X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם למי שעדיין מתלבט - מומלץ שלא להעדר מן הקלפי ביום הבוחר ולפחות להטיל אליה פתק כלשהו, אפילו לבן, כדי להעיד על אכפתיות למה שקורה במדינה
▪  ▪  ▪
פתקי הצבעה. האדיש הוא בת-יענה [צילום: פלאש 90]

כל הסימנים מעידים בבירור שגם עכשיו, חמישה ימים לפני יום הבוחר, עדיין גדול מספר המתלבטים שאינם יודעים עבור מי להצביע. בצידם מצויים לא מעט אדישים, שהחליטו פשוט לדלג על הקלפי כאקט-מחאה לכל מה שקורה.
אלא שאלה גם אלה רק יורים לעצמם ברגליים. הם מאבדים בכך לא רק את זכותם להשפיע, אלא גם משחקים לידיו של מי שאינם חפצים ביקרו. ומלבד זאת, החרמת הבחירות גם אינה מעידה, דווקא, על אזרחות טובה. בוודאי שלא במדינה דמוקרטית.
מי שאדיש ליום הבוחר איננו אלא בת-יענה, הטומנת את ראשה בחול; ומי שמחרים את הקלפי, כאקט של מחאה, רק עלול לחזק בכך את מי שלא היה רוצה שייבחר. אלה גם אלה רק פוגעים, בעליל באושיותיה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית.
כך או אחרת, כל הסימנים מעידים כי רוב המצביעים יטילו הפעם לקלפי את הפתק שלהם למען מי שעומד בראש רשימתם, יותר מאשר למען הרשימה עצמה. והרי, מצעי המפלגות חדלו כבר מזמן לעניין את הבוחר הפוטנציאלי, במיוחד כאשר ההבדלים ביניהן רק הולכים מטשטשים.
חשיבות ההצבעה
לאלה שבכל זאת נמלכו בדעתם ושהחליטו להחרים את הבחירות - יש לנו עצה קטנה: במקום לשבת בבית ולחכות למשיח, שממילא לא יבוא בינתיים, מומלץ למרות הכל להשפיע, גם אם ההשפעה נראית שולית בלבד. הדברים אמורים במיוחד במי שאין בדעתם לתמוך באחת מן המפלגות המובילות והשבלוניות.
כמו בכל מערכת-בחירות - מצויות גם הפעם רשימות אחדות שיתנדנדו סביב אחוז החסימה. אבל במדינה כמו שלנו, שבה מתנהלות בחירות רובניות - יש מקום גם לרשימות-מיעוט, מבלי שייבעטו החוצה בידי בולדוזרים מפלגתיים, אימתניים ומפלצתיים. מלבד זאת, התמיכה בהן עשויה רק לסייע להגשמת מאווייו של כל אזרח המבקש לשמור על חוק וסדר, שהם נשמת-אפה של כל מדינה מתוקנת.
אבל, גם מי שיסרב להשתכנע בצדקת הדברים האלה, עדיין עשוי למלא את זכות הבחירה המוענקת לו מכוח החוק. הוא יוכל, למשל, לשלשל לקלפי פתק לבן. פתק כזה ייפסל, אומנם, על-ידי ועדת הבחירות, אבל יהיה בו אפקט של מחאה אקטיבית, של הצבעה ברגליים, מצד מי שבאמת איכפת לו.

תאריך:  12/03/2015   |   עודכן:  12/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אסתר שניאורסון גרי
בכל מערכת הבחירות שמתנהלת בימים אלה לא קיבלו המצביעים הסברים על המצע והאידיאולוגיה של המפלגות. את עיקר השאלות כדאי להפנות לרה"מ נתניהו שמחובתו לספק לאזרחים הבהרה על תוכניות הליכוד
יצחק דנון
יואב אביב טוען, שחברת שפיר חתמה על הסכם עם חברת בתי קולנוע בשל הקשרים שלה עם אחיו של משה כחלון, שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים ואשר היום עומד בראש מטה הבחירות של מפלגת כולנו, כדי לקבל הטבות במרכז המסחרי
ארי בוסל
איני יודע על מי יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה, האם יעלה הדבר ביד אותו אדם וכמה זמן ממשלה כזו תחזיק מעמד. אך בדבר אחד אני בטוח: מיד עם תום יום ההצבעה, יתחיל משחק נוסף: האשמות
יעקב אסתרליס
לכחלון קירבה מיוחדת ל"אנשים החשובים" – הטייקונים מהאחווה הטריפוליטנית - יוצאי טריפולי: יצחק תשובה, קובי מימון ואחרים. אין שום פסול בהתאחדות אזרחים על-רקע עדתי, אך אם פוליטיקאי הופך את עצמו לשליח קבוצת בעלי הון, ברור שהוא בראש ובראשונה יגן על האינטרסים שלהם – ולא משנה מה הוא ומפלגתו יבטיחו לבוחריו
יוסף דיין
התורה משיאה לנו עצה טובה מאוד, שהיא גם ציווי: לֹֽא-תִהְיֶה אַחֲרֵֽי-רַבִּים לְרָעֹת. הדמוקרטיה היא רעה. במיוחד ליהודים. בארצנו היא מסתאבת. היא כבר מסואבת. הצילו את עצמכם - אל תצביעו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il