X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר כל אחד מבני הזוג יודע שעליו לדאוג לשני, לוותר בשבילו - נוצר מקום שבו יכולה לצמוח ולהתפתח אהבה גדולה
▪  ▪  ▪

לוותר שוב, לקום עוד פעם באמצע הלילה, להכיל עוד קושי, להתנדב לשטוף כלים, לתמוך ברגעי משבר. הרשימה עוד ארוכה. כל אדם נשוי מכיר את התחושה הזאת, כל אחד ואחת מכירים את השאלה: "שוב לוותר?! למה?!". החיים הזוגיים מלאים באינסוף מקרים, גדולים וקטנים, שדורשים משני בני הזוג פשוט לוותר.
פרשתנו "ויקרא" פותחת את ספר ויקרא, הספר שעוסק רובו ככולו בעבודת הכוהנים במקדש. בתחילת הפרשה אומר הקב"ה למשה: "אדם כי יקריב מכם" [ויקרא א', ב'], משם מתחיל רצף ההסברים על סוגי הקורבנות השונים. אך לא לחינם נבחר הפסוק הזה דווקא לפתוח את הפרשה, התורה באה להוציא מליבנו את המחשבה שהקורבן הוא העיקר, הכבש שנשרף על המזבח הוא המטרה, ח"ו. כל המטרה של הקורבן היא לעורר את האדם שישוב בתשובה, שיוסיף קדושה על קדושתו, יתעלה ויתרומם, שהוא עצמו ינקוט בצעדים - "אדם כי יקריב מכם" - הקורבן צריך לבוא מכם. להתנתק מהרגלים רעים, לעקור מידה מקולקלת, להשתנות.
על זוג שמתגרש אומרים חז"ל שהמזבח מזיל דמעות [גיטין צ', ב']. המזבח, שמבטא את הקורבנות שהאדם נדרש להקריב, את הוויתורים וכו', בוכה על שני בני זוג שלא השכילו להבין שלפעמים החיים הזוגיים דורשים קורבנות, לוותר על נוחות, לוותר על מה שבא לי כרגע ולחשוב עלינו כזוג.
בסופו של דבר הקורבנות הללו רק ירוממו את הקשר ויעצימו אותו, כאשר כל אחד מבני הזוג יודע שעליו לדאוג לשני, לוותר בשבילו, יש מקום שבו יכולה אהבה גדולה לצמוח ולהתפתח. ישנם אף מטיבי לכת שרבים מי יוותר לשני, והלוואי שבכל בית ובית מישראל ישמעו רק קולות מריבה שכאלה.
ונסיים בסיפור: כאשר נישא הרב אריה לוין לאשתו, המצב הכלכלי בארץ בכלל ובמשפחתו בפרט היה קשה מאוד. לאחר החופה הוא ניגש אל הכלה, אשתו הטרייה, ולחש באוזנה: "אישתי היקרה, אומנם לא היה לי כסף בשביל לקנות לך מתנה, ואפילו לא תכשיט או פרח, אך יש מתנה שאני בכל זאת רוצה להעניק לך - אני רוצה לתת לך את מתנת הוויתור, שמהיום ועד יומנו האחרון אוותר ואוותר".

תאריך:  19/03/2015   |   עודכן:  19/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
נשיא סוריה בשאר אסד הוא המנצח העיקרי במערכה הצבאית והמדינית נגדו בארבע השנים האחרונות    ארה"ב משנה את מדיניותה כלפי משטרו של אסד בגלל רצונה להביס את ארגון דאעש
אורי שרגיל
"היש עם בעמים, שבניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח, וכל אונס ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות?..."
אהוד פרלסמן
הערכה סבירה של התפלגות קולות החיילים מעלה שכתוצאה מהם יעבור מנדט אחד מאגודת ישראל לליכוד, ומנדט אחד יעבור למרצ מהערבים. אם תתאמת הערכה זו תסיים מרצ עם 5 מנדטים, וזהבה גלאון תחזור בה מהתפטרותה
אליזבט רימיני
למרות שהמציאות תמיד טופחת על פניהם, יש מי שרואה עצמו מורם מעם ויודע הכול ולעזאזל העובדות והתוצאות. הכרה בטעות? לא אצלם
יצחק מאיר
מצרים היא הראשונה בגלויות. היא אם כל הגלויות הפזורות בדברי ימי ישראל. הגלויות כולן הן נכר של רדיפה, ודיכוי, ושלילת זכויות, וסיכון הגוף והנפש. הן משולות לכוּר עֹֽנִי, הן מצרפות, הן מציתות את הכמיהה לחרות, מכשירות את אומץ הלב להסתכן וליטוש לאומים, גם את מכתם וגם את חסדם, וללכת חופשיים אל ארץ הבחירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il