X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הבחירות זו ההזדמנות הטובה ביותר מבין כל ההזדמנויות שקיימות להביע בצורה נחרצת, אפקטיבית ומעשית את קו המחשבה והדעה שיש לנו על מצבה של המדינה, וכן, גם לבוא בחשבון פוליטי עם מי שאחראי על ניהולה של מערכת החובות והזכויות שיש לנו איתה
▪  ▪  ▪
רעיונות אידאולוגיים [צילום: פלאש 90]
דמוקרטיה היא צורת השלטון הגרועה ביותר, חוץ מכל שאר צורות השלטון שנוסו" (ווינסטון צ'רצ'יל ).

מאז נודע שהולכים לבחירות, התבססה גם לחלוטין הלוגיקה בפוליטיקה הישראלית של השנים האחרונות. ייתכן שבאמת ובתמים כי הרעיונות האידיאולוגיים במקרה הטוב שלהם נמצאים אי-שם בבסיס אותם נבחרי הציבור, ובמקרה הגרוע הם כלים הישרדותיים למסך הסוואה ומעין נשק קונספציה לתפיסת כסאות, ובעיקר שמירתו של הכסא החשוב מכל.
לפי מרשם אחוז ההצבעה בבחירות האחרונות של 2013, בו הופיע הנתון של כ-68%, כלים הישרדותיים אלו אשר מתפתחים לקמפיינים הישרדותיים בתקופת בחירות, פונים ומשכנעים בצורה גורפת בד"כ כ-30% פחות או יותר מתושביה של הארץ הזו, ואשר מצביעים מ"המותן" והרבה פחות מטעמים אידיאולוגיים מעשיים.
סלידה יאוש וכעס
בצורה אינטואטיבית, התפיסה לסיסמאות הם כנראה חלק בלתי נפרד בד"כ משיקול הצבעתו של האזרח הבוחר. המפלגות שמחפשות לשרוד בהיררכיה השלטונית, מבינות זאת היטב!
ככל הנראה, דווקא בגלל אלו הבחירות הללו לא מיותרות! בכלל, בעקבות מצב הירידה באחוזי ההצבעה לכנסת ב-19 השנים האחרונות, ניתן בצורה הזו להבין אולי רק כאשר יותר ויותר אזרחים במדינת ישראל יפסיקו לגלות אדישות, סלידה, יאוש, כעס ושנאת חינם, ואולי יגלו יותר איכפתיות מאשר אגוצנטריות, וכך גם יבינו שבכדי לשפר, לעצב, להיות שותפים מלאים ופעילים במדינה שבה הם חיים, הם צריכים גם לצאת ולהצביע.
החשבון הפוליטי בתקופה זו בעצם די פשוט, מנהיגים בפוטנציות מגלים דפוס אגוצנטרי מסוים השולט בציבור, משתלטים ומובילים את השיח הפוליטי, הקיצוניים בשוליים מתבלטים, ובהיעדרו של הרוב השפוי אשר שקוע בעצמו, נוצר למעשה פער וחוסר אמון אזרחי. ניתן יהיה להוביל שינוי ומגמה חיובית רק באופן שבו החברה הישראלית תהפוך באמת לחברה מלאה ציונות, ולא להפקיר את המדינה לקיצוניות. כשמדברים על הפקרה לקיצוניות, לא מדברים רק על ההיבט המדיני בו הסוגיה הפלשתינית היא הבעיה הגדולה ביותר אשר מכרסמת בציונות ובעתיד המדינה. זו בעיה שבצער רב, עוד רחוקה מאוד מלהסתיים. הנושא הבוער ביותר והחשוב ביותר עליו צריך לתת הבוחר את משקלו, הוא הנושא הכלכלי-חברתי. יוקר המחיה, שהיה גם הנושא הנבער בבחירות הקודמות, עדיין רחוק מאוד מלהתייצב.
כאשר שני פרמטרים חשובים אלו עדיין מכרסמים במדינת ישראל ובנוסף אין איזה שהוא אופק, אין איזו שהיא תוכנית מסודרת ואין איזו תקווה מסוימת, אז בוודאי שזהו כישלון ומחדל ממשלתי לא רק עבורנו, גם עבור הדורות הבאים.
לפיכך, צאו להצביע.

תאריך:  16/03/2015   |   עודכן:  16/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמל הדמוקרטיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקרוא לכלב בשמו
אהרון שחר  |  16/03/15 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איתן לסרי
אם בהתעלמות מכוונת או בחוסר מקצועיות - התקשורת חוטאת לתפקידה בעיקר בשבועות האחרונים, אינה בוחנת לעומק את האלטרנטיבה של הרצוג לראשות הממשלה    מה שנעשה כאן על-ידי שורה ארוכה של עיתונאים, פרשנים וכלי תקשורת שונים, המבועתים מהאפשרות שבנימין נתניהו ינצח שוב בבחירות וימשיך לכהונה נוספת כראש ממשלה, הוא פגיעה בערכי הדמוקרטיה
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מבהיר כי בשל הקדמת הבחירות לא הספיק צוות בדיקה לבחון את המלצות קודמו בתפקיד להצבת מצלמות בקלפיות כחלק מהמאמץ למניעת זיופים בבחירות    "מטה הוועדה הגה מספר אמצעים שיינקטו בבחירות הקרובות במטרה להבטיח את טוהר הבחירות"
אריה גל
רבים בעם ישראל רוצים את הליכוד, אבל לא את זה האשכנזי והנהנתן של נתניהו    הם יצביעו כחלון
ליאור רזניק
מדוע הטענה כי הצבעה לבית היהודי מרחיקה את הסיכוי של הליכוד להרכיב את הממשלה הבאה אינה נכונה? ומדוע הצבעה לבית היהודי פירושה: המלצה בפני הנשיא על נתניהו כראש ממשלה
איציק וולף
ועדת הבחירות המרכזית הבהירה כי אין ביכולתה לבחון את העבר הפלילי של אלפי מזכירי הקלפיות שיפקחו מחר על הבחירות בכל קלפי וקלפי    הבהירה כי במקרים שבהם התעורר חשש לפגיעה בטוהר הבחירות שנבעה ממעשי או מחדלי מזכיר הקלפי - לא יועסק האיש שוב בוועדת קלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il