X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזי קגן יועצת פסיכולוגית אונ' בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
גם מבוגרים צריכים לנצל את פורים לבילוי, השתטות והנאה בחירת התחפושת על-ידי הילד יכולה ללמד אותנו על תפיסתו או רצונו של הילד
▪  ▪  ▪
גם ההורים יכולים להתחפש [צילום: פלאש 90]

מדי שנה בי"ד באדר, אנחנו חוגגים את חג הפורים ובו אנחנו קוראים את מגילת אסתר, לובשים תחפושות, מסכות ומחלקים משלוחי מנות. את פורים נהוג לציין בגנים, בבתי הספר וגם בעבודה. זהו חג שאהוב על כולם. לפורים קסם מיוחד, ביום זה כל אחד יכול לבחור להיות מישהו אחר, להתנהג, לדבר, להתלבש ולהרגיש אחרת.
עם זאת, החג דורש התגייסות מלאה של ההורים להגשמת חלומותיהם של הילדים להפוך להיות מישהו אחר. להלן טיפים משפחתיים לחג הפורים לכל הגילאים, מגדול ועד קטן:

גם מבוגרים יכולים ליהנות

בחלוף השנים בהם אנו הופכים להיות הורים, אנו שוכחים שאת חג הפורים גם מבוגרים חוגגים. אנו מתרכזים בהנאה של הילדים ושוכחים ליהנות בעצמנו. נצלו את פורים לבילוי, השתטות והנאה, ניתן להסתפק גם בשרביט וכתר על הראש. בפורים תוכלו לפגוש חברים שאותם לא פגשתם מזמן ולחזק עימם את הקשרים.
כמו כל בילוי אינטימי, רק של בני-הזוג ללא הילדים, תוכלו לחזק את הקשר הזוגי ולצבור חוויות מסעירות שהן רק שלכם. במידה ולא מתאפשר לכם לצאת לבילוי במהלך ימי החג, לבשו אביזר פורימי כגון אף של ליצן או חצאית הוואי והביאו את חג הפורים אליכם לעבודה. זה לבדו יעשה את האווירה במקום העבודה יותר שמחה, משעשעת ונינוחה, כיאה לימי הפורים.

אם שותים לא נוהגים

לילד שלכם כבר יש רישיון והוא רוצה את הרכב לצורך בילוי בחג הפורים. גם אם אתם סומכים עליו שלא ישתה לפני שהוא נוהג, וודאו איתו כי הוא מבין היטב את חשיבותו של הנהג תורן, שאינו שותה אלכוהול ודואג שהוא וחבריו יחזרו בביטחה ובשלום לביתם.
אם יש באפשרותכם, הניעו את ילדכם משימוש ברכב המשפחתי, הציעו לו להזמין מונית שתיקח אותו ואת חבריו לבילוי ובחזרה, כך גם הוא יוכל ליהנות וגם ימנעו סיכונים מיותרים. אם יש בידכם את היכולת הכלכלית, הציעו לילדכם לשלם עבור המונית. לעיתים, הם מעדיפים לקחת את הרכב של ההורים ולא לשלם על המונית מכיוון שכך אינם מרגישים שהכסף יוצא מכיסם.

בחירת התחפושת

בעולם התחפושות אפשר להבחין במאפיינים מגדריים המתבטאים בכך שלרוב נמצא בנות שרוצות להתחפש לדמויות נשיות ויפות, ובנים הבוחרים להתחפש לדמויות חזקות וכוחניות. בחירת התחפושת על-ידי הילד יכולה ללמד אותנו על תפיסתו או רצונו של הילד. אולם, לא תמיד זה כך, ילדים רבים אוהבים להתחפש לדמויות מוכרות מהטלוויזיה או מתוכניות לילדים, מכיוון שהם חשים תחושת הזדהות עם הדמות או אהבה אליה.
אני ממליצה לכם לאפשר לילד להתחפש כרצונו. הרשו לו לחוות את ההצלחה וההנאה הקשורות בחג, שכן לעיתים חלומות מתגשמים. עודדו אותו לחלום בגדר הסביר והבריא בתקווה שיהיה חזק מספיק בכדי להגשים את אותם החלומות.

לשמור על החיים

כמדי שנה, בחג הפורים נרשמת עלייה בתקריות הבטיחות בהן ילדים נפגעים בשוגג מחפץ שבו שיחקו או מחפץ שהיה להם בתחפושת. לפני החג בדקו שהתחפושות בטוחות והילדים מבינים את האחריות. אם רכשתם תחפושת מוכנה לילד, בדקו שהיא מאושרת על-ידי מכון התקנים. אם בחרתם בתחפושת ביתית, אל תשתמשו במוצרים דליקים כגון, נוצות וצמר גפן או בשרוכים וחוטים ארוכים שעלולים להיכרך סביב צוואר הילד.
פעמים רבות ילדים נחבלים בגני השעשועים כשהם מסתבכים עם התחפושת, בזמן שהם שם התעקשו על כך שיורידו את התחפושת. אסרו על הילדים להשתמש בכל הנפצים והאקדחים למיניהם הדומים לנשק אמיתי - הם עלולים לפגוע בהם ובחבריהם, ואף לגרור קנס. כמו-כן, לצעצועי פורים המותרים על-פי החוק, יש לוודא כי הילדים מפעילים אותם במקומות פתוחים ולא מכוונים אותם כלפי אזור הפנים שלהם או של חבריהם.

תחפושות לפעוטות

פעוטות בני שנה לעיתים נתקפים בפחד וחרדה ומתחילים לבכות כאשר הם רואים עצמם לראשונה עם תחפושת. על תופעה זו ניתן להתגבר בכך שלא נלחץ עליהם ללבוש את התחפושת שקנינו עבורם. אנו ההורים, עלולים להתאכזב כי השקענו עבור הילד, אך למרות זאת אסור לנו ללחוץ עליו ללבוש את התחפושת.
איך ניתן להכין את הפעוט לקראת התחפושת הראשונה שלו? התיידדו עם התחפושת מראש, הלבישו אותו בתחפושת כמה ימים לפני יום התחפושות בגן ותנו לו להסתגל למראהו המחופש. השתדלו שהתחפושת תהיה נוחה, לא מסורבלת וללא אביזרים מיותרים. ככל שהתחפושת תהיה קלה ונוחה יותר, כך יש סיכוי גדול יותר למנוע את הפחד והחרדה אצל הפעוט.
כמו-כן, תמיד תוכלו לבקש מהגננת שלא להגזים עם התחפושת שלה, שתלבש תחפושת מינימלית וללא מסכה בכדי שהתינוקות יוכלו לזהותה ולחוש בטוחים בקרבה. אם אתם חוששים שילדכם סובל מפחד ועומס רגשי מכל אותם דמויות וצבעוניות בחג הפורים, המלצתי היא לאפשר להם להישאר בבית וליהנות מפעילות משפחתית.

פעילות משפחתית בחג הפורים

מנהג נהדר בחג הפורים הוא חלוקת משלוחי מנות. משלוחי המנות יכולים להיות הזדמנות של ההורים להקנות לילדיהם את הערכים, אחריות חברתית ונתינה, תוך בילוי משותף. הכינו עם ילדכם משלוחי מנות לחבריהם או לאדם הזקוק לעזרה.
יחד איתם חשבו למי הם היו רוצים להעניק את משלוחי המנות. הציעו להם להכין משלוח מנות לזוג השכנים הקשישים, לשכן ערירי או למשפחה הזקוקה לעזרה ותנו להם לבחור.

הכותבת היא מטפלת זוגית ומשפחתית, בעלת מרכז לטיפול רגשי בילדים ומבוגרים
תאריך:  01/03/2015   |   עודכן:  01/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
נסים ישעיהו
לקראת פורים, כדאי להזכיר לכולנו את דברי המן: יֶשְׁנוֹ עַם-אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים. גם אז היו יהודים שהיו גאים ביהדותם והיו יהודים שהתנערו ממנה. להמן זה לא שינה דבר, את כולם הוא רצה להשמיד
שיפי חריטן
מאריזת התחפושת ניבטות עיניה של ילדה בת 6, במבט לא צנוע בעליל. כך אנחנו רוצים לראות את הילדים שלנו גדלים? כדאי שנתעורר, אנחנו כבר מאחרים
יצחק מאיר
אחשוורוש הקדים בחמש מאות שנה את אוגוסטוס הקיסר הרומי שהעלה את'panem et circenses' לחם וקרקסאות, או לחם ושעשועים בכלל, לדרגה של אסטרטגיה פוליטית, המאלחשת את הרגישות המוסרית של המוני העם באמצעות אינפוזיה לתוך העורקים של מנות בידור המוני והמשכיחות ממנו אפילו את תחושת הזמן
שלמה בן-חור
מספר כללי זהב לאיפור נכון ובטוח של הילדים בחג פורים
נעמה בן-דוד-טרבלסי
אוזן המן, המתוק הנבחר בפורים, יש המתמוגגים מהפריכות ויש שלא סובלים אותה, אבל איכשהו תמיד אוכלים עד שנגמרת החבילה    איך נבחר בחוכמה את "האוזן" האידיאלית ומהו המילוי המומלץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il