X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר שמעון שושני ופרופ' אניטה שפירא לימדוני היסטוריה, אסור לעוות את ההיסטוריה כל פעם שלמישהו מתחשק
▪  ▪  ▪
בחירות 2015. סיסמאות חסרות תוכן? [צילום: פלאש 90]

בדרכי בנתיבי איילון ראיתי כרזות ענק הקובעות "עם ביביבנט נשאר תקועים עם הפלשתינים". באופן אינטואיטיבי המשכתי את הכרזה "ועם בוז'יציפי, זהבה ואיימן לא נשאר תקועים" והחלק הזה נראה לי בצבע ורוד. אבל באופן בלתי מודע נזכרתי בשני מורים צעירים שהיו לי בתיכון. לאחד קראו שמשון והוא לימד אותי תנ"ך ולשניה קראו אניטה והיא למדה אותי היסטוריה. כל אחד מהם בדרכו החדיר בי הבנה מעמיקה וקשר לחומר שלימדו. שניהם לא לימדו לצטט אלא לחשוב ולהבין תהליכים הן כאלו שהתרחשו בתנ"ך והן כאלו שהתרחשו בהיסטוריה.
לימים נודעו שני המורים הצעירים כד"ר שמשון שושני שהיה מנכ"ל משרד החינוך ופרופסור אניטה שפירא לימים כלת פרס ישראל. ממבט לאחור ייתכן שהם היו ואולי עדיין, שמאלנים, כי לימדו בבית ספר סוציאליסטי ע"ש דוד קלעי בגבעתיים, שהאחד במאי היה יום שבתון מקודש בו.
ואז נזכרתי בכמה דברים שהם לימדו והחדירו בנו. ארץ ישראל היא ארצו וביתו הלאומי של העם היהודי מימי התנ"ך ומימי הכרזת בלפור. בה היו אבותינו ובה יוקם הבית הלאומי לעם היהודי. האסלם בא לעולם רק בשנת 630 לספירת הנוצרים כלומר אחרי התנ"ך שלנו.
ב-1917 הכריז שר המושבות הבריטי כי בארץ ישראל יוקם בית יהודי. לא היו פלשתינים, לא הייתה ישות ולא היו אבו מאזן וחמאס. היו כאן תושבים ערבים פזורים בארץ לא מפותחת ולא מיושבת. והם חיו לצד יהודים. כך סבתא שלי נולדה ברמלה וגדלה בעזה וסבא שלי נולד ביפו וגדל בין היתר גם בשכם.
ואז בכ"ט בנובמבר 1947 הכיר האו"ם בחלוקת ארץ ישראל בין יהודים לערבים. היהודים קבלו פיסת ארץ בלתי אפשרית אך יצאו מגידרם מרוב אושר. הערבים לא הסכימו לחלוקה וכך ב 1948, מיד עם סיום המנדט הבריטי פתחו במתקפה רבתי המוכרת כמלחמת העצמאות שלנו. תוצאת המלחמה הייתה הרחבת הגבולות מעבר לגבולות החלוקה ועמידה על קווי הפסקת אש שנקראו לימים הקו הירוק. במלחמה זו נכבשו בין היתר, יפו, רמלה, באר שבע, חיפה, נצרת, עכו, אילת, לוד, אזורים נרחבים בגליל ובשרון ובשפלה ובדרך לירושלים ובעצם רוב רובה של מדינת ישראל של גבולות 67.
19 שנים לאחר מכן, ב-1967 פרצה מלחמת ששת הימים שנכפתה עלינו וכתוצאה ממנה הורחבו הגבולות למה שנקרא לימים הקו הסגול. 19 שנים בלבד מבדילות בין שני הכיבושים, שמעולם לא הוכרו על-ידי הערבים ומעולם הם לא ויתרו על-אף שעל מאדמתם הכבושה.
רק אצל היהודים יש הבחנה ברורה בין שני הכיבושים. מי שמפרסם כרזות ענק בצבע חום, שלפי מה שלימדה אותי פרופסור אניטה שפירא היה צבעם של המדים של תנועת הנוער האס אה הנאצי, נגד יהודים, לוקה בבורות היסטורית ובכהות חושים. מה הכוונה לא להיות תקוע עם הפלשתינים? להחזיר להם את מה שנכבש? ואז בעצם אין לי מה לנסוע לרמת השרון, כי היא יושבת על אדמות הכפרים אג'ליל ואבו קישק, ורמת אביב על אדמות שייך מוניס, ומרכז תל אביב על אדמות סומייל. ויש לי חברים במושב מזור שיושב על אדמות הכפר הנטוש אל מוזירע, ויש לי חברים בכפר אז"ר שיושב על אדמות שבחלקן נרכשו מאל חירייה ובחלקן סופחו לאחר בריחת תושבי הכפר בזמן מלחמת העצמאות, וברעננה שיושבת על אדמות הכפר חירבת עזון ויש לי עוד חברים ומסתבר שכולם יושבים על אדמה כבושה. אם כך אני מבין מהכרזה שביביבנט, "שני ליצנים" שרוצים לנהל מדינה, ולא יודעים מה זה מלחמה, כי הרי שניהם היו ג'ובניקים, אחד בסיירת מטכ"ל ואחד במגלן, וביבי לא יודע מהו שכול כי לא איבד אח באנטבה - ישאירו אותנו תקועים עם הפלשתינים, ורק ארבעת הלוחמים - בוז'י ציפי זהבה ואיימן, יפרידו אותנו מהפלשתינים.
נדמה לי שאת זה עשה שרון בעזה ומאז כל שנתיים יש לנו מלחמה. אז בכל זאת המשכתי לנסוע לשטח הכבוש ברמת השרון ותודה למורה שמשון ולמורה אניטה שעזרו לי להבין.

הכותב הוא ד"ר ומרצה בכיר במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א).
תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  09/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת מול שטיפת המוח
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אג'ליל? אבו קישק? סומייל?
אהוד פרלסמן  |  9/03/15 13:57
 
- לא הבנת מאומה מפניני
עו"ד גבי ברגר  |  9/03/15 14:17
 
- אתה בטוח שלא הבנתי? הצחקתני.
אהוד פרלסמן  |  9/03/15 18:39
 
- לא קוראים לה ליבאי?
אהרון שחר  |  9/03/15 18:47
2
מורים ידועים-תלמיד טוב
ד"ר ראובן צדוק  |  9/03/15 14:06
3
כל מילה בסלע
אדם מהישוב  |  9/03/15 14:22
4
שטיפת המוח עברה כל גבול
לא איש ליכוד  |  9/03/15 14:27
5
מעוותים את ההיסטוריה כשמתחשק
אילנה דגן  |  9/03/15 14:35
6
השמאל שולט בתקשורת
ראובן דואק  |  9/03/15 16:19
 
- לימין יש עיתון חינם...
מיסטר × 123  |  9/03/15 17:40
7
לפעמים גם מיין,יוצא חומץ
וממורים טובים,  |  9/03/15 17:58
8
השמאל הפך את היוצרות
שירה לרמן  |  9/03/15 19:17
9
מאמר נכון ומדוייק ומעורר חומר  ל"ת
למחשבה. ר.ב.ז  |  10/03/15 13:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
דרור אידר
כוחות אדירים מופעלים בחודשים האחרונים נגד המחנה הלאומי כולו. כולם מבקשים למסך את התודעה ולפזר על כולנו ערפל מחשבתי, כדי שניפטר ממחשבת העוועים הזאת, לדבוק באידיאולוגיה וברעיונות שמרניים-ימניים, עד שניכנע ונצביע לחבר'ה שברנע, אברמוביץ' וחבר מרעיהם חפצים ביקרם
שמעון זיו
מפלגת הליכוד מגיעה היום למצב של בחירות כשהיא עייפה ואינה יכולה להשיב מלחמה שערה לכחלון יציר כפיה ולא ליאיר לפיד שחורש את הארץ. למרות זאת כנראה שהיא תנצח בבחירות ותרכיב את הממשלה הבאה, אולם זה צריך להיות כרטיס צהוב להמשך הדרך
מחלקה ראשונה
סקר שערך ערוץ i24 צופה יתרון של 5 מנדטים לליכוד (26 מנדטים) לעומת המחנה הציוני (21 מנדטים)    הבית היהודי - 13 מנדטים, יש עתיד והרשימה הערבית - 12
רו"ח עידו רחמני
סה"כ 13 התייחסויות משמעותיות על נתניהו, מתוכן שתיים חיוביות, ושלוש התייחסויות להרצוג - שתיים בצורת ציטוטים של דברי ביקורת שלו על נתניהו, ועוד אחת בה דה-מרקר מצטט ביקורת של ח"כ אקוניס וממהר להראות שבעצם הוא לא מדייק. זו דוגמה מעיתון שלא הכריז מלחמה גלויה על רה"מ. העיתונים האחרים היו כמובן הרבה יותר קיצוניים בהתקפותיהם. היש צורך לפרט?
נסים גבאי
הפוליטיקאים בישראל המוקצים בענק מחמת מיאוס, וכמעט רוב מוחלט של תושבי מדינת ישראל ירק ויורק עליהם בכל פעם שמזכירים אותם – נמצאים שבוע לפני הבחירות בלחץ והיסטריה מטורפים – והציבור המתעקש לבחור בהם שוב, זורם איתם
רשימות נוספות
מצביעים בלשון  /  מחלקה ראשונה
האיש של נתניהו הסכים לגבולות 67'  /  עידן יוסף
"להוריד בגרזן את הראש של מי שנגדנו"  /  עידן יוסף
תהיו כחלונים  /  יעקב שטרכר
חמישה ראשי מוסד ומירי רגב אחת  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
זה הזמן להפסיק להשתטות  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il