחיים הישראלים. רוגל אלפר, במאמרו המכונן שבו תמך בירידה מהארץ (הארץ, 31.8.14) כתב כי "הגורל שלי ושל ילדי נקבע פה על-ידי גורמים שיש להם אלוהים והם משוחחים אתו, ופועלים בשמו. אני חושב שהם משוגעים...הם חיים ביד ושם".
אווה אילוז (הארץ, 13.2.15) חושבת "שאנחנו באמת צריכים לפחד". לפני שאתם טועים לחשוב כי היא מתכוונת לגרעין האירני, מיד מגיעה ההבהרה: "צריכים לפחד שנתעורר במדינה שבה קנאים דתיים הופכים אט אט לקבוצה השלטת...צריכים לפחד מהפחד עצמו ששולט בתודעה הישראלית...(מ)הפוליטיקה והמדיניות של נתניהו שמובילות אותנו לתהום".
אורי סביר התייחס השבוע לנאום ראש הממשלה בפני הקונגרס. "בלאו הכי קהל היעד של ראש הממשלה אינו הקונגרס, אלא האלקטורט הימני שנע בין הליכוד לישראל ביתנו. קהל יעד שמשוכנע בכוחה הבלתי מוגבל של ישראל גם ללא ארה"ב, גם במצוות האל. קהל יעד פונדמנטליסטי". אותם "אחים יהודים" ו"תיאוקרטיה יהודית", הוא מסביר, מסכנים את ישראל ויוכלו "למצוא שפה משותפת עם טהרן". (מעריב, 23.2.15). גם יובל דיסקין הצהיר בזמנו כי אינו סומך על המשיחיים מקיסריה ואקירוב. ההקבלה ההפוכה והסלקטיבית של נושאי דעות אלו בלתי נתפסת: את המשיחיים היהודיים הפועלים להגנה עצמית צריך לסכל מפני שהם פונדמנטליסטים. את הפונדמנטליסטים מאירן ניתן להניא מפיתוח נשק יום-הדין המהווה עבורם נדבך של מלחמת קודש מחייבת.
דווקא הסנגוריה על האיותאללה (שלהם, לא שלנו) והקטגוריה על המשיחיים מקיסריה, אקירוב וגבעות השומרון (שלנו, לא שלהם) מבהירה עד כמה התפיסה הרווחת בממשל אובמה ותומכיו בישראל כלפי אירן שגויה. אם אפשר לסמוך על המשיחיים הרציונליים מאירן, בהחלט אפשר לסמוך גם על "המשיחיים שלנו" שידעו להסיר את האיום האירני מעל ישראל, בכל מחיר. רצוי להתחיל עם הבהרה למקבלי ההחלטות בוושיגטון לגבי נקודות המשגה שלהם. ברכת הצלחה לראש הממשלה בנאום בפני הקונגרס. המחנה הציוני מאחוריך. נקווה שגם "המחנה הציוני".

לאתר מגזין 'מראה'
הכותב הוא מוסמך האוניברסיטה העברית בהיסטוריה כללית, בעל תעודת הוראה ומרצה למדע המדינה ומשטר מדינת ישראל במכינה קדם-אקדמית.
תאריך:  01/03/2015   |   עודכן:  01/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו צ'אנס למשיחיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם אמריקה מאמינה באלוהים ל"ת
סניל  |  1/03/15 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
מבחינתם של אזרחי קובה, ההפשרה ביחסים בין מדינתם ובין ארה"ב מבשרת לעת עתה על שינויים בתחום הכלכלי, כשלדידם השינויים בתחום הפוליטי הפנימי עדיין אינם נראים באופק
עליס בליטנטל
יפה יעשה רה"מ שלא ישתתף בעימות עם בוז'יחנון. העימות שהיה בערב שבת בערוץ הראשון, בין עמיר פרץ לבין ישראל כץ, ממחיש זאת. הרמה הנמוכה של העימות, בה ישראל כץ אומר את דברו בשקט, בשליטה ובנועם, מול השצף-קצף של צעקותיו הקולניות של פרץ ששיסע כל העת את כץ - אינה יאה לרה"מ ולכבודו
ראובן לייב
כישלונו המוחץ של המרוץ התל אביבי נזקף לחובת מארגניו והוא מאפיל בכך על הישגיו הספורטיביים. הכתובת הייתה רשומה על הקיר והגיעה העת להפיק את הלקח
משה חסדאי
הסיפור על נר הלילה החופי, מבוסס על סיפור מתוך הספר הנפלא 'ארץ ירוקה שלי'. אמור לי מה יחסך אל המתנחלים ואומר לך מי אתה
נסים ישעיהו
לקראת פורים, כדאי להזכיר לכולנו את דברי המן: יֶשְׁנוֹ עַם-אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים. גם אז היו יהודים שהיו גאים ביהדותם והיו יהודים שהתנערו ממנה. להמן זה לא שינה דבר, את כולם הוא רצה להשמיד
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
לא עובדים לפי הספר  /  מנשה שאול
חורבן פרס-ישראל  /  דורון בקל-איילון
הולך בעקבות אביו  /  רפאל מדוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il