X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק הרצוג, המחנה הציוני. טעות באבחון הבעיה [צילום: פלאש 90]
המחדל של השמאל נמשך
הציבור אינו מקבל את טענת ה"כיבוש" משום שכאמור עם אינו יכול להיות כובש במולדתו, גם אם גרים בה זרים. מי שמנסה לגמד או לבטל את זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל ובארץ ישראל, מאבד אפריורי את הקשב והאמון של רוב הציבור, שהוא גם לאומי, גם ציוני וגם יהודי במהותו ובהרגשתו

גורמים שונים בתקשורת ובחוגי השמאל ואוהדיהם עדיין מחפשים הסבר להתרחשויות להן היו עדים בבחירות האחרונות - המאפיין הראשי של כולן: הפתעה רבתי ומפח נפש שמקורו ב בהפתעה ואי- הבנה של התהליכים וסיבותיהם.
בכדי להציע פתרון לבעיה, צריך תחילה לאבחן אותה נכון; השמאל טועה באיבחון כבר מאז הסכמי אוסלו, ומשום שהוא טועה באבחון הוא אינו מצליח לשפר את מצבו. גם לאחר הכישלון האלקטורלי האחרון, הוא עדיין נמצא באותו מקום, אלא שהפעם הוא כבר כועס. אי-ההבנה מולידה מפח-נפש ותסכול, וכאשר אלה הופכים כרוניים, ועומדים בניגוד להערכה העצמית הגבוהה של השמאל, שחוזרת ומתגלה כחסרת כיסוי, הופך התסכול לכעס. והכעס מסיר בהדרגה את מעטה הצביעות של "כוהני הדמוקרטיה" דוגמת יונתן גפן, גרבוז וחבריהם, ומתברר שלא רק פורנוגרפיה היא עניין של גאוגרפיה, אלא אצלם גם דמוקרטיה היא כזו - היא טובה וצודקת כשהיא עונה על ציפיותיהם...
הם עדיין לא מבינים שהבעיה האמתית אינה כיבוש, משום שאין כיבוש. והבעיה האמיתית אינה יוזמה מדינית, מפני שאין כלפי מי להפעיל יוזמה מדינית - יש מנטרות, יש חלומות באספמיה ויש אינטרסים אמיתיים ומדומים של הדוד סם, ורק בחזון ההוא, המנותק מן המציאות וכושל באופן סדרתי בהתייחסותו אליה, מתקיים עולם ההזיות שסביבו הם בונים תילי תילים של תאוריות.
הבעיה: סכסוך בין שתי תנועות לאומיות
הבעיה האמתית היא סכסוך לאומי (עם יסודות תרבותיים דתיים והיסטוריים) בין שתי תנועות לאומיות לא זהות. תנועה אחת - הציונות שמוכנה לפשרות, אבל לא בכל מחיר, ותנועה שניה - הערבית-פלשתינית - שאינה מוכנה לשום פשרה, ואינה מקבלת את הסימטריה הכרחית לפתרון - זכות הגדרה עצמית שווה לשתי התנועות; ובמילים אחרות: הכרה ערבית במדינת לאום יהודית כחלק מהסדר מדיני הכולל גם סיום הסכסוך והתביעות.
בכדי להגיע לפתרון נחוץ להתפכח מאשליות, חייבים ליצור תנאים לפשרה סבירה, ובכלל זה ניתוק המעורבות הבינלאומית מהסכסוך והשארתו לצדדים הניצים. המעורבות הבינלאומית רק מפריעה לפתרון, משום שהמאמצים העיקריים של שני הצדדים מופנים להשפעה על המערכת הבינלאומית, ולצבירת נקודות בתודעתה במקום ליצירת הבנה ואמון הדדיים. ללא הבנה ואמון הדדיים גם המערכת הבינלאומית לא תצליח לכפות פתרון, כשם שלא הצליחה באף מקום אחר במזרח התיכון.
לשמאל הישראלי אצה הדרך; אין דבר כזה במזרח התיכון. במזרח התיכון מבשילים תהליכים רק כאשר הצדדים מגלים סבלנות מספיקה להבשלתה של מציאות תומכת פתרון - מציאות מעשית ומציאות תודעתית.
הנכונות לפתרון - כפי שהיה מול מצרים וירדן - חייבת להיווצר קודם כל אצל הצדדים עצמם. לאחר מכן ניתן להיעזר בגורמים שונים למימושה. מעורבות חיצונית לעולם אינה סימטרית ואינה משוחררת מאינטרסים זרים, ולכן גם אינה הוגנת, אינה אמינה ואינה קונסטרוקטיבית.
רוב הציבור הישראלי מבין כיום עובדות אלה, ומה שאין הוא מבין מספיק מתוך ידע או תפיסה אינטלקטואלית מקצועית, משום שלא כולם הם ראשי ממשלה, הוא תופס בחוש ההישרדות הבריא שלו, כפי שהיה בבחירות האחרונות.
ברור שבבחירות אלה פעלו גם שיקולים נוספים ותחושות נוספות, אבל היסוד חזר להיות הביטחון והקיום הלאומי, ולאחריהם כל השאר.
השמאל מעדיף לשבת על הגדר
השמאל אינו מציע שום דבר ממשי בנושאים אלה, משום שכאמור הוא טועה בהבנת הנקרא על כל היבטיו. סיסמאות מן הסוג של "כיבוש", "כיבוש", אינן מדברות אל הימין-מרכז הלאומי, אלא נתפסות כשקרים וכניסיון למכירה פומבית של המדינה, מתוך אגואיזם ואגוצנטריות, מתוק נטישת הציונות דה-פקטו, ומתוך רדיפת החיים הנוחים, דווקא ע"י מי שמבחינה כלכלית שפר על רבים מאוד מהם גורלם. השמאל הישראלי גם חוזר על מנטרת "השירות לציבור באופוזיציה". הוא כושל גם בכך פעם אחר פעם, ובמקום להוכיח את כוחו בעשייה ולהשפיע על הנעשה במדינה ולסייע לקדם אותם נושאי-חברה וכלכה שהם כה קרובים לליבו, על-פי עדותו שלו, הוא מעדיף לשבת על הגדר ולטרטר לציבור סיסמאות חסרות תכלית. גם עובדות אלה תזכרנה לו ביום הבחירות הבא. הישגו הפוטנציאלי לכאורה בבחירות אלה, כמו גם בבחירות הקודמות, נשען על שגיאותיו של נתניהו, ולא על חכמה הדיבור והמעשה של השמאל. כשטקטיקה פוליטית מפוקפקת הופכת לחזות הכל, שפע טוב לא יכול לנבוע מכך; היה כך הווה וכך יהיה.
הציבור אינו מקבל את טענת ה"כיבוש" משום שכאמור עם אינו יכול להיות כובש במולדתו, גם אם גרים בה זרים. מי שמנסה לגמד או לבטל את זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל ובארץ ישראל, מאבד אפריורי את הקשב והאמון של רוב הציבור, שהוא גם לאומי, גם ציוני וגם יהודי במהותו ובהרגשתו. כאן בעיית-היסוד, ומולה צריך להשתדרג מי שמחפש מסילות לליבו או תודעתו של החלק הזה של אוכלוסיית ישראל.
גם הפתרונות הכלכליים-חברתיים של השמאל אינם מדברים אל ציבור זה, משום שבעיקרם הם אינם ישימים למציאות הישראלית; על הסיבות לכך דרוש מאמר נפרד. הציבור מבין בחושיו הבריאים שהוא אינו זקוק למהפכות, אלא לתיקוני עיוותים בכמה וכמה תחומים יסודיים של הניהול הכלכלי-חברתי במדינה. הוא זקוק לתיקונים מבניים ולהצבת האדם במוקד תשומת הלב של משרתי הציבור, ולא לסיסמאות סוציאל דמוקרטיות נוסח סקנדינביה. לביצוע אלה דרושה ממשלה אפקטיבית וביצועיסטית, בעלת תמיכה ציבורית רחבה, וזיקה חברתית אמיתית, ולא סופרמרקט אליטיסטי של אינטרסים שיעסוק בשימור הקיים תחת שמות אחרים.
כשיבין השמאל שנותר בו עדיין שביב ציוני אמיתי עובדות אלה, יהפוך לבן ברית פוטנציאלי של רוב העם, ואולי גם - בהתנהלות נכונה - ליריב פוליטי רציני לליכוד ולגוש הימין, ולא לבן-ברית של אבו-מאזן ועושה דברם של אובמה וג'יי-סטריט.

תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחדל של השמאל נמשך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל רלבנטי ליבשת אירופה
סניל  |  24/03/15 12:17
2
הכותב טועה בדבר אחד
חנן הקטן  |  24/03/15 13:33
3
נכון ,השמאל עוסק בצדק לזרים
רפי לאופרט  |  25/03/15 15:29
 
- יש האומרים באמריקה שאם היטלר
בני בנקר  |  25/03/15 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איציק וולף
ראש הממשלה כינס נציגים ממגזרי המיעוטים בביתו שבירושלים והתנצל על שפגע בערביי ישראל בסרטון שפרסם ביום הבחירות    "לא הייתה לי שום כוונה לפגוע"    סייג את הדברים: אסור ששום גורם מחוץ למדינת ישראל יתערב בתהליכי הדמוקרטיה הישראלית
עידן יוסף
מבקש לקבוע חוקה שבמסגרתה ייקבע כי ראש הממשלה יהיה חבר הכנסת העומד בראש הסיע הגדולה ביותר    יהיה אפשר להחליפו רק ברוב מיוחד
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא על שיעור ההצבעה לבדו    לא לחופש השיסוי    מה קרה לבית היהודי?    טוב שההגה בידיים של הרצל ביטון    רננים בלי רננה    ולקינוח פסוקו
עידן יוסף
יאיר לפיד צפוי לנסות להניא את יעקב פרי מהתפטרות שתכניס לכנסת את אלעזר שטרן    פרי שימש כשר המדע בממשלת נתניהו-לפיד
שי זדה
לאנשי השמאל "המוארים" יש זיקה ו/או זיקפה לחשיבה אירופאית שחוקה שפונה לאחוזי הייאוש של אירופה המערבית ואינה מתאימה עצמה לאקלים המזרח תיכוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il