X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרבית יהדות הגולה חיה בארה"ב ובאופן מסורתי הם מצביעים ברובם למפלגה הדמוקרטית התעקשותו של נתניהו לנאום בקונגרס "בשמו של כל יהודי בעולם", מעמתת את היהודים עם סוגיות מורכבות: נאמנות, זהות וברית גורל עם אחיהם היושבים בציון
▪  ▪  ▪
רק 30 נעדרו מנאומו. נתניהו [צילום: פלאש 90]

קו ישיר ועמוק עובר בין אי-ההסכמה על חוק הלאום, שבגינה הוקדמו הבחירות בישראל, ובין נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון. במהותו נועד חוק הלאום להגדיר את מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי באשר-הוא. מרבית יהדות הגולה חיה בארה"ב ובאופן מסורתי הם מצביעים ברובם למפלגה הדמוקרטית. התעקשותו של נתניהו לנאום בקונגרס "בשמו של כל יהודי בעולם", כדבריו, הגם שזוכה לאהדה בקרב הציבור הכללי בארה"ב, מעמתת את היהודים עם סוגיות מורכבות של נאמנות, זהות וברית גורל עם אחיהם היושבים בציון.
בשבועות האחרונים ידעה ארה"ב סופת שלגים שוברת שיאים. אולם סערת ביקורו של ראש הממשלה לא ירדה מהכותרות כל אימת שמועד הביקור התקרב. בישראל, לעומת זאת, השחיזו סכינים עוד בטרם נגעו גלגלי מטוסו של ראש הממשלה בקרקע. לא חשוב מה יהיה תוכן הנאום ומה יאמר בו נתניהו, ב"מחנה הציוני" כבר הכינו תגובה עוקצנית וקשה. צריך להביט מעבר לים כדי ללמוד מהי פוליטיקה אמיתית וכיצד צריכים להתנהל אלו המתיימרים להנהיג ציבור. וכך, בעוד אצלנו עסקו בקבלת הפנים הקרה מצד הבית הלבן, בגבעת הקפיטול הקפואה התקבל ראש הממשלה באופן ממלכתי וחם. רבים, גם מקרב המפלגה הדמוקרטית, האזינו בקשב רב ובנימוס אופייני לדבריו של ראש הממשלה.
התקשורת האמריקנית והציבור האמריקני מגלים הבנה להתעקשותו של ראש הממשלה לנאום לפני שני בתי הקונגרס על-אף התנגדותו של אובמה. בחברה שחופש הביטוי הוא נר לרגליה, נתפסת ההתנגדות מצד הממשל כניסיון להסתיר משהו מעיני הבוחרים. בארה"ב לא אוהבים הסכמים חשאיים, כמו הסכם אוסלו, המגיעים לציבור רק לאחר גיבושם. גם סירובו של נתניהו להיפגש עם נציגי המפלגות – הוא צעד אסטרטגי חשוב בגיוסה של דעת הקהל האמריקנית לעמדתו של ראש הממשלה כי הביקור אינו פוליטי. וכך, יממה לפני הנאום המתוכנן, רק שלושים מתוך 635 חברי קונגרס (בית הנבחרים והסנאט) – ייעדרו מהנאום.
הכל הבינו כי היחסים ששררו עד כה בין המפלגה הדמוקרטית לבוחריה היהודים - כבר לא יהיו כבעבר. סקר גאלופ שהתפרסם לפני כשבוע העלה כי האלקטורל היהודי, עם התרומות האדירות ואחוזי ההצבעה הגבוהים, נוהר בהמוניו למפלגה הרפובליקנית. יהודי ארה"ב אומנם אוהבים את ארצם, אך מרביתם מזוהים עם מדינת היהודים ועם הסכנות האורבות לקיומה. שותפות גורל.
בכנס צעירים שהתקיים באוניברסיטת טקסס, השתתפו מאות יהודים תומכי ישראל. אוניברסיטת טקסס (UT) מצויה בבירה אוסטין המוכרת כנקודה ליברלית-כחולה במדינה שמרנית-אדומה. רבים מהמשתתפים נתנו את קולם למפלגה הדמוקרטית בשתי מערכות הבחירות האחרונות. כמעט בכל פורום שהשתתפתי ניתן היה להבחין באכזבה ממדיניות הנשיא ביחסו לישראל ובתמיכה גורפת לנאומו של ראש הממשלה. אך לא כולם מחזיקים בדעה זו. "נתניהו אינו מדבר בשמי" – אמרה דיאן פינשטיין, חברת סנאט מקליפורניה, בראיון שהעניקה ל-CNN. "בקהילה היהודית קיימות דעות שונות ולא כולם מסכימים עם הצהרתו השחצנית של נתניהו" - אמרה מי שעמדותיה השמאליות ידועות לכל.
עדיין מוקדם לנבא מהם סיכוייה של הגב' פינשטיין להיבחר שנית, אך את עמדתה בנוגע לסוגיית חוק הלאום כבר ניתן לנחש. רבים בשמאל הישראלי, כמו בשמאל היהודי באמריקה, מבינים כי הקשר בין ישראל לגולה הוא סוגיה עקרונית ועמוקה הרבה מעבר לגרעין האירני. ולזה יצטרך הבוחר הישראלי לתת את דעתו בעוד כשבועיים.

הכותב הוא איש חינוך בקהילה היהודית באוסטין טקסס, ועורך כתב העת בעברית - "הישראלים בדרמז".
תאריך:  07/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ציפורה בראבי
קודם זה היה ינאם או לא ינאם? צריך לנסוע או לא צריך? עכשיו זה אם היה טוב או היה רע. זה הזיק או הועיל. תלוי את מי שואלים. הנאום של נתניהו - נכון, במקום הנכון
ד"ר חיים משגב
שמות השרים הבאים כבר ידוע; מה שעדיין לא ידוע הוא מי יעמוד בראש הממשלה    הוא לא פראייר, הבוחר שלנו, זה שיודע "להסביר" למה ל"איש שלו" מגיע. הוא לא רוצה ש"יעבדו" עליו עם אידיאולוגיות או עם מצעים. הוא בוחר בשיטת "הכוכב הנולד"
שי ניב
חיפשנו 17 מילות מפתח במצעי המפלגות כדי לבדוק מי מדבר יותר על החיים, על ילדים, דיור, בריאות, פערים ואפילו תקווה    נחשו מי מוביל במדד האופטימיות, מי זו מפלגת השמאל שהעלימה את המילה "שלום", מי לא מאמין בשקיפות ומי המפלגה היחידה שהזכירה את דאעש
איציק וולף
בכירים ברשימת המחנה הציוני גילו כי בין מפלגתם לבין יש עתיד מתנהלים מגעים מתקדמים שעל פיהם ימליץ יאיר לפיד על יצחק הרצוג כמי שצריך להרכיב את הממשלה הבאה    המחנה הציוני גנז קמפיין שלילי נגד לפיד
עידן יוסף
בסרטון נראים עובד נמל, עובדת באגף הגבייה ברשות השידור, בעל חברת סלולר לשעבר ואיש חמאס בקבוצת תמיכה, וכולם אומרים "אני כאן בגלל ביבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il