X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת הליכוד מגיעה היום למצב של בחירות כשהיא עייפה ואינה יכולה להשיב מלחמה שערה לכחלון יציר כפיה ולא ליאיר לפיד שחורש את הארץ. למרות זאת כנראה שהיא תנצח בבחירות ותרכיב את הממשלה הבאה, אולם זה צריך להיות כרטיס צהוב להמשך הדרך
▪  ▪  ▪
הליכוד. מפלגה עייפה [צילום: AP]

הליכוד הינה מפלגה שעברה הרבה תהפוכות במקור היא בנויה על יסודות חרות והליברלים וביחד הליכוד. במקור זוהי מפלגה שעובדת הרבה על הרגש ועל המוטיבציה הגבוהה להשיג את השלטון. בגין שהיה מנהיג בלתי מעורער של הליכוד ידע לנווט את בוחריו ולהביא אותם לשיא לקראת יום הבוחר.
את הליכוד למעשה הקים אריק שרון שמוצאו ממפלגת מפא"י (הוריו מכפר מלל) וניסיונו לרוץ לבד עם מפלגת שלום ציון נחל כשלון ומכאן נפל לו האסימון והוא הבין שצריך להתחבר למפלגה גדולה על-מנת להצליח לכבוש את השלטון מידי מפאי ההיסטורית. ולכן הליכוד הוא שילוב של תורת זבוטינסקי ותורת הליברליזם מבית מדרשה של הציונים הכללים שהפכה לליברלית.
במהלך השנים התפצלה המפלגה פעם אחר פעם. פעם המרכז החופשי, פעם קדימה בראשות אריק שרון. הפיצולים הללו הביאו אותה לתחתית של 13 מנדטים והיה נדמה כי היא לא תתרומם מהקרשים, אלא ששכנינו הערבים החזירו אותה לתמונת השלטון כאשר ירו טילים על מרכזי הערים והוכיחו כי ההינתקות הייתה טעות אסטרטגית.
בנימין נתניהו שהוביל את המפלגה חזרה לשלטון הצטייר כמי שיידע לטפל בטרור ובשכנינו בצורה הטובה ביותר. וזאת על-אף שהצביע עבור ההינתקות. אלא שבשש השנים האחרונות הסתבר כי נתניהו הינו הכוכב של הליכוד ויתרונו העיקרי אולם גם החסרון המרכזי של המפלגה.
בזמנו הפכה המפלגה לזקנה תשושה חסרת מוטיבציה, הצעירים עזבו אותה, הפיצולים נמשכו הנסינות להתחבר לישראל ביתנו היו טעות רצינית כי הסתבר שליברמן אינו פרטנר הגיוני.
לאור זאת מגיעה המפלגה היום למצב של בחירות כשהיא עייפה ואינה יכולה להשיב מלחמה שערה לכחלון יציר כפיה ולא ליאיר לפיד שחורש את הארץ. למרות זאת כנראה שהיא תנצח בבחירות ותרכיב את הממשלה הבאה, אולם זה צריך להיות כרטיס צהוב להמשך הדרך וביבי צריך לשנות דרכיו ולחזור ולהנהיג את המפלגה בצורה חכמה עם מרס מחודש.

תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  09/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
מחלקה ראשונה
סקר שערך ערוץ i24 צופה יתרון של 5 מנדטים לליכוד (26 מנדטים) לעומת המחנה הציוני (21 מנדטים)    הבית היהודי - 13 מנדטים, יש עתיד והרשימה הערבית - 12
רו"ח עידו רחמני
סה"כ 13 התייחסויות משמעותיות על נתניהו, מתוכן שתיים חיוביות, ושלוש התייחסויות להרצוג - שתיים בצורת ציטוטים של דברי ביקורת שלו על נתניהו, ועוד אחת בה דה-מרקר מצטט ביקורת של ח"כ אקוניס וממהר להראות שבעצם הוא לא מדייק. זו דוגמה מעיתון שלא הכריז מלחמה גלויה על רה"מ. העיתונים האחרים היו כמובן הרבה יותר קיצוניים בהתקפותיהם. היש צורך לפרט?
נסים גבאי
הפוליטיקאים בישראל המוקצים בענק מחמת מיאוס, וכמעט רוב מוחלט של תושבי מדינת ישראל ירק ויורק עליהם בכל פעם שמזכירים אותם – נמצאים שבוע לפני הבחירות בלחץ והיסטריה מטורפים – והציבור המתעקש לבחור בהם שוב, זורם איתם
יעקב שטרכר
הנושא החברתי הוא הקריטי ובהקשר זה לכחלון יש יתרון. הוא הוכיח יכולת ביצוע, הוא מעורר אמון שהמוני העם קרובים ללבו וכן הוא אדם משכיל. ממנו לא נשמע שטויות כגון מע"מ 0. כחלון קרוב יותר ל-10
מחלקה ראשונה
מה הקשר בין מצע המפלגה למצעים במיטה? ומה פירוש הניב השר ישב על המדוכה?    משאל רחוב משעשע לבחירות באוניברסיטת תל אביב    כתיבה ופיתוח: ירעם נתניהו, מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il